Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

lieve lezers,

ik ben zo brutaal als nieuwkomer een dagdraad op te zetten.

maandag begint mijn detox en het valt mij nu al op dat WAAR je ook naar toe zapt, overal is alcoholreclame. Als ik niet getriggerd wordt door dergelijke reclame gaat het nog, maar met deze reclame lijkt het ondoenlijk.

Hoe gaan of gingen jullie hiermee om?

Ik merk dat ik het erg lastig vindt.

Bedankt, Irunalone.

Geplaatst

Welkom irunalone.

Waarom word je getriggerd door reclame? Vind je het feit dat je met alcohol geconfronteerd wordt op zich vervelend, of gaat het om de associaties die de meeste reclames maken met gezelligheid en dergelijke?

Geplaatst

Hai Jen,

bedankt voor jouw reactie.

Het lijkt zo dat als er geen 'triggers' zijn, ik er prima mee om kan gaan. Echter, zo gauw ik wordt getriggerd door reclame enz. dan gaat het mis.

Ik begrijp dit ook wel, maar ik kan bv reclame niet uit de weg gaan. ik weet niet goed hoe ik hiermee om moet gaan. mss is het te persoonlijk, en dan zeg het aub, maar hoe ging jij daarmee om?

groet, Irunalone

Geplaatst

Welkom Irunalone, ik sta nu 2 maanden en een beetje droog en ook ik heb daar last van, nog steeds.

Alleen wordt ik nu niet meer getriggerd maar raak er geirriteerd van, daardoor kijk ik tegenwoordig heel veel naar discovery science en historychannel, hier hebben ze deze reclame´s niet.

Het is voor mij een bewuste keuze voor nu, in de toekomst zie ik wel of ik er beter mee om kan gaan.

Het gaat mij dan vooral om dat zogenaamde blije gedrag wat deze acteurs ten toon spreiden als ze dat biertje naar binnen gieten.

Alsof je alleen blij kan zijn met een biertje op.

Overigens, als ik iets wil zien op een zender waar deze reclame´s wel uitgezonden worden dan kijk ik er net zo makkelijk wel naar hoor, het is niet zo dat ik iets niet kijk omwille van de reclame´s.

Maar zo hebben we allemaal wel iets wat we associeren met ons alcoholgebruik en wat ons kan triggeren.

Daar moeten we gewoon mee leren om gaan denk ik dan.

Groeten en succes maandag, goed van je om de drank aan de kant te zetten!

Geplaatst

Ik ben in feite een minderaar die op dit moment ook aan het wroeten is, dus niet het allerbeste voorbeeld dat hier te vinden is.

Toch begrijp ik wel wat je met triggers bedoelt. Ik zat nl. een tijdje in een ziekenhuis waar ik niet kón drinken, en dat kostte me geen enkele moeite. Van fysieke afkickverschijnselen had ik namelijk geen last.

Wat mij op mijn goede momenten helpt dus... dat heeft met associaties te maken. Er staat me een reclame voor ogen waarin Leffe wordt gepresenteerd als een drankje dat op zondagnamiddag de gezelligheid naar boven brengt. Ik breng dan zatte avonden in herinnering naar boven, daar is niks gezelligs aan. Of de volgende dag: down hangend in de zetel; allesbehalve gezellig.

Een beetje op bewuste manier proberen om de verbindingen tussen je hersencellen te veranderen, zeg maar.

Geplaatst

hai Jen,

je bent een prima voorbeeld hoor, ondanks jouw wroeten.

Heel herkenbaar over de 'voorgestelde' gezellige avonden en de andere zatte avonden.

Ik probeer jouw raad op te volgen, bedankt,

Irunalone

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...