fleurtje Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 quote: Originally posted by: niwiis het trouwens ook geen uitstelgedrag om er iedere keer aan toe te geven maar waar ? en dat het daarom ook steeds langer duurt voordat de trek helemaal gaat verdwijnen ? Dat begrijp ik niet zo goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 Niwi, laatste uurtjes a espagnol, si ?? Dacht toch zoiets te hebben gelezen ?Wat mij hielp tegen trek fleurtje, was een glas water of een (en lach niet hé) een NA. Ik weet dat er velen tegen zijn, maar ik heb er nooit nadien voor willen overschakkelen en de trek verdween na enkele uit zichzelf. Dat had ik nooit met the real thing ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 als je iedere keer blijft toegeven aan die trek, Fleur...kom je toch weer vlugger terecht in een vicieuze cirkel...??trek-drinken-trek-drinken enz.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 PS, een blik op mijn ogen nu, zou je trek ook onmiddellijk laten verdwijnen hoor Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 ik ben terug van vannacht, Will... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 quote: Originally posted by: niwihet aanvaarden niet "normaal" te kunnen drinken.... Ik kan normaal drinken Niwi...ik heb een alcoholprobleem maar kan normaal drinken. Los daarvan ben ik wel bang dat als ik toegeef ik meer kans heb om in mijn oud patroon te geraken omdat ik niet geleerd heb het zonder alcohol te doen bij grote tegenslagen. Bij minderen wordt het dan toch harder vechten als die zich aanbieden. De drempel is misschien lager.Maar ik heb nooit een probleem met mijn planning als minderaar gehad. Ik volgde die heel secuur. Maar dat wil niet zeggen dat je dan wel drinkt om de juiste redenen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 quote: Originally posted by: niwials je iedere keer blijft toegeven aan die trek, Fleur... kom je toch weer vlugger terecht in een vicieuze cirkel...?? trek-drinken-trek-drinken enz.... Ik ben weer niet helemaal mee denk ik..dat weet ik Niwi..maar nu gaan we een heel andere kant uit.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 quote: Originally posted by: willPS, een blik op mijn ogen nu, zou je trek ook onmiddellijk laten verdwijnen hoor Misschien net niet Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 je hebt een alcoholprobleem, maar je kunt normaal drinken ...?????daar wil ik wel meer van weten eigenlijk Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 quote: Originally posted by: borretjeNee Fleur? Wat dan? Jij insinueert dat ik dan zou blijven doordrinken. Dat ik geen controle meer zou hebben. Dat klopt niet..Ik kan mezelf perfect in de hand houden als ik dat wil.Maar daar gaat het in weze eigenlijk helemaal niet om.Ik wil niet drinken omdat ik trek heb maar ik wil het gezeur ook niet meer horen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 je hebt geen alcoholprobleem, maar wel die trek ??als je dan geen probleem hebt, kun je ook toegeven aan die trek ??en net die trek lijkt me wel een probleem voor je..???en als je gaat toegeven aan die trek, ben je bang om in oud gedrag terug te vallen...dus is er blijkbaar wel een probleem...?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 Ha, ik ook Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 quote: Originally posted by: niwije hebt een alcoholprobleem, maar je kunt normaal drinken ...????? daar wil ik wel meer van weten eigenlijk als je normaal gelijk stelt aan de gezonde aanbevolen hoeveelheden..ja dan kan ik normaal drinken.ik hou er niet van als ik het gevoel krijg niet serieus te worden genomen.Nogmaals jullie trekken mijn vraag een heel andere kant op.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
will Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 Mooie discussie, maar ik moet jullie even verexcuseren, ga douchke pakken zonder mijn hoofdje nat te maken. Heksentoer !Dacht dat je nog ginder zat niwi.Fleurtje, nu mag er gebeuren wat wil, maar volgende week heb je je kado'tje nog van the UK hé. Plan maar al een dag Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 quote: Originally posted by: niwije hebt geen alcoholprobleem, maar wel die trek ?? als je dan geen probleem hebt, kun je ook toegeven aan die trek ?? en net die trek lijkt me wel een probleem voor je..??? en als je gaat toegeven aan die trek, ben je bang om in oud gedrag terug te vallen... dus is er blijkbaar wel een probleem...?? je stelt allerlei vragen die ik al beantwoord heb. Ik hoef geen analyse van mezelf, die heb ik namelijk zelf al gegeven. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 Trek komt in golven. Het blijft een poosje, soms wat langer en gaat dan weer weg. Hoe langer je droog staat hoe minder vaak de golven komen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 ik ben daar heel serieus mee bezig nu....maar je hebt een probleem...of je hebt geen probleem...ergens tussenin gaat niet...en het feit dat het al zo besproken wordt, zegt al veel... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 quote: Originally posted by: borretjeMaffe Fleurie:heart: Ik heb het niet over doordrinken. Ik bedoel wanneer je af en toe toegeeft, ook al drink je dan met mate. Wanneer ik gedronken heb (ook al is het met mate..), krijg ik gegarandeerd de eerste paar dagen tot een week, hevige trek. Daarna wordt het minder hevig maar het is er nog wel. En daarna wordt het gezeur op de achtergrond. Wat weer heftig wordt in bepaalde situatie"s waarin ik gewent was om te drinken. Maar ja, dat hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn. Dat begrijp ik dan al wel meer. Dat gevecht ken ik ook..Niet in die mate misschien. Ik had er in mijn minderen periode niet zoveel last van. Enkel als ik een zware tegenslag kreeg dan is de drempel natuurlijk wel iets kleiner. Dus komt misschien op hetzelfde neer. Ok ik begrijp waar je naartoe wil gaan. Dat begrijp ik ook hoor kippetjeMaar ik vroeg me gewoon af de drang van het compenseren blijft. De trek...tja...het is in ieder geval nog steeds niet over... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 quote: Originally posted by: niwiik ben daar heel serieus mee bezig nu.... maar je hebt een probleem...of je hebt geen probleem...ergens tussenin gaat niet... en het feit dat het al zo besproken wordt, zegt al veel... Ik heb nooit gezegd dat ik geen probleem heb. Ik heb gezegd dat ik normaal kan drinken in de zin van dat ik perfect de controle over mezelf kan houden als minderaar. Dat kaats jij af...daar hou ik niet van.Er is zelfs in de wereld van problemen geen zwart - wit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 quote: Originally posted by: womanTrek komt in golven. Het blijft een poosje, soms wat langer en gaat dan weer weg. Hoe langer je droog staat hoe minder vaak de golven komen. Mijnen frank valt ineens bij dit. Heel gek...Mijn gevoel naar de leegte te willen compenseren is gelijk aan trek. Ohww ik denk niet graag na Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 quote: Originally posted by: borretjeOke Fleur. Om bij je vraag te blijven dan. Nee, er is niks die trek in alcohol kan vervangen. Wat je wel kan doen is je levenshouding veranderen. Andere dingen doen i.p.v. drinken op het moment je gewent was, of trek hebt. Die andere dingen kun je je eigen maken, een gewoonte van maken. Aanpassing; tikfoutje.. En jij zegt het nu ook. Mijne frank viel maar niet..Maffe Fleurie Ook jij bedankt Niwi.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 geen dank, Fleur...het is mijn mening...en jij doet wat jij wilt.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 Ik ben er even mee weg..Ga toch maar ff shoppen om te compenseren Nogmaals bedankt jij, jij, jij en jij Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
fleurtje Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 quote: Originally posted by: niwigeen dank, Fleur... het is mijn mening...en jij doet wat jij wilt.... Dat is niet echt aardig maar goed Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
BamBam Geplaatst 24 juni 2011 Rapport Share Geplaatst 24 juni 2011 Goedemorgen.Fleur, je postings intrigeren me.Je hebt een probleem maar kunt jezelf prima onder controle houden als je drinkt. Ik begrijp je niet.Daarbij denk ik dat mensen die af en toe een glaasje drinken helemaal geen afspraken met zichzelf hoeven te maken. Die drinken gewoon een glaasje of twee en houden er dan mee op.Maar goed, ik kan niet drinken. Herstel; ik kan het wel, ik mag maar ik doe niet.Ik weet wat ervan komt. En idd, als je soms drinkt blijft trek langer aanwezig. Dat is craving, het lichamelijke verlangen naar alcohol.De obsessie voor het drinken blijft langer. daarvoor was het nodig dat ik mijn leven en denken en doen anders ging inrichten.Take care allemaal. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden