Spring naar bijdragen

Het boek Allen Carr Alcohol de baas

vicks

Aanbevolen berichten

Hebben jullie hier ervaring mee, ik wil dit boek als een extra steuntje in de rug kopen

het boek Stoppen met roken vond ik vervelend en dodelijk saai en lastig alles te lezen.

Is het zinvol om dit boek te nemen als steuntje in de rug, ik hoor het dus graag van jullie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Vicks,

ik heb het boek vorig jaar gelezen. Staan een paar heel interessante ideeën in over alcohol die mijn blik op alcohol redelijk gewijzigd hebben. Het kan zeker een ruggesteuntje zijn.

Wat ik minder goed vond aan het boek is dat Carr zichzelf als maatstaf neemt voor de alcoholist, wat leidt tot een nogal stereotiep beeld van de alcoholist waar ik mezelf niet kon in herkennen.

Er is op dit forum bij 'thema's' een uitvoerige draad over dit boek. Dit is de link.

Groet,

Rae

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rickert, Wijne als achternaam doet mij niets want drink al jaren geen wijn meer, dronk tot gisterenavond biertjes

Rae, Het is dan wel zeer frappant hij ook in beiden boeken zichzelf als voorbeeld neemt en dan boeken schrijft, ik ken het stereotype alcholist niet

dus weet niet of ik erin herkenbaar ben, dankje voor de draad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bijde boeken gelezen. Het boek van Allen carr is prettig omdat hij veel smoesjes doorprikt en idealiseren van alcohol ook de kop in drukt.Er zit wel veel overlap in het stoppen met roken boek, dat ik soms het gevoel had dat hij ipv roken er alcohol van maakte maar niet echt weet waar hij hjet over heeft, ik heb er gemengde gevoelends bij.. "NOU NOG ËËNTJE DAN" Vond ik fijn door de intervieuws die er in staan.. Ik zou gewoon bijde boeken lezen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...