Spring naar bijdragen

Zondag 14 augustus 2011

Yvonne

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 204
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

10 jaar is best al een hele tijd en 1,5 tot 2 flessen per dag een hele boel.
Ikzelf dronk de eerste jaren voornamelijk wijn. Gemiddeld 1 fles per dag. Maar op den duur was ik daar zo beroerd van en ook redelijk vlug dat ik ben overgestapt op bier. Ik lustte beiden zelfs helemaal niet echt.
Gewoon voor de roes.
Ik denk dat ik zo ongeveer 7 jaar elke dag dronk. De laatste jaren tussen de 3 of 4 halve liters per dag. In het weekend vaak meer maar bijna nooit over de 6 denk ik.
Ik ben op 1 maart gestopt. Met het oog op terug over te schakelen op minderen. Maar elke keer verleg ik mijn grens en de termijn een beetje.

Je gaat je echt een pak beter voelen. Vooral fysiek dan..
Gewoon proberen volhouden hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vannacht toch wel onrustig geslapen, hoewel ik wel rust ervaarde gister, maar vandaag de hele dag gewerkt, en vanmiddag had ik een klus die nog vrij nieuw voor me is, dus dat vreet energie , daarna die verjaardag waar de moeder van N ook was, en daar heb ik geen goede band mee, maar ze bleef netjes aan de andere kant van de zaal, en zat aan de fris (denk met de auto) en inene zie ik haar in heel rap tempo een bier en een glas wijn van anderen notabene, naar binnen gieten, ik denk ''oho'' nu zal ze wel.... maar nee, ze ging netjes weg, toen ik even de andere kant opkeek, ook een rare situatie hoor, maar toen ik thuiskwam, zat ik er wel ff doorheen, was wel toe aan een borrel, even gaan liggen, geslapen, nu wakker, en geen dorst meer :D

of ik nog kan slapen nu? misschien niet,maar ik heb morgen vrij, dus kan ik de hele nacht hier op het forum praten ;)

hoest met Fleurtje? hoe was jouw dag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:

Originally posted by:
Patricia

Tja 2 per dag en 2 dagen niks.. Ik wil niet overdrijven, maar dan is mijn hele vriendenkring ook alcoholist.

Het lijkt soms wel of drinken beter geaccepteerd wordt in de maatschappij dan niet drinken.

Maarrr niet drinken is het beste, daar geloof ik absoluut in.

haha ja dat is ook zo, maar mijn vriendenkring voor het proberen met stoppen/minderen (zo'n 5 jaar terug) bestond ook alleen maar uit hele zware drinkers, en nog kan ik me verbazen als ik weg ben, en ik hoor iemand na z'n 3e of 4e borrel giechelen en zeggen, nee hoor, nu echt een spaatje ik zit al ver over m'n tax :o :o :o hallo??? je begint net ,denk ik dan nog te vaak :$
tsja... ik kan het niet (meer) :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed van je Gaby!! Kan me voorstellen dat zulke dingen je kunnen triggeren. Ik kom zulke situaties niet zo vlug tegen dus krijg meer ruimte daarin.

Mijn dag was ooooooooooeeeeeeersaaaaaaaaai :). Nog een beetje aan het bekomen van de slechte dagen maar trekt ook weer helemaal weg hoop ik.

Wat houdt die training die je hebt gevolgd eigenlijk in Patricia?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat doet me denken aan iets.
Onlangs iets gaan drinken met een vriendin van me. Ze was helemaal beroerd van haar weekend. Was mijn eerdere fuifmaatje dus hebben regelmatig bezopen aan de bar gehangen. Heb ik ook heel wat fijne herinneringen aan btw. Dus zij helemaal beroerd, heel haar verhaal gedaan...ik bestel een fruitsapje..zij 'drink je nog steeds niet?'..ik 'nee hoor, bijna zes maanden nu'..zij 'oh dat is wel sterk, ik denk dat ik vandaag ook niet voor bier ga'..dus ikke denk dat ze eveneens voor een sapje gaat. Besteld ze een wijntje :huh::D :D.
Ik zeg haar 'hoezo, je ging toch niet drinken'..zegt zij 'geen bier hé' :D
Ik vond het best grappig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik denk ook wel dat je vrienden uitkiest die een beetje van dezelfde dingen houden..
Straks gaan ze mij nog saai vinden ;)

VERS training. vaardigheidstraining emotieregulatie stoornis.
Komt eigenlijk opneer om de hevige stemmingen en heftige emoties te beheersen/mee om te gaan.. en tips om zo veel mogelijk te voorkomen.

ERS noemen ze ook wel (een mindere vorm van) Borderline..
Ik voel me zelf niet geheel "borderline".. meer wat symptomen zeg maar..

En super knap Gaby dat je na zo'n moeilijke dag toch niet die ene borrel pakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...