Spring naar bijdragen

Zaterdag 10 November

mark

Aanbevolen berichten

Originally posted by: kirky
Denk dat er, zeker na verloop van tijd, 2 stemmetjes zijn. de een zegt ''doe maar'' de ander ''doe maar niet''. Hoe langer je droog staat hoe meer je het laatste stemmetje hoort.quote>

Juist kirk, helemaal goed.
Ik was vanmiddag echt met mezelf aan het discussiƫren, en hoe langer je droog staat hoe makkelijker common sence wint denk ik.
Maar je moet altijd op je hoede blijven.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 242
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik vind mezelf vooral een lamme tak.

Mijn doordeweekse dagen begonnen altijd om 06.30u en eindigde pas rond 19.30u als het eten was gedaan en de afwas in de vaatwasser stond. En op vrijdag werd deze met een half uur tot uur verlengd, omdat de wekelijkse boodschappen moesten worden gedaan.

(En dat alles met de nodige bier in de avond. Hoe ik het heb volgehouden, niet te snappen.)

Nu kom ik uit mijn bed wanneer mijn ogen open gaan en wat de tijd is maakt weinig uit. Ik drink koffie en dan bedenk ik me wat ik die dag kan doen. Maar dat kan ook morgen. Of overmorgen of... Volgende week. Om 17.00u val ik steevast in slaap op de bank en om 19.00u zet ik maar weer eens koffie of haal ik een krat bier.

In dat opzicht ben ik echt een lamme tak. Er zit totaal geen levenslust in. Zelfs niet om naar vrienden te gaan of om mijn vader en stief eens te bezoeken.

Ik roep al een jaar dat het tijd wordt dat er een baan komt. Maar ik word zelfs voor de meest simpele baan afgewezen, wat wanhoop oproept en ook een beetje desinteresse in de arbeidsmarkt. Want het zal wel niets worden.

Ik ben op mijn best als ik alle kanten opvlieg, druk, druk, druk. Hoop echt dat er in dat opzicht iets in mijn leven veranderd. En dan zonder bier in de avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien moet je een hobby vinden waar je wat tijd in kan steken.

Ik weet het, het klinkt afgezaagd.

Ikzelf maak websites, pruts verder wat op internet, verdien er ook nog een beetje mee waardoor het een extra dimensie krijgt.

Hierdoor krijgt zelfs een weekend voor mij waarde als ik niet hoef te werken voor de baas.

Als ik wil kom ik tijd te kort, maar ik wil ook nog dingen voor mezelf doen;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat klinkt leuk, Marcel. Heb eens les gehad om een eigen website op te zetten. Maar heb er geen feeling voor. :P

Ik schrijf graag en heb ook een eigen blog. Dingen die ik meemaak, dik ik dusdanig aan, dat het ook nog leuk is om te lezen (heb ik gehoord). Maar maak nu niets mee, haha.

En ik lees ook graag. Maar kan pas echt ontspannend lezen als ik in bed lig. Maar dan val ik in slaap. :P Dus dat vermijd ik overdag maar.

Ik ben verder niet creatief. Ik kan breien, alleen geen steken zetten haha. En zo is er bij alles waarvan je alle punten wel moet kennen, iets dat er bij mij ontbreekt. :P

Dit klinkt echt als klagen. Maar zo is het ook niet bedoeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou kunnen, Kirk, ware het niet dat ik 's nachts amper slaap. Dus een burn-out zou theoretisch niet mogelijk zijn.

Gewoon futloos en doelloos. Maar komende week moet ik aan de bak. Studeren, dingen uitzoeken, de mogelijkheid dat ik uit onzekerheid dingen verkeerd zeg of juist niet zeg uitbannen, want over anderhalve week heb ik een sollicitatiegesprek voor een functie die hoger ligt dan de laatste functie die ik heb uitgevoerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Madeleine, ik wil je best webruimte geven waar je een beetje mee kan prutsen evt.

Feeling hebben is onzin denk ik, dat komt alleen als je er ook mee bezig bent.

Mijn eerste website zag er ook niet uit, ergens in 1997 ofzo.

Toch werd dat ding bezocht en toch kon ik er een centje mee verdienen.

Van daar uit ben ik me meer en meer gaan ontwikkelen.

Helaas heeft het lang stop gestaan ivm met geen tijd hebben, dus ik moet nu weer alle nieuwe technieken onder de knie zien te krijgen.

Maar dat maakt het ook weer leuk.

Helaas heb ik weer tijd genoeg nu dus dan maar nuttig besteed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is lief, Marcel. Maar ik heb ooit al eens een ruimte gehad op een website van een vriend van mij. Hij heeft mij na een uitleg van uren naar huis gestuurd met cd-rommetjes en boekjes. Eenmaal thuis wilde ik het geleerde gelijk in praktijk brengen. Na een uur stond er nog niets en had ik hem alweer platgebeld. Hij en ik gaven mij op. :P

Met mijn blog kan ik aardig wat aanprutsen. Het is niet zo'n vooropgezet ontwerp. Het is ook een beetje rotzooien met html, maar dan wel vooropgezet. Zelf gaat me dat echt niet lukken. Dat heb ik al bewezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo kun je het inderdaad zien Kirk

Een onderwerp hebben, en van daaruit een ontwerp maken die je in je hele website door zet.

Als je echt eigen designs wil gaan maken moet je ook leren omgaan met fotobewerkingsprogrammaĀ“s en andere grafische programmaĀ“s.

Het kost wat tijd, maar van daar uit kun je leuke dingen bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderwerpen kunnen legio zijn en zijn afhankelijk van je eigen insteek.

Ik focus me vooral op commerciele websites in de breedste zin van het woord en dan komen onderwerpen vanzelf.

Zo had ik vroeger bijvoorbeeld een website waar ik ringtones verkocht:D

Maar als je wil kun je zelfs wasmachines gaan verkopen via via.

Je kan het zo gek niet bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Damn Kirky, lees ik dat berichtje van jou..

Die redenen.. dat zijn precies mijn redenen wanneer iemand mij vraagt waarom ik mijn hobby (fotograferen) niet professioneel ga doen.. is het dan toch een soort van angst? Stiekem zou ik het wel graag pro willen doen.. heb jij dat met tekenen ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...