Spring naar bijdragen

vrijdag 18 januari

igor

Aanbevolen berichten

Vanavond had ik een feestje. Ik wist dat er geen alcohol geschonken zou worden. Ik wist niet dat dat was om mij te steunen, en ik ben er niet dankbaar voor. Want sommigen vielen mij aan, "om jouw zwakte hebben wij dus geen leuk feest" enz.

Ik bleef stoïcijns; deed niet verdedigend of slachtofferig. Ik zei dat het niet mijn vraag of beslissing was geweest, maar dat ze nu wel de kans hadden om de smaak van cassis weer eens te ervaren.

Oftewel, alcoholvrij ben ik en dat was niet moeilijk, maar dit sociale gedoe vind ik maar niks. Eerder dacht ik dat alleen niet-drinkers zeikers konden zijn, naast ex-rokers maar nu weet ik beter; we zijn allemaal maar mensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 314
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Wauw leeuw......

Ik vind het niet erg als andere mensen wel drinken en zelfs een beetje dronken worden. Ik kan het niet, of wil het niet. Nu. dat ik er een potje van gemaakt heb wil niet zeggen dat de wereld zich moet voegen naar mij. Bij mij thuis is wel wat anders. daar heerst nu een drank en drugs verbod.

ik vind het zelfs wel gezellig als ik zie dat anderen een beetje de bocht uit slingeren....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is inderdaad maar niks.

Ik heb een keer een raar feestje bij mijn ouders thuis gehad. Iedereen dronk alcohol behalve ik - kreeg er ook geen aangeboden - en de zus en schoonbroer die het dichtst bij mij staan. Ik vond het maar raar. Twee mensen die me kennelijk wilden ondersteunen, pfft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Frustratie, daar gaat me een lichtje branden! Zwak, maar ik ga dit uitzoeken; al heel veel jaren, van ver voor ik problematisch dronk, voel ik een rusteloosheid van geremd worden, getemd worden. Zoals sommigen zich loonslaaf voelen bij de baas, zoiets.

Alles komt veel scherper binnen, de prikkels worden niet meer gedempt. Ga ik iets mee doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Woman, maar ik had nooit een kater! Daarom hield ik het drinken ook zo makkelijk vol. Twee jaar lang dagelijks gedronken tot ik te bed stortte, en 's ochtends zingend en vol goede zin opstaan. Fluitend naar mijn werk. En iedereen zei: Ze is altijd zo VERREKTE positief, fijn maar bijna irritant gewoon.

En nu?

Gaat het niet zoals ik wil? OPZOUTEN

Lukt het niet met de pc zoals het moet: schelden

hier moet toch een nieuwe modus gevonden worden, anders krijg ik klachten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

haha,

ik werk fulltime en woonwerkverkeer doe ik per fiets. 40 km per dag, weer of geen weer.

's zomers wielrennen en skaten, 's winters schaatsen

inderdaad zou een zware sport mij helpen denk ik, maar naast het huishouden en de baan en www.adb.nl is mijn tijd vergeven

en NEE WOMAN, BUIKDANSEN IS NIKS VOOR MIJ................ mindfullness komt eerder voorbij...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn voordeel is:

iedere ochtend weet ik nog hoe de vorige avond verliep

mijn zelfrespect tav man en dochter zijn terug

mijn gezondheid heeft nog niet geleden, ik ben op tijd bij de les

ik geef mijn dochter het goede voorbeeld

ik ben een vechter en nu valt er weer iets te vechten

ik ben rijvaardig , dag en nacht

als ik niet begin, dan valt er ook geen rem weg, dus er volgt geen raar of naar gedrag

uh...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uh...........

ik ben minder bang

en minder pessimistisch

en minder onverschillig (hoewel dat ook een reden was tot drinken)

er borrelen weer doelen, er is weer visie

ik heb weer andere interesses dan bier kopen en drinken

visites, mensen die aanwaaien zijn weer welkom, DAT WAS NIET ZO

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Nieuwe aanmaken...