Monster Geplaatst 18 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2013 Vanavond had ik een feestje. Ik wist dat er geen alcohol geschonken zou worden. Ik wist niet dat dat was om mij te steunen, en ik ben er niet dankbaar voor. Want sommigen vielen mij aan, "om jouw zwakte hebben wij dus geen leuk feest" enz. Ik bleef stoïcijns; deed niet verdedigend of slachtofferig. Ik zei dat het niet mijn vraag of beslissing was geweest, maar dat ze nu wel de kans hadden om de smaak van cassis weer eens te ervaren. Oftewel, alcoholvrij ben ik en dat was niet moeilijk, maar dit sociale gedoe vind ik maar niks. Eerder dacht ik dat alleen niet-drinkers zeikers konden zijn, naast ex-rokers maar nu weet ik beter; we zijn allemaal maar mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 18 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2013 hoi Jen, De rest van de dag was gewoon , lekker werken met leuke collega en veel gelachen tussendoor. Hard werken en veel lachen ..............daar doe ik het voor, daar krijg ik energie van bij! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 18 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2013 Wauw leeuw...... Ik vind het niet erg als andere mensen wel drinken en zelfs een beetje dronken worden. Ik kan het niet, of wil het niet. Nu. dat ik er een potje van gemaakt heb wil niet zeggen dat de wereld zich moet voegen naar mij. Bij mij thuis is wel wat anders. daar heerst nu een drank en drugs verbod. ik vind het zelfs wel gezellig als ik zie dat anderen een beetje de bocht uit slingeren.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 18 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2013 Dat is inderdaad maar niks. Ik heb een keer een raar feestje bij mijn ouders thuis gehad. Iedereen dronk alcohol behalve ik - kreeg er ook geen aangeboden - en de zus en schoonbroer die het dichtst bij mij staan. Ik vond het maar raar. Twee mensen die me kennelijk wilden ondersteunen, pfft. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 18 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2013 Toen ik helemaal gestopt was, vond ik het wel vervelend als andere mensen dronken. Mijn ex was dan ook solidair met mij. Egoïstisch he? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 18 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2013 Nee hoor. Ik heb het met roken wel. ik rook maar heel weinig, als ik niet rook vind ik het irritant als anderen wel roken. Met drank heb ik er geen last van. Ik moet alleen wel een goed alternatief hebben. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 18 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 18 januari 2013 Als ik nu een avond niet drink vind ik het niet vervelend. Maar toen ik echt stopte - ik werd daar chagrijnig van. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Maar ik moet we iets hebben ofzo. Uitgaan waar ik niet mag roken en anderen drinken vermijd ik. Ik wil wel een genotsmiddel. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Jen, dat chagrijnig zijn , kunnen we daar effe op door? Nu ik niet meer drink word ik veel sneller chagrijnig. Ook overdag, als ik normaliter niet dronk. Is dat normaal? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Oh bij mij is het juist andersom. maar ik woon alleen. misschien scheelt dat. dat je nu meer opvalt wat je normaal niet opviel bij je partner omdat je verdooft was ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Misschien toch een frustratie onderhuids, leeuw? Overdag (dan dronk ik ook nooit) had ik er wel geen last van geloof ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Of het overgaat kan ik je dus ook jammer genoeg niet vertellen. Na mijn stopperiodes (twee in aantal) ben ik opnieuw gaan zuipen, en nu uiteindelijk gewoon geminderd. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Frustratie, daar gaat me een lichtje branden! Zwak, maar ik ga dit uitzoeken; al heel veel jaren, van ver voor ik problematisch dronk, voel ik een rusteloosheid van geremd worden, getemd worden. Zoals sommigen zich loonslaaf voelen bij de baas, zoiets. Alles komt veel scherper binnen, de prikkels worden niet meer gedempt. Ga ik iets mee doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Ja toen ik jaren geleden begon te stoppen en voor het eerst zonder kater op mn werk kwam smorgens merkte ik dat ik mn werk eigenlijk helemaal niet meer leuk vond..... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Woman, maar ik had nooit een kater! Daarom hield ik het drinken ook zo makkelijk vol. Twee jaar lang dagelijks gedronken tot ik te bed stortte, en 's ochtends zingend en vol goede zin opstaan. Fluitend naar mijn werk. En iedereen zei: Ze is altijd zo VERREKTE positief, fijn maar bijna irritant gewoon. En nu? Gaat het niet zoals ik wil? OPZOUTEN Lukt het niet met de pc zoals het moet: schelden hier moet toch een nieuwe modus gevonden worden, anders krijg ik klachten! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Before you diagnose yourself with depression or low self-esteem, first make sure that you are not, in fact, just surrounded by assholes. (William Gibson) Zonder drank ben je inderdaad ook iets kwijt: je zelfmedicatie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Doe je aan sport ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Ga je leeuw een beetje kickboksen aanraden woman? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Ja of trampolinespringen Iets wat die blije stofjes een beetje aanmaakt. dopamientjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 haha, ik werk fulltime en woonwerkverkeer doe ik per fiets. 40 km per dag, weer of geen weer. 's zomers wielrennen en skaten, 's winters schaatsen inderdaad zou een zware sport mij helpen denk ik, maar naast het huishouden en de baan en www.adb.nl is mijn tijd vergeven en NEE WOMAN, BUIKDANSEN IS NIKS VOOR MIJ................ mindfullness komt eerder voorbij............... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Je moet natuurlijk voordeel ondervinden van het stoppen of minderen met drank. Wat is jouw voordeel, leeuw? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 hahahaha Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 mijn voordeel is: iedere ochtend weet ik nog hoe de vorige avond verliep mijn zelfrespect tav man en dochter zijn terug mijn gezondheid heeft nog niet geleden, ik ben op tijd bij de les ik geef mijn dochter het goede voorbeeld ik ben een vechter en nu valt er weer iets te vechten ik ben rijvaardig , dag en nacht als ik niet begin, dan valt er ook geen rem weg, dus er volgt geen raar of naar gedrag uh........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Otje Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 Kopieer dat mooie lijstje naar de nieuwe topic die ik eerder vanavond heb aangemaakt bij Tips & Adviezen ?! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 19 januari 2013 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2013 uh........... ik ben minder bang en minder pessimistisch en minder onverschillig (hoewel dat ook een reden was tot drinken) er borrelen weer doelen, er is weer visie ik heb weer andere interesses dan bier kopen en drinken visites, mensen die aanwaaien zijn weer welkom, DAT WAS NIET ZO Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden