Emmaroos Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Dank je Soothe en Rudy. Inderdaad heb ik natuurlijk roofbouw gepleegd op mijn lichaam en het zal dan inderdaad het herstel zijn. Ben wat ongeduldig, tel daar het werk en de griep bij op en het paatje is rond. Zal dus meer geduld moeten hebben. Nu eten en tanken. Later. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Roos als wij ons niet goed voelen staan we onmiddellijk klaar met allerlei oplossingen om de schuldvraag van ons niet goed voelen te beargumenteren. Maar daarmee los je je lichamelijke klachten of emotionele problemen niet op. Blijkbaar willen wij ons zo snel mogelijk weer goed voelen, maar besef dat niet goed voelen ook waardevol kan zijn voor je herstel. Uit ervaring weet ik dat het beter is bij je onaangename gevoelens of emoties stil te blijven staan, er over praten, kijken wat het met je doet, dan antwoorden op de schuldvraag te vinden. Dus met niet goed voelen is niets mis, onderzoek ze in plaats van negatief te voeden. Kwestie van accepteren. Accepteren dat onaangename gevoelens er mogen zijn is hetzelfde als zeggen, IK mag er zijn. Zomaar een gedacht. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Emmaroos, nog even dit. Je spreekt over wat bijwerkingen van de Refusal. Deze zijn echt mild hoor. Te behappen. Wat te denken van de bijwerkingen van drank. Drank is een veel gevaarlijker goedje. Een sluipmoordenaar. Ook heb jij een paar ataque's gehad, dan is drank uit den boze. Zoals je weet verdunt drank het bloed. Ik weet niet of je ook bloedverdunners hebt, maar als dat zo is, dan zeker geen alcohol. Wanneer je het langer gebruikt, kunnen aanloop bijwerkingen ook minder worden. Heel vroeger slikte ik het ook. Geen centje pijn hoor. Echter, ik stopte steeds. Ik dronk liever. Sterkte en pas op met drank. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rudy Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Ik ben weer weg, dagdag en doe stille voort. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Dag afvallige Hollander. Het beste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Zo is het ook Soothe, Nee gebruik geen bloedverdunners, het was destijds een aneurysma. Maar drank kom ik niet meer aan, ben ook van plan om heel lang de Refusal te gaan gebruiken. Net zo lang tot ik denk, nu kan het wel met twee of drie keer per week maar dat gaat nog heel lang duren. Moet eerst zien te leven met een anderehandelswijze, andere levensform, andere gewoontes. Kijken hoe ik om moet gaan met leed en verdriet en ook vreugde natuurlijk. Kijken hoe die oude Emma van vroeger het deed maar dan in een nieuw jasje gestoken. Therapie volgen, enz enz enz. Als ik nu aan drank denk op momenten dat ik het gewend was om te nemen denk ik, het kan nu niet want.....dat pilletje en weg is de trek. De rust in mijn hoofd komt dan terug en na heel veel stress in mijn hoofd, nu rust en dat is dan alleen nog maar om drank, zal ik wel, zal ik niet..... Daar wordt je ook moe van natuurlijk, de klap komt nu!! Nou ja, hersenspinsels van mij. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Emmaroos Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Iedereen een hele fijne dag. Ik ga zo werken en tot morgen maar weer. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 HELP! Ik balanceer op een dun draadje. Ben ontzettend verdrietig. Nee nog niets gedronken, dat niet. Heb vanmiddag iets ondekt en voel me verschrikkelijk. Weet niet hoe ik het hier moet omschrijven. Mijn hart gaat als een razende tekeer en ik word maar niet kalm. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Er is wel drank in huis. Liep net te zoeken en vond nog iets. Nee ik heb er niet aangezeten. Het is moeilijk om dit te schrijven. Ben bedrogen. Terwijl ik #%*^%# mijn best doe, zowel voor mezelf als voor mijn relatie. Blijf dan maar overeind staan. Ik weet niet hoe ik dit moet handelen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 ik heb het koud... @ Made... kan je niet met je maatje pb-en?..ben je het in iedergeval een beetje kwijt. sterkte meis.X oja..goedemiddag! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Lenie, ik heb geen maatje. Borretje, ik weet het, niet drinken! Maar ik zit er doorheen. Kwaad, verdrietig en wat al niet meer. Nog niet 1x heb ik me zo gevoeld sinds ik gestopt ben met drinken. Dit is het dus, hier zou je weer van aan de zuip gaan. Had ik mijn intuitie nu maar niet gevolgd. Dan had ik me nu niet zo gevoeld. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Ja ik ben alleen. Wijfie, ja ik weet het. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Hoe moet ik dat gesprek aangaan? Gelukkig (voor hem) is hij nu nog niet thuis. Eerst moet ik rustiger worden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 pffff, moeilijk dit hoor. ik herken het.. ik heb het ook meegemaakt...je wereld stort in. maar net wat wijfie zegt... nuchter blijven meis. niet op een drinken zetten want dan komt er helemaal niets verstandigs meer uit. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Muziek kan ik nu niet horen. Ja ik sta bij 2 maanden droog. Coco, thanx. De enige die ik kan bellen als ik trek heb, is mijn dochter of mijn partner, maar dat lijkt me nu niet zo'n goed idee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Het is vernederend. Dat ik niet goed genoeg ben, zoiets. Terwijl ik me de #%*%# werk enz. Altijd let ik op hoe ik eruit zie. Door het stoppen met drinken ben ik 10 kilo afgevallen. Ik weet dat hij dat mooier vind . Maar schijnbaar toch niet.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 madelief waarom moet je eruit zien zoals hij het wilt blijf jezelf hij moet je nemen zoals je bent in goede en slechte tijden hij is jou niet waard...niet andersom nog even en dan ga je de schuld bij jezelf zoeken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Snoep, ja is waar, maar ik voel me zo wie zo al schuldig. Dat ik jarenlang gedronken heb wis je niet zomaar uit. Als het erop aankomt weet ik dat ik te perfectionistisch ben. Maar dat ben ik niet alleen voor hem, voor iedereen eigenlijk. Dat is iets waar ik juist mee bezig was. Hou ik een bepaald imago in stand? Wie ben ik? Wat wil ik? Hoe zie ik de toekomst voor me? Hoe gaan we verder met deze relatie? We hebben al zoveel hobbels doorstaan. Het is, zoals je weet niet makkelijk. Ik hou zielsveel van hem. Als dat niet zo was had het me niet zoveel gedaan. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
snoepje Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 madelief maar je kan niet alles van hem pikken en heb al zoveel gelezen je hebt toch ook nog zelfrespect Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Bor, ja ik snap wat je bedoeld. Ik wil mezelf ook niet naar beneden halen. Maar ik stak nog maar net mn kop in de nuchtere wereld. Dan sta je nog niet zo zeker op je benen, blijkt nu maar weer. Smik, het hier schrijven als je het moeilijk hebt is geen hysterie. Ben blij dat ik dus steun krijg nu. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 om "dit" mag JIJ je niet schuldig voelen!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Ja, ik moet wat rustiger worden. Niet als een bedrogen Miep dat gesprek ingaan. Goed dat jullie me daarop wijzen. Mezelf weer oppeppen. En door jullie reacties ben ik achter mn laptop blijven zitten. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 oke.....adem in....adem uit... en nog een tig keer. jij gaat dit op een nette / verantwoorde manier te lijf!!! je kan het!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Madelief Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 Yep. Blijven ademen. Dat is belangrijk. Dank voor jullie steun. Soms hard en confronterend, maar toch goed. Nu nog in de praktijk brengen. Door mijn zoektocht ben ik ook nog wat lege flessen tegengekomen. Moet ik toch nog een keer naar de glasbak. De halfvolle die ik ook vond heb ik leeggegooid. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenie Geplaatst 18 april 2012 Rapport Share Geplaatst 18 april 2012 chapeau!!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden