Spring naar bijdragen

Wil graag medicijnen, maar hoe


harrolddb

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn naam is Harrold en ik heb alle hier genoemde verschijnselen, ik drink soms 4 keer per week, soms 2 keer maar ik drink altijd als mijn vrouw aan het werk is en ik kan dan geen maat houden. Vroeger dronk ik meer, maar als er geen gelegenheid is, dan drink ik niet. Nu ik sinds 5 jaar getrouwd ben, drink ik dus als mijn vrouw avond of nachtdienst heeft. Ik drink dan 2 flesjes bier legaal zodat ze niet gek opkijkt als ik naar bier ruik, maar ik smokkel dan altijd bier in huis en drink dan altijd zo rond de 12 flesjes totaal. Precies genoeg dat ik nog goed alles kan opruimen en op tijd in bed kan liggen voordat ze thuiskomt. Verschrikkelijk he?

Ik wil heel graag stoppen en neem me dat ook heel vaak voor, maar ik kan mezelf dan toch altijd voor de gek houden en dan drink ik toch weer.

Nu heb ik zitten lezen over de medicijnen zoals Refusal en het lijkt alsof dat precies is wat ik nodig heb. Want als ik weet dat ik ga drinken en er komt plotseling iets tussen zoals iemand die op bezoek komt dan heb ik geen moeite om dan niet te drinken en verlanger ook niet naar.

Nu heb ik het probleem dat ik mijn verslaving absoluut niet aan mijn vrouw wil vertellen. Het risico is veel te groot dat ze het niet aankan en ik weet zeker dat ik haar er heel veel verdriet mee ga doen.

Ik vroeg me af of iemand weet of ik iets van Refusal anoniem kan krijgen. Mijn vrouw doet altijd de administratie dus ik kan niet zomaar naar de huisarts gaan en dan eventueel een recept krijgen. Dat ziet ze op de papieren van de ziektekosten verzekering. Zou het mogelijk zijn om van een huisarts een recept te krijgen en dit dan anoniem in te leveren? Dat is die medicijnen contact betaal of zo?

Ik ben wel een beetje ten einde raad, en kan geen manier verzinnen hoe ik iets van Refusal voor een maand zou kunnen krijgen zonder dat ik het mijn vrouw hoef te vertellen.

Bedankt voor het lezen en voor eventuele tips.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Harrold,

Het lijkt me dat je ten aller tijde kunt kiezen om (in overleg) contant (en dus anoniem) te betalen bij de apotheek als dit je uitdrukkelijke wens is. Tenslotte doet iedereen die niet verzekerd is hetzelfde.

Of het slim is je partner hier niet in te kennen vind ik een 2e. En dat zeg ik vanuit gezondheidsoogpunt. Zelf heb ik jaren geleden Refusal voorgeschreven gekregen. Ik ben er mee gestopt omdat ik het een doodeng idee vond dat ik per ongeluk iets binnen kreeg met alcohol (sausje, hoestdrankje, parfum) en dan doodziek zou worden zonder hulp in de buurt. Realiseer je wel dat Refusal geen wonderpil is. Het is geen maandje slikken en je bent van je verslaving af.

Persoonlijk zou ik mijn omgeving altijd in kennis stellen. Zodat ze weten wat ze moeten doen als je opeens met een knalrood hoofd en hartkloppingen onderuit gaat. Mocht je (on)bewust toch alcohol binnen hebben gekregen. Maar goed .... dat is mijn mening.

Dani

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi harrold,
Ik heb ooit eens bij de apotheek gevraagd of ik een medicijn contant af kon rekenen, om dezelfde reden als jij. Dat kon absoluut niet, regels enzo. Dus het is maar de vraag of dat kan.
Ik ben het met Dani eens dat je Refusal e.d. niet zomaar moet slikken, je kunt er doorheen drinken en dan flink ziek worden. Dat je het niet aan je vrouw wilt vertellen begrijp ik ook. Lastig dus. Als ik jou was zou ik toch proberen te minderen, ook als je vrouw werkt, je bent best sterk want op andere momenten kun je het ook. Zoek afleiding als je alleen bent, hoe dan ook, sterkte ermee!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk is dat moeilijk, iedere dag is weer een dag gewonnen. En na een week wordt het makkelijker. Ik sta nu 5 weken droog en ben er erg blij mee, het blijft soms moeilijk, maar achteraf ben ik trots. Als je nu stopt, kijk je van de zomer terug op een paar goede maanden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...