Spring naar bijdragen

Zondag 14 augustus 2011

Yvonne

Aanbevolen berichten

Daar moet je je al helemaal geen zorgen om maken Patricia. Ik ben er zeker van dat mijn vriendin ook liever zou hebben dat ik meedrink maar ik doe het nu gewoon niet. Ze nodigt me nog steeds uit voor etentjes enzo dus dat valt dan weer helemaal mee. Diegenen die het er moeilijker mee hebben dan jij ben je beter kwijt dan rijk. Het is een kwestie van wat water bij de wijn te doen. Ik zulke gevallen ben jij het water en zij de wijn :).

Ohw dat klinkt interessant. Ik ben zelf op zoek naar iets van therapie maar ben er nog niet helemaal uit welke kant ik opga. Er is zoveel op de markt. Maar ik ben mijn zware dips echt wel beu nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 204
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

quote:

Originally posted by:
Patricia

En super knap Gaby dat je na zo'n moeilijke dag toch niet die ene borrel pakt.

geloof me Patries ,als ik het bij die ene kon laten had ik het wel gedaan, vaak genoeg geprobeerd, en ik moet zeggen, 't is ook weleens gelukt, (zo'n 1 op de 100 keer :$ )

dus nee, dat doen we maar niet meer, woensdag mocht ik zelfs 6 halve liters van mezelf, en zelfs dat was niet genoeg :wacko:

ff lekker kopje thee maken, krijg er dorst van :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Gaby, heb een antwoord gekregen van de therapeut. Zij stelde gesprekstherapie voor omdat emdr eigenlijk en voornamelijk succes boekt bij eenmalige trauma's en het bij mij gaat over meerdere en langdurende trauma's. Het gepest worden in mijn jeugdjaren. Het daardoor minder goed kunnen omgaan met afwijzing, emoties, etc.. Foute denk en gedragspatronen die zich herhalen
Ik weet alleen niet of dat zo mijn ding is. Anderzijds is het niet zo slecht om een afspraak te maken en te bekijken wat dan wel beter zou werken.

*schrijffoutje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet lachen, meestal ben ik de wijn.. vanaf nu de water.

Ja google VERS maar is. Ik ben mega blij dat ik het heb gedaan.
Ze willen je graag een ettiket plakken, maar ERS is niks. Geen diagnose, gewoon een lastig iets. Ik voel me dan ook niet gelijk een "borderliner", want in die mate is dat niet bij mij.

De training heeft wel geholpen, althans de training verschaft inzicht. Ermee aan de slag gaan doe je in de praktijk.

Het is niet veel anders dan wat ik krijg van de therapeuten via deze site. Ook mijn vriend heeft een burn-out gehad en eigenlijk komt het meeste op hetzelfde neer: jouw (negatieve) gedachten bepalen jouw emotie en dus gedrag. plus grenzen aangeven, naar je lichaam luisteren, ontspannen etc. Maar vond het echt leerzaam en fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleurtje dat lijkt wel op dezelfde training.
En in combi met een individuele therapeut!

Maar wat ik al zei, alle therapieen lijken enorm op elkaar. alleen maar goed.

Gaby, ik zou graag wel weer willen mnderen uiteindelijk.. maar heb hetzelfe denk ik. Als ik er 1 een neem, wordt het 1 fles (of 2)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

www.verstraining.nl

In de VERS-training (Vaardigheidstraining Emotie Regulatie Stoornis) wordt niet de term Borderline Persoonlijkheid Stoornis (BPS) gebruikt, maar emotieregulatiestoornis (ERS). Deze term beschrijft beter met welke problemen iemand worstelt. Een kernprobleem is namelijk het niet kunnen reguleren van emoties.

Mensen met een emotieregulatiestoornis:
.zijn zeer gevoelig voor emotionele prikkels
.reageren heel sterk op emotionele prikkels
.keren langzaam terug naar een 'emotionele basisniveau'

De VERS is bedoeld voor volwassenen die zich herkennen in het moeilijk kunnen reguleren van emoties (dus niet alleen voor mensen met de diagnose BPS).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De training heeft wel geholpen, althans de training verschaft inzicht. Ermee aan de slag gaan doe je in de praktijk.

tsja ik probeer nu ook een hoop in de praktijk, en dan ook nog vaak nuchter... heb hoop therapieen gehad, maar omdat ik er zoveel bij dronk, kon dat ook niet zoveel doen...

de gedachtes waar ik op in ga bepalen mijn emotie, ik weet het, maar ja ,ga er maar aan staan in de praktijk :wacko:

en Fleur , afwijzing (slik) ik ken het :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een etiket kan soms ook verhelderend zijn denk ik niet? Je weet dan op zijn minst waarom je reageert op de manier waarop je het doet. Je erachter verschuilen is dan weer een ander iets.

Het inzicht is er allemaal wel ongeveer. Het ombuigen tot is dan weer een heel andere zaak. Ik probeer het wel maar het vraagt veel. Iets teveel van tijd tot tijd.
Een wond kan helen tot je je er weer aan stoot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.Instabiele en stormachtige relaties gekenmerkt door enorme wisselingen van iemand ophemelen en kleineren.
.De angst om in de steek gelaten te worden en tot het uiterste gaan om iemand daarvan te weerhouden.
.Een instabiel zelfbeeld: gevoelens van zelfvertrouwen worden afgewisseld door het gevoel slecht te zijn of geen bestaansrecht te hebben.
.Herhaaldelijke zelfmoordgedachten, dreigingen of pogingen. Of zelfbeschadiging zoals snijden.
.Gevoelens van leegte.
.Intense woede die tot vechtpartijen of vernielingen kan leiden.
.In tijden van stress achterdochtige gedachten krijgen. Bijvoorbeeld dat anderen het je express moeilijk maken. Of het contact met de alledaagse realiteit verliezen.

VERS training (ff gepikt van het net)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een etiket kan soms ook verhelderend zijn denk ik niet? Je weet dan op zijn minst waarom je reageert op de manier waarop je het doet. Je erachter verschuilen is dan weer een ander iets.

Dat klopt wel. Het is fijn dat je kan onderbouwen waarom je een "lastig typetje"kan zijn.
Maar wil niet zeggen dat je het daarbij moet laten, is mijn mkening.

Jullie weten al een hoop op dat gebied zie ik, gedachten ombuigen etc.
Voor mij gaf het in sommige dingen echt een nieuw inzicht.. maar het moet blijken in de praktijk.. toepassen, stapje voor stapje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

deze therapeuten voldoen aan de Europees geldende criteria, wat betekent dat zij een intense EMDR-opleiding hebben genoten en zich daarna in supervisie verder hebben bekwaamd in de EMDR methode. EMDR-Belgium bevestigt hierbij dat de therapeuten op deze lijst allen met succes de EMDR-trainingen en het nodige aantal uur supervisie hebben gevolgd alvorens de titel 'practitioner' te verkrijgen.

Dit staat er als inleiding op de site Hannah. Maar ja dat slaat op de emdr therapie natuurlijk. Ow..lees juist dat ze in mindere mate met volwassenen werkt :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fleur, ik was afgelopen vrijdag bij een tharapeut die partners/familieleden ondersteunt van verslaafden, hij werkte ook op de manier van voelen en dan loslaten, we deden (omdat het de eerste keer was, en ik al een hoop wist) meteen een stukje, en ja hoor, alles gaat goed, totdat... ik ga voelen , dan protesteert elke cel in mijn lichaam, en dat is dus het stukje waarin ik me wil verdoven, maar waarschijnlijk toch eens door moet/wil? ik ben het ook wel zat, wil die dips niet meer , kreeg vandaag nog een pb van iemand hier die ook in dat proces zit, en al wel wat vooruitgang boekt , dus er is hoop :)

* tiepvoud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou gemakkelijker zijn moesten ze een stukje uit mijn brein kunnen halen :)
Jij doet het echt goed hé?! Volhouden zenne..

De eerste twee keren dat ik naar de therapeut ging moest ie nog niet dag zeggen of ik zat al te janken. Vind ik verschrikkelijk! Goed dat ze zulke dingen gewoon zijn en ze zakdoekjes bij de hand hadden ;). Ik bereid me voor de volgende keer. Neem mijn doos wel mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

sterker nog, ik BEN het spuugzat! je had me moeten zien afgelopen woensdag (nu ja beter niet ;) )
nee, zo WIL ik niet door gaan, maar ja , dat betekent , door de zure appel, met de billen bloot.....
en ik ben zo bang, dat als ik straks weer lekker aan het werk ben, ik daar weer in vlucht, das ook niet erg, want nu met veel vrije tijd komt het boven, maar ik heb een vriendin wiens leven ook niet over rozen is gegaan en die is nu 80 en worstelt nog met van alles, en zij zegt ook, beter nu korte metten mee maken, dan weg blijven stoppen/drinken, dan kan ik nog heel wat jaren frank en vrij verder

huppel,huppel :moon:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks Fleurtje.. ja de eerste dag, kop is eraf.

Wil nog even reageren op jouw bericht Gaby..
Met name het voelen. Ik heb mij gestort in werk, sociaal leven, huishouden en als ik niet meer kon van vermoeidheid.. drinken..
Om maar niet te voeloen. De pijn die ik blijkbaar erg lang geleden heb weggestopt.
Dat was mijn overlevingstactiek.

Het heeft lang geduurd dat ik die pijn boven kon halen. ( in het begin 2 seconden en steeds langer en langer, totdat ik compleet paniekaanvallen kreeg. Dacht aan een hard stilstand zo erg..

Nu het er "is", is het eigenlijk niet zo erg... En hoef ik het niet te verstoppen.

Heel veel sterkte ermee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

herkenbaar Patries, en nog bedankt voor je reactie, paniekaanvallen heb ik ook gehad,maar ook woede aanvallen, en complete verstijving van mijn lichaam, alsof ik mezelf niet meer was, en idd denk ook dat de angst erger is dan het ''probleem''. Ik ben er klaar voor denk, en ik merk ook dat mijn leven me steeds meer die kant op stuurt, net zoals nu dit gesprekje met jou

toeval bestaat niet toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...