Francesca Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Hoi allemaal!Heb vandaag uitgerekend dat ik gemiddeld 1000 kcal per dag (en MEER) verstouwde in de vorm van bier en/of wijn...Omdat ik nog maar net gestopt ben, vind ik dat ik mezelf dus mag belonen door die 1000 kcal op andere manieren tot mij te nemen en ben terstond 2 (twee, u leest het goed) bananentaartjes gaan halen bij de bakker!Zo'n V8-sapje bevat maar 21 kcal per 100 ml. Dus minder dan de helft van bier.Mijn favoriete chocolademelk bevat 50 kcal per 100 ml. Dus evenveel als bier.Water bevat natuurlijk niks.Koffie met magere melk is ook verwaarloosbaar.Als ik me beperk tot sapjes, koffie en water, houd ik dus 900 kcal of zo over! Jippie!Voor wie het voor zichzelf wil uitrekenen, hier een lijstje uit de Hema-agenda:1 glas sherry = 55 kcal1 glas port = 75 kcal1 glas wijn = 80 kcal1 glas bier = 110 kcal1 glas jenever = 70 kcalIk ga ervan uit dat port niet in een glas van 250 ml geschonken wordt... Dus misschien moet ik het over eenheden hebben?Iemand suggesties wat ik met dat overschot van 900 kcal allemaal kan doen?En wat doen jullie zoal, behalve liters water en zo drinken en ijs eten?Ben benieuwd!(Afvallen kan later nog!)FrancescaPS: Voel me eigenlijk wel opperbest op dit moment! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
beep Geplaatst 11 mei 2006 Rapport Share Geplaatst 11 mei 2006 Hoi Francesca,Ja, da's nog eens geluk hebben in moeilijke tijden! Ik worstel ook met mijn lijn, ben 162m. en weeg nu 70 kg, voorheen altijd 55kg, toen dronk ik ook, maar lette erg op mijn lijn, dus at haast niets. En ik ben eigenlijk een enorme lekkerbek.Ik ben geen zoetekauw, maar heb mezelf een overheerlijk raspatatje met mayo beloofd morgen middag.Btw, V-8 is duur, even lekker en goedkoper is tom.groentesap van Appelsientje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden