Spring naar bijdragen

Compensatie gedrag


Marjan

Aanbevolen berichten

Zeer benieuwd ben ik, wie het volgende herkent en mij daar misschien tips en adviezen in kan geven.

Nu ik (sinds kort) geen of bijna geen alcohol meer drink, merk ik dat ik compensatie zoek in overmatig eten. Dat vind ik dus echt heel vervelend, daar eetproblemen mij niet onbekend zijn....
Enerzijds weet ik dat alcohol veel calorieën bevat en mijn eetlust opwekt, maar als ik veel drink, eet ik juist minder.

Zijn er mensen onder "ons" die dit herkennen?
Gr Marjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Marjan,

In de tijd dat ik dagelijks alcohol dronk, at ik bijna niets. Juist door de caloriën die er in zitten, denk ik. Dat herken ik dus wel. Je maag raakt natuurlijk ook van streek van zoveel rommel, dan krijg je vanzelf weerzin tegen eten.
Maar ik was nooit een goede eter, ook als kind niet. Kan ook niet koken, ik weet niet eens wat voor pannen ik in huis heb of hoeveel. En nu ik een paar maanden niet drink, heb ik nog steeds geen eetlust. Ik kan werkelijk weken overleven op iedere dag om drie uur een Bounty en verder niets, dan loop ik puur op de suiker. Soms heb ik een vreetweek en dan is het het ene na het andere broodje bal en frikandel speciaal en meer van die vette MacMeuk. In m'n gemiddelde periodes neem ik 's ochtends een bakje yoghurt en 1 of 2 keer in de week een magnetron-hap. Snoepen deed en doe ik altijd al veel (suikers...!).
Het komt er eigenlijk op neer dat als ik voel dat de machine brandstof nodig heeft dan schuif ik vanzelf wel wat naar binnen. Maakt me dan ook niet uit wat het is, iets lekker vinden, dat heb ik nooit gehad.
Het rare is wel dat ik nooit afval of aankom. Ben niet mager en niet dik, een BMI van ongeveer 18, dus wat mij betreft is er niks aan de hand.
Nou, misschien niet een reaktie waar je wat aan hebt, maar ik vind dit op zich wel een interessant onderwerp, dus vandaar.
Wel volhouden hè, dat niet/weinig drinken, is toch beter hoor! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Water,

Wat een saai en ongezond eetpatroon hou jij er op na.

Ik ben altijd al een kleine eter geweest en dat ik gewoon door bleef eten tijdens mijn drankperiode, was alleen te danken aan het feit dat ik in gezinsverband leef. Dus dat ik wel moest eten.


@Marjan,

Er zijn hier mensen die je wel een antwoord kunnen geven en die zullen je wel raad kunnen geven hoe hier mee om te gaan.

In de eerste weken zoekt zowat iedereen compensatie om de vrijgevallen tijd en behoefte aan suikers op te vangen. Dat normaliseert zich binnen afzienbare tijd. Dus niet meteen wanhopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...