Spring naar bijdragen

dinsdag 27 november

Gast A3

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 177
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ook jij dank Wijfie.

Ik zie de kerk niet zoiets als steun bij halen. Maar meer me sterk maken om iets te kunnen betekenen in deze wereld. Als ik er voor mijzelf alleen maar steun zou halen zou ik me zo afhankelijk voelen. Ik wil ook iets kunnen geven. Ik heb niet alleen de kerk nodig. De kerk heeft ook mij nodig.

Zoiets.

:present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik zin in die gewone dingen? Jee wat een vraag. Ik doe altijd maar wat. Denk daar niet zo over na. Alleen...als ik er echt geen zin in heb doe ik ze niet. Maar dat gaat allemaal niet zo bewust. Meestal. Soms ook wel. Dan kan ik heel lang dubben: wil ik wel, wil ik niet. Maar als ik zo bezig ben doe ik het meestal niet.

Op woensdag doe ik altijd boodschappen met een zuster van het klooster. Het klooster heeft veel boodschappen nodig. Dus hulp kunnen ze goed gebruiken. Dat doe ik altijd wel. Of ik het echt leuk vind? Ik weet het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Jen, mij lukt het ook vaak niet hoor. Het kan al een hele overwinning zijn gewoon de afwas te doen of even te stofzuigen.

Het is moeilijk de "gewone" dingen te doen als er niemand is voor wie je ook maar iets moet doen. Ik woon graag alleen. Maar het heeft zeker zijn nadelen. Er is geen enkele druk. Aan de andere kant verdraag ik ook weer geen druk.

Ik zit geloof ik ingewikkeld in elkaar als dat zo hier opschrijf.:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij merk ik dus geen evolutie. Het ging een tijd goed, en nu merk ik dat het weer slechter begint te gaan. Ik kan nu sneller ingrijpen dan vroeger, ok, dat is misschien een vooruitgang. Maar waar moet dit allemaal toe leiden? Ik mag dan best wel weten dat het pad belangrijker is dan het doel, maar toch he. Zucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...