Spring naar bijdragen

S4nny's draadje

MsLuzac

Aanbevolen berichten

Ik wil hier op een hoekje creëren waar ik mijn gedachten kan neerzetten. Hoe ik me voel, wat er door me heen gaat, en hier steun halen als ik me down voel.

Gisteravond laat me weer eens aangemeld bij dit fantastische forum. Er is veel veranderd na mij laatste bezoek. Tevens mij ingeschreven via internetbehandeling. Mijn man nog niet verteld dat ik dit wil gaan doen, want ook al staat hij achter mijn beslissing hij weet dat ik géén doorzetter ben.

Momenteel ben ik alweer een dikke 5 wkn onder de pannen en kom ik gewoon niet van mijn verkoudheid af. Heb inmiddels een kuur gedaan en het gesnotter is verleden tijd, maar dat hoesten niet. Doordat ik niet goed voor mezelf zorg voel ik het als een straf. Misschien ziet een ander dat anders, maar ik dus niet. Naast dat heb ik vaak een doof gevoel in mijn voeten en merk ik dat mijn geheugen me soms in de steek laat. Ik heb mezelf aangeleerd, voornamelijk op het werk, wat ik die dag af wil hebben. Dit ook om niet mezelf voorbij te lopen of te veel hooi op de vork te willen nemen. Ik ben nl echt iemand die alles zelf wil doen, maar omdat ik een duobaan heb kan dit echt niet, ik wil het gewoon ook niet meer (nou stiekem misschien toch wel een beetje).

Vanmorgen heb ik besloten om leuke dingen te gaan doen met m'n zoon. Onze dochter is naar school.
(Mijn gedachten dwalen steeds af, de drank naar alcohol is momenteel sterk aanwezig). Heb reeds 2 bakken koffie op en nu neem ik een glas water, dit om los te komen van het patroon wat ik de laatste maanden al met me mee draag. Elke maandagmorgen breng ik m'n dochter naar school en stap ik samen met m'n zoon in de auto naar de winkel om wat boodschappen te halen incl 6pack of bier. Meer dan dat drink ik dan ook niet, dat geeft me voldoening. Maar ik wil het gewoon niet meer, ik wil ook niet minderen, maar gewoon STOPPEN!

Ik ga nu ff wat leuks doen met m'n zoon, straks nog even wat verhalen lezen en misschien later deze dag nog wat bijslapen, heb tenslotte maar 4 uurtjes geslapen en das echt te weinig voor mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tot nog toe niets gehad, zag nog wel iets staan van gisteren maar dat heb ik, hoe zonde het ook is, weggegooid. Nee het is voor mij alles of niets. Heb ook gekozen voor het laatste. Stoppen is voor mij echt noodzakelijk, want ik wil nog een studie oppakken, wat aan m'n figuur doen.
Aankomende donderdag heb ik een gezondheidsonderzoek gepland staan. Maar weet je, durf niet eens eerlijk in te vullen dat ik meer dan zoveel glazen alcohol drink. Die confrontatie kan ik nog niet aan om er al zo open over te praten (terwijl ik dat hier wel kan).

En wachten tot ik via internet een uitnodiging krijg om deel te nemen.....tja is een optie, maar hoelang moet ik wachten voor ik die krijg. Zijn daar eigenlijk kosten aan verbonden ?? Heb er niet eens naar gekeken, want tja dat geld heb ik hier niet op de plank liggen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

S4nny je mentale weerbaarheid gaat achteruit.
Fysiek heeft dat gevolgen.
Goed dat je stopt met drinken.
In je eentje lukt dat vaak niet.
Vertel je man wat je van plan bent.
Je kunt nu alle steun om je heen gebruiken.
De vergoeding van de internet behandeling kan via de zorgverzekeraar afgehandeld worden.
Je kan dan onmiddelijk de behandeling starten.
Via een wachtlijst is het mogelijk om voor niets in aanmerking te komen voor de I.behandeling.

(Tactive, als ik het fout heb corrigeer me dan even.)

S4nny, ik wens je sterkte en blijf schrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag lekker aan het werk heerlijk even nergens aan denken. Vanavond tegen 18.00 uur zal ik het wel moeilijk hebben want dan is het spitsuur bij ons thuis. Kinderen, eten koken en dan altijd weer dat wijntje wat er gedronken werd voor het eten.
Als ik er nu al over ga nadenken dan krijg ik het al warm/koud maar weet dat ik me er door heen zal slaan. Ik heb wel eens eerder een maand niets gedronken, maar val dan rustig terug onder het mom van ............1e mag wel, maar van 1 komt er nog 1 en nog 1. Gelukkig voel ik heel goed aan wanneer ik moet stoppen, echt dronken ben ik ook nooit geweest, dat vind ik gewoon zonde.
Ik ben iemand die in stilte en dan in zeer korte tijd veel drink en dan niet meer. Weet ook dat dit heel slecht is voor je lichaam dus moet ik er mee stoppen. Het moet ik wil van de kinderen genieten, niet meer boos worden zonder dat hier aanleiding van is.
Heb me voorgenomen om de dagen dat ik thuis ben activiteiten in te gaan plannen. Nu zat ik vaak met m'n kont achter de pc en speelt onze jongste lekker beneden met zijn speelgoed.
Met andere woorden, ik ging dan vaak al drinken uit verveling. FOUT heel FOUT.
Het is net mijn 2e dag dus kan nog niet oordelen hoe het me deze week (lees weekend) zal vergaan, want het sinterklaasfeest zal zeker gevierd worden met het nodige lekkers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond mijn man verteld dat ik me via deze website heb aangemeld. Wat vond ik dat moeilijk zeg, had echt een brok in m'n keel. Maalde maar door m'n hoofd, zal ik wel of zal ik niet.
En ik kan nog niet echt zeggen of het nu als een opluchting voelt. Want wat kreeg ik als antwoord terug: blijf er gewoon van af, dat doe ik ook! Tja makkelijk gezegt als gedaan. Wat dat betreft gaat het praten via internet me een stuk makkelijk af en heb ik geen blokkades.
De volgende stap die ik zal moeten zetten is om vrienden/familie in te lichten en daar zie ik heel erg tegenop weet ook niet of ik dat 1-2-3 kan.

Laat nou het toeval zijn dat ik nu net m'n mail ging checken en ik ben ingedeeld in groep 1 en kan starten via de internetbehandeling. Nog geen idee wat me te wachten staat....dus wacht ik maar gewoon af op wat er komen gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer een dag aan het werk, maar kan m'n gedachten er maar moeilijk bij houden.
Ben er momenteel continu mee bezig, stond net op het punt om een collega (waar inmiddels een band mee heb opgebouwd) te vertellen hierover. Maar jé wat is dat moeilijk. Ik kon het gewoon niet, omdat ik niet weet of ik mijn emoties dan onder controle kan houden.
Ik baal gewoon zo dat ik het zover heb laten komen echt. Zo stom dat ik al die jaren heb kunnen denken of het iets oplost, maar nee hoor elke keer als ik me rot voelde zocht ik het op. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAArg dat is wat ik van de daken zou willen schreeuwen (maar doe het niet).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi S4nny,

Stoppen met drinken is toevallig iets om heel trots op te zijn hoor! Je zou ook aan je collega kunnen vertellen dat je een spannende test met jezelf gaat doen: gewoon eens een poos geen druppel drank meer tot je nemen, omdat je een gewoonte hebt ontwikkeld waar je nu niet blij mee bent en omdat je niet wil dat het uit de hand gaat lopen. Daar lieg je dan niks mee en het is alleen maar bewonderenswaardig. Als je er zelf wat relaxter tegen aankijkt, doen de mensen om je heen dat ook.

Leuk gezicht die 2 lachbekjes, we want more!!! Zie het maar als een avontuur met jezelf, zo niet drinkend, internetbegeleiding, en wie weet wat voor een deuren er allemaal voor je open gaan...

Zet em op!
:present: Kaia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Kaia

Hoi S4nny,

Stoppen met drinken is toevallig iets om heel trots op te zijn hoor! Je zou ook aan je collega kunnen vertellen dat je een spannende test met jezelf gaat doen: gewoon eens een poos geen druppel drank meer tot je nemen, omdat je een gewoonte hebt ontwikkeld waar je nu niet blij mee bent en omdat je niet wil dat het uit de hand gaat lopen. Daar lieg je dan niks mee en het is alleen maar bewonderenswaardig. Als je er zelf wat relaxter tegen aankijkt, doen de mensen om je heen dat ook.

Leuk gezicht die 2 lachbekjes, we want more!!! Zie het maar als een avontuur met jezelf, zo niet drinkend, internetbegeleiding, en wie weet wat voor een deuren er allemaal voor je open gaan...

Zet em op!

:present:
Kaia.

Hoi Kaia,

Mijn directe collega heb ik het wel verteld, en tjee ook dit vond ik erg moeilijk. Tranen stonden me nader dan lachen. Kon me ook moeilijk concentreren daarna nog. Met als resultaat dat ik er zo rond 22.00 m'n bed ga opzoeken.
Ik kan idd hetgeen wat jij schrijft wel vertellen, maar er zullen altijd mensen zijn met goedbedoelde adviezen, hoe ga je hier mee om! Ik neem het vaak aan, maar doe er niets mee omdat ik mijn eigen weg wil inslaan. Misschien koppig of juist niet.
Mijn collega M. vatte het gelukkig goed op, liet ook weten dat hij dit niet achter mij had gezocht.....tja zo open ben ik niet over alcohol. Een kroeg zou je mij bv nooit vinden. Iets drinken als ik met collega's uit eten ga zul je mij ook niet snel zien doen....moet tenslotte nog naar huis. Ben vaak de BOB dus ook reden genoeg om niet te drinken. Wat dat aan gaat ben ik wel van principes, maar merkte wel op dat ik het laatste jaar er wat zoepeler in werd en dat is toch wel verkeerd.
Ik ga deze stap met mezelf aan om een gezonder leven te gaan en willen lijden. Maar naast dat wil ik weer een gezellige partner zijn voor m'n man en een leuke moeder zijn die niet meer loopt te schreeuwen om niets. Dus doelen genoeg dacht ik zelf zo!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag moest ik voor het avondeten even langs de supermarkt. Ik zag er best tegenop, wat zou er door me heen gaan. Toen ik eenmaal in de supermarkt was flitste er van alles door m'n hoofd, maar heb enkel hetgeen gehaald op wat frisdrank en fruit na hetgeen wat ik moest hebben.
De paden met alcohol heb ik vermeden. Toch voelde het goed dat ik zonder alcohol de winkel ben uitgelopen, maar fijn vond ik het niet.
De drang was er dus vandaag, maar heb niets gedronken.

Vanavond ook nog even gauw een supplement gekocht met voldoende vit. B1. Maar omdat het niet los te verkrijgen is bij de drogisterij heb ik een multivitamine gekocht. Het is zowiezo goed dat ik er 1 heb gehaald. Kreeg vanavond wel zo uit het niets last van hoofdpijn en ben nu ook erg moe, dus ik duik lekker onder de wol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag weer een :D verdient want wederom geen drup gehad. Voel me sterk! Maar aan de andere kant voel ik me moe, heb heel de dag hoofdpijn, en af en toe een misselijk gevoel. Ik zorg dat ik gevarieerd eet, drink minimaal 1 liter water, zorg dat ik 2 stuks fruit eet. Sinds gisteren gestart met een voedingssuplement voor de extra vitmainen die mijn lichaam nu nodig heeft.

Ik hoop dat de moe- en misselijkheid aanstaande dinsdag zijn afgenomen, want dat kan mij belemmeren in mijn werkzaamheden. Die hoofdpijn kan ik voor even wel met een paracetamol onderdrukken, maar is niet iets waar ik een gewoonte van wil maken. Ben nl niet een typetje die voor alles maar medicijnen gaat slikken.

Ik heb mezelf in deze situatie gebracht en moet zelf dus ook de kracht vinden om er weer uit te klimmen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel water drink ik, ben nog steeds erg moe en heb nog steeds heel de dag hoofdpijn.
Nu ik weer tijd over heb, werk ik de was weg. Lekker muziekje aan, fles water erbij en strijken maar :D

Gisteravond met sinterklaaskado's kreeg ik van m'n ouders likeurtje 43 incl heerlijke bonbons. Heb het niet met zoveel woorden gezegt, maar wel gezegt dat ik niets meer drink. Tja ze konen het natuurlijk niet weten, maar heb het vandaag weer kado gegeven aan iemand anders ;)
Het deed me niets, zelfs de boodschappen afgelopen zaterdag zonder dat ik ook maar het gevoel had iets aan wijn of bier te moeten meenemen. Volgende week zal dit wel anders zijn.
Zo ga nu weer lekker naar m'n gezin, tot mails.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
An

S4nny: ik volg je met veel verwondering. Ik dacht al.... waar ben je. Maar je gaat nog steeds goed! Ik vind je echt een kanjer
:present:

Hoi An,
tja drukke dagen gehad. De kids zijn heerlijk verwend en weten gewoon niet waar ze mee moeten spelen. Het lastige is om ze weer in hun slaappatroon te krijgen. Dochter lief voelde zich vandaag niet zo lekker, hoop dat ze niet ziek wordt. Dat zijn vaak slopende dagen en nachten en ik wil hierdoor zeker niet in de verleiding komen.

Mijn lichaam is nog steeds bezig met het ontgiften. Misselijk, hoofdpijn, moe, m'n lichaam doet zeer.
Sinds 4 dagen slik ik nu extra vitaminen bij. Weet iemand ook of je enkel vitamine B1 kan verkrijgen of is het enkel in een supplement te verkrijgen ??

Ik probeer zo gezond mogelijk te eten, en goed voor mezelf te zorgen. Mijn verkoudheid is eindelijk voorbij. Ik wist dat als ik zou stoppen met de drank dat mijn verkoudheid ook sneller zou stoppen.
Normaal gesproken drink ik ook niet als ik ziek ben, maar nu wel met alle gevolgen van dien. Ben zeker 6 wkn verkouden geweest :(

Vandaag sta ik 8 dagen droog en ben zeer trots op mezelf. Ook merk ik dat mijn man trots is op me, al zal hij dat niet zomaar zeggen. Ook merk ik dat de kids mij zo een veel leukere mama vinden. Ik raak niet meer zo snel geïrriteerd en schiet niet meer zo snel uit m'n slof. Het voelt goed, heel goed!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel de morgen al druk met de was bezig. Wassen, opruimen en het mooiste van alles, nog geen moment gedacht om ook maar een drup te nemen.
Ga zo wel even een halve liter water drinken, fruit eten en daarna de jongste naar bed brengen.
Ik heb nog zoveel te doen in huis, maar zodadelijk eerst even tijd voor mezelf. Over een paar weken glimpt m'n huis als nooit te voren :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

S4nny: al in zo'n korte tijd zoveel voordelen, dat voelt goed ja. Bijzonder eigenlijk hoe het lichaam alles naar buiten wil gooien. Nu ook je huis, alles wil schoon. Overzicht, licht, ruimte. Hou het vast. Heel je leven, heel je gezin heeft er voldoening bij. Ik ben blij voor je en hoop je telkens opnieuw hier te lezen.
Jouw plekje, bijzonder hoor. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja mis het wel dat anderen niet zo'n plekje creëren. De dagdraadjes zijn ook leuk om te lezen, maar vind het verwarrend. Moet eerst een aantal draadjes terug lezen wil ik iedereen wat leren kennen. Iedereen heeft zijn/haar eigen problemen. De een wil definief stoppen, de ander wil minderen en een gezelligheidsdrinker worden. Tja dit laatste zou ik wel willen, maar ik kan het gewoon niet. Ben al eens eerder zo'n 1,5 maand droog geweest maar meer omdat ik met m'n gewicht bezig was. Ben toen ook 8 kg afgevallen, maar toen was de drang naar alcohol groter en heb ik het bijltje erbij neergelegd.
Nu pak ik het anders aan. Eerst het grootste probleem en das voor mij de alcohol. Als ik dit een maand kan laten staan.....OOK met de jaarwisseling dan start ik weer met mijn dieet. Dan gooi ik alle suikers overboord, dat doe ik nu nog niet. Deels wel hoor anders kom ik te veel aan en dat is nu ook weer niet de bedoeling.

Vandaag eigenlijk weinig last gehad van de misselijkheid, was natuurlijk druk in huis. Nu het wat later op de avond wordt, merk ik wel dat het nog niet weg is. Komende 3 dagen weer werken, heb al gezien dat het best druk is bij ons en moet zeggen dat ik dat wel prettig vindt. Ik bouw wel mijn rustmomenten in, of even lekker pauzeren met mijn collega's.

Vandaag ook op een forum verteld dat ik met mezelf de uitdaging ben aangegaan om zonder alcohol door het leven te gaan. Dat dat ook de reden is dat ik zo weinig post (tja ben hier dagelijks te vinden :D)
Uiteraard wel bang voor reacties, maar ik weet gelukkig tegen wie ik het zeg en dat verklaart voor hen misschien ook weer waarom ik "soms" zo raar reageer. In IRL ben ik veel stiller en ben ik volgens mijzelf niet zo'n flap uit, tenzij het "goed" voelt, vertrouwd dan wil ik wel meer vanmezelf vrij geven. Gek eigenlijk. Hier gooi ik rustig het boekje open, vertel ik zo veel mogelijk wat me dwars zit. Ergens weet je dat je hier begrepen wordt, iedereen streeft zijn/haar eigen doel na, een leven zonder/minder alcohol.
Ik duik zo m'n bed in, voor een ieder hier weltrusten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...