snoepje Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 tina volgende week gaat het weer sneeuwen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 heerlijk he Tina...heb de deur open staan hoor... heerlijk!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 Originally posted by: snoepjetinavolgende week gaat het weer sneeuwenquote> hou ff op ja!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 Dat meen je niet Snoep, geintje zeker. Ja, ik ook Lenie echt lekker dit weertje. , Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 nee geen geintje hoor,,,ze verwachten pakken met sneeuw Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 Teveel Ja ik ga het gewoon anders inrichten die kast. Ben er toch wel blij mee. En mn partner had, dacht hij alle drank het huis uitgedaan. Kom ik terwijl ik nog heftig aan het afkicken was toch nog een fles tegen. Mooi niet aangeraakt. Gewoon gevraagd toen hij s'avonds thuiskwam of hij die ook weg wilde doen. Hij drinkt wel. Maar niet thuis. Alleen in het weekend za. en zo. dan komt er altijd een vriend langs. Het doet me niets! Daar verbaas ik me wel over. Het kwartje is echt gevallen denk ik. Ik juich niet te vroeg, ik doe het stap voor stap. Maar de laatste 2 dagen ook geen momenten meer van trek gehad. Lenie Ja, het is echt leuk dat verzamelen. Nu een aantal mensen weten dat ik dit wil gaan doen krijg ik steeds meer. Een tijdje terug, ja dat is natuurlijk best erg, is er een vrouw overleden die enorm mooie dingen had. Ook kleding, niet mijn maat, maar daar zitten ook hele mooie dingen tussen. Alles ga ik wassen of laten stomen. Nu ben ik daar nog niet helemaal aan toe, maar dat komt echt wel! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 leuk vooruitzicht!! made. Snoep ik weet het...wil er alleen niet aan denken. zie al knoppen aan de boom etc etc...ga je toch niet meer aan sneeuw denken...jakkie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 Even een slinger ophangen voor de mijlpalers van vandaag. Van harte, zowel met één als met twee maanden alcoholvrij. :light::present::light::present::light: :light::present::light::present::light: :light::present::light::present::light: :light::present::light::present::light: :light::present::light::present::light: Of moet het zijn mijlpaalsters? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SW Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 Hoi mensen, Heb even niks teruggelezen van vandaag en heb al heel lang niet gereageerd. Ik ben weer meer gaan werken na mijn longontsteking en merk dat het te veel is. Er spelen ook andere dingen mee. Ik heb de fles weer gegrepen. Vorige week bij de AA mijn daad opgebiecht en gisteren mocht ik niet komen omdat ik al had gedronken. Heb mijn goede vriend opgebiecht dat het niet goed gaat en hij helpt me fantastisch. Hij is een alcoholist in ruste. Hij veroordeelt niet, hij weet wat alcohol met je doet. Ik lieg ook niet tegen hem. Helaas kan ik vandaag niet zeggen dat ik niks drink, wat is dat toch voor duivel die telkens tegen je zegt, pak die fles! Ik heb nu vakantie en dan gaat het altijd mis. Ik heb geen echt doel voor de dag. Gelukkig valt het tijdschrift Columbus (reizen) net in de bus en kan ik me zo lekker verkneukelen op mijn volgende vakantie. De bestemming heb ik nog niet, maar ik denk dat ik naar Indonesië ga. Nog even over de AA. Vinden jullie het ook niet raar dat je niet mag komen omdat je hebt gedronken omdat je een alcoholist bent? Ik snap heus wel dat je niet met allemaal dronken droppies daar zo'n meeting gaat leiden, maar juist gisteren had ik hulp nodig! Mijn buddy (die vriend) heeft me heel erg geholpen gelukkig, maar de AA moet toch geen walhalla zijn voor mensen die gestopt zijn? Ik zou graag een antwoord/reactie willen lezen van jullie. Liefs Sas Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 Sas, dat is inderdaad vreemd....dat je niet zou mogen komen omdat je gedronken hebt...dan zou je net erg welkom moeten zijn, dat was toch bij ons het geval....maar iedere AA-groep is autonoom... dat heeft zijn voordelen, maar ook zijn nadelen....een groep zou kunnen besluiten om niemand toe te laten die gedronken heeft...maar vind ik niet terecht... het komt zo op me over....laat eerst maar eens zien dat je het kunt, en dan zullen wij nadien vertellen hoe het kan.... als ik dat vroeger zelf had gekund...zelf van de drank afblijven.... had ik AA nooit nodig gehad....maar dan had ik ook niet verslaafd geweest....nou ja... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 Hoi sas, ik heb niet ervaren dat er bij de AA iemand wordt geweigerd omdat men gedronken zou hebben. de 3e traditie zegt. "Het enige vereiste voor AA lidmaatschap is het verlangen op te houden met drinken." de 5e traditie zegt. "Elke groep heeft slechts één hoofddoel, haar boodschap uitdragen aan de alcoholist die nog steeds lijdt." ik heb nooit meegemaakt dat iemand op een meeting werd geweigerd. Bespreek het met je sponsor en kijk of het je lukt de volgende meeting wel bij te wonen zonder vooraf gedronken te hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 En inderdaad is elke groep autonoom, maar deze groep zou toch in mijn beleving eens naar zichzelf mogen kijken. We zijn allemaal begonnen met stap één heel jammer dat sommige mensen dat blijkbaar vergeten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SW Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 Hoi Coco, Ik ben blij, heel blij met mijn buddy. Ook heeft de voorzitster me gezegd dat ik haar vandaag en morgen mag bellen. Ik snap heel goed dat je niet naar de AA kan gaan als je zwaar dronken bent. Ik was al behoorlijk nuchter toen ik haar belde. Juist omdat ik al zo nuchter was, wilde ik graag naar de meeting. Maar het gaat me lukken! Ik kon het eerder en nu gaat het weer lukken. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 het is precies zoals Albertina omschrijft, Coco... wie zou ik zijn als ik een lotgenoot de toegang zou weigeren ? zou ik hem of haar dan veroordelen tot verder drinken ? ik heb het wel 1 keer meegemaakt...dat er iemand zo zat als een toeter werd binnengebracht en ze heeft de vergadering zodanig verstoord dat een normaal gesprek niet mogelijk... we hebben haar vriendelijk verzocht op te stappen als ze niet kon zwijgen.. dat is dan weer wat anders dan iemand de toegang weigeren.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 ik wist dat wij hetzelfde bedoelden, Albertina... maar als er in AA gesproken wordt over.... iemand weigeren... leiders....of leiden... is het voor mij tijd om een andere groep te zoeken.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 Hoi SW, ik vind dat niet vreemd. Vroeger liep ik ook een tijdje bij de AA en daar (Amsterdam) was het geen probleem, zolang ik m'n snater hield. Toch vind ik het wel kunnen. Iemand die drinkt is anders en een dialoog is meestal niet mogelijk. Ze gaan natuurlijk niet kijken of je er 1-2 of meer op hebt. Men trekt een grens. Ja , ik kan me het wel voorstellen. Drank leidt tot zelfoverschatting- gebrek aan inzicht-en vaak ook ontkenning. Ga je toch lekker nuchter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SW Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 ik zal het de volgende meeting (nuchter) vragen, misschien ben ik al niet helemaal tevreden met deze ploeg. Misschien even kijken of er een andere AA in de buurt is. Alles uitproberen toch? Wat Niwi ook zegt: je gaat erheen omdat je een probleem hebt en je wordt niet geaccepteerd omdat je aan het probleem lijdt. Je mag alleen maar juichen dat je weer een week droog staat. Wat is er nou eerder? De kip of het ei??? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 Ik kwam een keer stomdronken en mocht niet mee doen. Wel werd ik in een apart kamertje genomen en iemand nam de moeite met me te praten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 Niwi, hahaha, helaas zij er wel groepen met leiders. En ik heb inderdaad ook een keer de ervaring gehad dat iemand gevraagd werd te zwijgen, vanwege de dronkenschap. Dat deed die persoon en ik kom hem nu nog zo nu en dan eens tegen. Nuchter. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 Het gaat niet om acceptatie. Iemand met een slok op is slecht bereikbaar. Daar hoef je niet ladderzat voor te zijn. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
niwi Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 jawel, Soothe.... maar dat is heel iets anders dan iemand de toegang weigeren... jawel, Albertina, helaas zijn er van dergelijke groepen...maar niet voor mij dus.... want waar kom ik vandaan ?...en wie was ik zelf ? jawel, Sas misschien zou een andere groep je beter liggen...?...probeer het eens... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 Sas, als ik de AA bezoek ga ik niet steevast naar dezelfde groep. Daaarmee voorkom ik ook bij het vaste clubje te gaan horen. Er zijn zoveel meetings, keuze genoeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 Jawel Niwi... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
SW Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 Soothe en anderen, Ik was niet te dronken, ik kon best luisteren, heb uren met mijn Buddy ontnuchterd. Maar ik heb jullie reacties gelezen en ik ben blij dat de meesten het met me eens zijn. Even een andere AA bezoeken! Nu eerst eten halen, heb al een paar dagen niet gegeten... :-( liefs! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
albertina Geplaatst 2 maart 2012 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2012 Ik ga ook aan de boodschappen er moet gegeten worden en mijn koelkast is aardig leeg. Houd je bijeen Sas. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden