Spring naar bijdragen

zaterdag 28 juli

igor

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 183
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik was aan het bijlezen, raar woord eigenlijk, en zag dat jullie er waren, maar hoeft niet hier te zijn natuurlijk.

Lytse, ook welterusten.

Ik heb vannacht weer zo ontzettend gedroomd, toen ik onder de douche stond, zag ik 3 diepe krabben op mijn pols. Als ik gedronken zou hebben, zou ik gedacht hebben, dat komt er nu van, je weet niet hoe je daar aan komt. Maar nu niet.

Werd wakker gebeld door de postbode voor verkiezingsposters, was niet blij, sliep net zo lakker en heb het echt nodig nu. Vorige week zelfde verhaal, maar dan voor de verkiezingsprogramma's, terwijl ik heel duidelijk heb gemaakt dat ik geen afleveradres meer ben. Boos mailtje naar voorzitter. Maakte me eerst kwaad, maar dat triggert mij enorm, dus naar de pc en het probleem neergelegd waar het hoort. Dat luchtte op.

Toen werd het kouder en heb ik mezelf een schop gegeven om die mail naar mijn ex-as schoondochter te schrijven waar ik al 1 1/2 jaar tegenaan hik. Kan er soms niet van slapen. Schoon schip gemaakt, ik had het al chronologisch in mijn hoofd, dus was in een uur klaar. Opgelucht en trillend, want het hangt ervan af of ik een beter omgang met mijn kleindochter kan krijgen. Het kind mist me zo, zegt ze.

Toen kwam de reactie: en nu een lekker glas wijn. Dat was wel even slikken, want ik heb met mezelf afgesproken dat ik voorlopig niet drink. En ik hoorde BamBam zeggen: niets is het waard om te gaan drinken. Bleek het 4.30 uur te zijn. Om 16uur gaan de winkels dicht, maar een stadje hier vlakbij is de supermarkt tot 8 uur open. Was het ook niet van plan hoor, maar de deurbel ging, toen ik op verzenden ging klikken, de posters werden opgehaald. En hij bleef een half uurtje bijpraten, dus was ik afgeleid. En nu gaat het verder goed.

Dag 10 al weer. Als ik op 2 weken zit, ga ik jullie niet meer vervelen met de dagen, maar nu is het een steun omdat ik niet wil afgaan door te moeten melden dat het niet gelukt is.

Het bevalt me goed, tot mijn verbazing gaat het ook "makkelijk".

Jane, ik ben zo blij voor je dat je huis verkocht is, wat zal er een last van je schouders zijn gevallen. Maar ik ben niet de 1e die dat schrijft.

Dit was een monoloog, maar voor mij toch wel belangrijk.

Ga nu weer verder lezen op deze korte dagdraad.

Tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Bo
Vervelend voor je
't is al even zo hè
Weet je waar het aan ligt?
Is het alleen de drank?quote>

Ja. En nee. En dan weer ja. Voor ied're plausibele verklaring van m'n agonie, is er altijd wel weer een contra-indicatie. 't is voortdurend oorlog in m'n hoofd. Een constante hoorzitting, zonder verdict. Om gek van te worden!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar ging het me niet zo zeer om. Verleidingen zat trouwens, want koelkast zit hier vol met drank en in de kelder zal ook nog wel het een en ander te vinden zijn.

Het was meer om het idee te hebben van: ik zit hier nu even niet voor de flauwekul. Een soort versteviging van een voornemen zeg maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Feit'lijk, hoe dien 'k te leven. Tot in hoeverre wordt 't me voorgedicteerd en mag 'k m'n eigen pad gaan. Maar 't idiote is, hoe meer restricties 'k opgelegd krijg, hoe meer 'k mezelf beperkingen opleg om me vrij te voelen. 'k voel me pas vrij in een doodlopende steeg. Geen kant meer op kunnend. Geeikt en met stricte regels. Zoals dat van kindsbeen af is geindoctrineerd en geconditioneerd.

'k ben doodmoe. 'k ga slapen. Nu écht.

Welterusten.

ZZZZzzzz... *

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste herken en begrijp ik Gunn, maar ik probeerde juist steeds daarvan los te komen. Zelf bepalen hoe te leven. Waarom wil je jezelf beperkingen opleggen? En waar komt dan dat gevoel van vrijheid vandaan? Omdat je je conformeert aan aangeleerde regels die veel te vast zitten in het hoofd misschien?

Maar het is idd. laat, dus slaap lekker Gunn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: Dylan
Dat laatste herken en begrijp ik Gunn, maar ik probeerde juist steeds daarvan los te komen. Zelf bepalen hoe te leven. Waarom wil je jezelf beperkingen opleggen? En waar komt dan dat gevoel van vrijheid vandaan? Omdat je je conformeert aan aangeleerde regels die veel te vast zitten in het hoofd misschien?

Maar het is idd. laat, dus slaap lekker Gunn.quote>

Ja. En nee. En ook weer ja, etc. Slaap wel, gozer.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...