Spring naar bijdragen

Medicatie en alcohol

Lenne

Aanbevolen berichten

Hoi Allen,

Even ter verduidelijking - ik ben nog niet adb (volgens mijn normen is dat geen alcohol meer nuttigen) -
Gisteren met mijn vrouw op restaurant geweest en we hebben voor het eten een glaasje champagne gedronken en tijdens enkele wijntjes. Nu ik kan redelijk goed tegen de alcohol maar achetraf was ik behoorlijk zat. Ik slik wel redelijk wat medicatie .. zou het mogelijk zijn dat de meds de alcohol versterkt hebben?
Iemand ervaring hier mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lenne,

Ik ben geen arts, weet wel dat een heleboel medicijnen niet matchen met alcohol. Ik weet niet wat je slikt, maar heb je de bijsluiters gelezen en eventueel op internet gekeken?
Grote kans dat een en ander elkaar versterkt heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Lenne,

Ik heb jarenlang stug doorgedronken terwijl ik het niet mag met mijn medicijnen en ook nog stoer geroepen dat ik er geen last van had (behalve om 7 uur op de bank in slaap vallen, na het eten bewusteloos in bed storten om 9 uur) en regelmatig 's nacht moeten overgeven - zogenaamd een zwakke maag. Ik had overal wel een smoes voor.

Onlangs heb ik écht een maagbloeding gehad en moest ik bloedprikken en ik ben zo blij dat ik al ruim 19 maanden niet meer drink !!!!

Mijn leverfunktie is helaas niet beter geworden, maar stel je voor dat ik gewoon had doorgedronken, dan had ik denk ik écht last gehad en problemen gekregen. Nu is alles weer "redelijk" .

Ik gebruik ook bètablokkers (hoge bloeddruk) en daar mag geen alcohol bij.

Extra goeie reden om te stoppen met drinken vond ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...