Spring naar bijdragen

Vrijdag 3 februari


Yvonne

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 238
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zo, geloof niet dat ik ooit zoooo laat nog op internet heb gezeten...

Pas heel laat thuis na een drukke dag en nog héél even kijken hier.

Moest blijkbaar zo zijn:

Lieve Jaap, van harte man, ik hoop dat je een fijne verjaardag zult hebben.

En dat je een mooi nieuw levensjaar gaat beleven.

Morgen hang ik de slingers wel op :D

Jane, heerlijk dat je een nieuw thuis hebt gevonden.

Jammer dat niet alles loopt zoals je had gewild, sterkte met doorwerken, als de boel klaar is kan het genieten beginnen dus...

Luitjes, meer dan de hoogste tijd voor mij.

Morgen weer op tijd op...

Trusten allemaal :lips:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit..zoals ik vaak doe, weer eens vooruit te denken.

Ik dacht; Stel dat ik op genomen word is het wellicht interessant om hier een verslag te plaatsen van hoe die ervaring zal zijn.

Of dat mag weet ik niet, maar het lijkt mij interessant.

ik schrijf graag..dus wie weet.

En nu een kromme opmerking voor hier maar;

"ik zou niet weten hoe mijn leven er zonder alcohol uit moet zien".

En toch moet ik er aan geloven..

Hoe moet ik omgaan met mijn enige en beste vriendin als zij 1 x per maand drinkt, bijvoorbeeld.

Kerst, o&n en 5 mei heb ik ooit al zonder alcohol gedaan... en dat was erg vervelend.

Jammer dat ik zo jong ben begonnen met drinken..jammer dat iedereen lijkt te drinken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:musicnote:Dat wordt weer uitslapen voor Yvonne morgen!

En Jopie, morgen is de wereld nog steeds wit hoor:P

Voor Jaap alvast een slinger ophangen:musicnote::light::sun::moon::present:

:musicnote:light;:sun::moon::present: light;:sun::moon::present:

Hoop dat je hartverwarmende cadeautjes krijgt en zorg dat je kachel weer een beetje stookt anders zal het feestje niet lang duren joh/

Net de film The Reader gekeken. Was een hele mooie film overigens.

In de hele film 1 glas rode wijn voorbij zien komen.

Heb geen idee hoe hard het hier vriest maar heb mijn thermostaat en tikkie hoger gezet.

Heb vanavond 2 koffie en 1 sinas op, dat is weer eens wat anders dan 1,5 fles wijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Change, dat is ook erg lastig. Met etentjes, vriendinnen waarmee altijd gedronken wordt.

Er zijn genoeg dingen waarbij het lastig is.

Ik zie mezelf van de zomer toch ook nog niet op een warme zomeravond aan het water zitten, maar dat is nog ver weg.

Rustig aan en het komt vanzelf denk ik. Hoe minder vaak je drinkt des te meer wordt dat de standaard.

Voor de rest neem je jezelf zo veel mogelijk in bescherming op den duur.

Althans, dat merk ik. Gisteravond een vergadering gehad met uiteraard een drankje na.

Normaal had ik dan ook wijn genomen, nu ben ik naar huis gegaan.

Had ook wat anders kunnen nemen maar zag geen reden nog langer te blijven hangen.

Ik realiseer me steeds, kijk - zo kan het ook en zo is het goed. En moet ook wel om mezelf lachen. Maar ik kijk wel steeds naar hoe het was en hoe het nu kan gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IK denk dat je gewoon hier alles kunt opschrijven zolang je je maar aan de regels houdt. Je kunt het bijvoorbeeld op apart draadje zetten ipv op de dagdraad.

Wat schrijf je zoal?

Het is idd moeilijk voor te stellenom een leven te krijgen zonder nog te drinken. Ik heb dat nu ook. Het voordeel voor mij is nu dat ik niet in mijn oude omgeving ben waar ook iedereen dronk.

Het streven van zo'n behandeling is om niet meer afhankelijk te zijn van de alcohol en dat de behoefte er naar afneemt.

Dit gaat niet in 1 keer. De drang blijft in veel gevallen aanwezig, maar wordt wel een stuk minder naarmate je langer bent gestopt.

Toen ik nog dronk was ik op elk moment bijna van de dag bezig met alcohol. Moest altijd weten of er wel genoeg in huis was. Stel je voor dat er visite kwam en er was niet genoeg voor mij.

Nu heb ik dat veel minder. Elke dag bijna nog wel momenten dat ik trek heb, maar met wat trucjes kan ik dit weerstaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suikertje, bij mij is het zo - stel dat er iemand komt en ik heb niks.

Er komt niemand. Maar ik heb wel staan. Het staat in de garage (lekker koud) en er ligt niks in de koelkast. Ik weet continu dat het er staat maar net zoals vanavond heb ik er geen behoefte aan.

En ik weet, 1 is geen dus de fles gaat eraan.

Moet er ff niet aan denken zelfs, dus ga maar na.

En elke ochtend ben ik blij dat ik de avond ervoor niet gedronken heb.

Ik zeg niet dat ik het niet meer zal doen maar zal het zeker beperken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durf echt nog geen alcohol hier in huis te halen. Heb 1 keer bier gehaald omdat ik toen erg depri was. Maar toen niet gedronken en heb het aan iemand anders gegeven.

De meeste mensen in mijn omgeving weten dat ik alcie ben en nu ben gestopt. Dus als ik bij iemand ben dan drink ik niks. Ze weten dat ze me ook niks moeten geven.

Change, bovenaan deze pagina staat draad maken. Zo openen we ook elke dag dagdraad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drinken is voor veel mensen gelijk aan gezelligheid.

Maar dat hoeft helemaal niet.

Als je niets neemt heb je wat uit te leggen, want "doe niet zo moeilijk" en "het is toch lekker en gezellig".

En de meesten die ik ken wonen niet om de hoek dus die komen sowieso niet vaak of helemaal niet. Maar als ze komen heb ik wel drank voor ze, evenals eten.

Elke week koop ik weer van alles, kaasjes, salades, want stel dat.

En ik eet het allemaal zelf op.

Ik zit er niet mee hoor, daar niet van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ..geen goeie vrienden gehad..

ze kwamen of voor het bier, of om te snuiven ( ben erg tegen,heb het nooit gedaan maar ik hoopte verslaafden te helpen)

Of om emoties uit te spugen..slechte relaties....oppassen op hond..

Afgezien van mijn ex iend is er in de 5,5/ 6 jaar dat ik hier woon nooit iemand zomaar gezellig langs geweest

Ik ben best aardig...maar vertrouw mensen niet snel.. en die ik vertrouw zijn fout

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Change, dat is echt jammer maar ook dat zal heus wel veranderen.

Het zit in je naam.

Veel mensen zijn heel erg op zichzelf en toch wil iedereen vriendschap, warmte en gezelligheid met elkaar. Ergens klopt er iets niet.

Ik ben ook best aardig hoor, vind ikzelf.

En gelukkig heb ik het prima hier en vind het helemaal niet erg om alleen te zijn.

Heb ik ook geen last van bemoeials en beter weters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Change dat is idd moeilijk. Het heeft natuurliujk wel erg te maken met het milieu waarin jij je begeefd. Niets ten nadele daarvan hoor, maar dit heeft wel zijn invloed.

In mijn oude buurt dronk ook bijna iedereen, maar sommigen hadden hun eigen merk bier. Wel ik ging echt niet apart voor hun halen. Ze kwamen dan wel en dronken cola.

Jammer dat je geen echte vrienden hebt en ook niet gehad. Je zegt dat je graag anderen helpt. Kan het niet zo zijn dat je je zelf te veel weg cijfert. Je bent er zelf ook nog he. Het is goed om te helpen, maar zorg nu in eerste instantie goed voor jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

×
×
  • Nieuwe aanmaken...