Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hey iedereen,
Iemand ervaring met antabuse, een medicijn waar je ziek van wordt wanneer je er alcohol op drinkt?
Gewoon een vraagje ivm alcohol in eten.
Heeft een saus met witte wijn vb effect op dit medicijn? Zelfs als de alcohol eruit gekookt wordt? Of een stoofpotje met bier erin?

Alvast bedankt

Yvan

Geplaatst

Hoi Yvan.

k gebruik nu ook ong 6 mnd Antabus. Ik probeer het te mijden dus ik weet het niet zeker. Opletten met eten is me wel verteld door de verslavings arts. Je zult heus geen hevige reactie krijgen maar toch je niet echt lekker voelen. Dus maar niet doen.
Mondwater ed zijn ook zonder alcohol te krijgen. Een kwestie van lezen. Ook homeopatische drankjes mijden, daar zit veel alcohol in. Op parfum ed reageer ik echt niet.
Ik ben blij met mijn Antabus. Zonder was het veel moeilijker geweest en was ik misschien niet zover gekomen als nu.
Succes ermee.

Geplaatst

Hoi,

Opletten met eten inderdaad, maar als de alcohol er nu eenmaal volledig is uitgekookt dan kan het werkelijk geen kwaad.

Bepaalde waren hebben echter wél nog alcohol in zich, bv. tiramisu (redelijk veel), bepaalde pralines, sommige dressings, geflambeerde gerechten, advocaat, bepaalde ijscreme, in alcohol geweekt fruit, etc. Ziek ga je daar niet van worden, maar bij een zekere hoeveelheid denk ik toch dat je het onaangenaam effect van Antabuse zult beginnen voelen.

Rae

Geplaatst

hoi yvan, ik gebruik ook antabus en er is me gewaarschuwd dat ik beter ook geen boerenjongens:D ys kon eten i.v.m. een eiwitje van de alcohol die erin kan blijven zitten waardoor je dus ook ziek wordt. ik probeer gewoon zoveel mogelijk te vermijden. ik gebruik wel bodymilk, deo enz waar alcohol in zit en heb er geen nare ervaringen mee

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...