Spring naar bijdragen

Hulp nodig


Mari

Aanbevolen berichten

Hoi met Dieseltje,

Ik heb als tip gekregen om bij de ( draadjes ) te komen. Dus ik hoop dat ik goed zit?Ik ben alcoholiste en ik wil graag handvaten om er vanaf te komen. IK WEET DAT IK HET ZELF MOET DOEN!!Maar ik ben bang om te stoppen. Ik ben bang voor het onbekende, maar als ik jullie berichtjes lees lijkt het allemaal zo makkelijk. Gewoon stoppen!! Ik drink alleen maar s!avonds. Overdag geen druppeltje behalve koffie dan. Ik ben doodsbang om weer paniekaanvallen te krijgen, of een depressie die had ik voor ik ging drinken ook. En nu heb ik daar geen last meer van? Dus de lat om te stoppen ligt bij mij erg hoog want die ellende wil ik niet nog een keer meemaken!! Maar de ellende van drank ook niet!!Wie kan me helpen of herkent zichzelf hierin?? Nou ben ik ook een lui draadje, dus ik lees morgen pas de antwoorden.
Maar nu zijn jullie al en steun voor mij.

Liefs Dieseltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mari, met het dagdraadje wordt bedoeld het draadje met de datum van vandaag.
Als je daar op klikt, kun je bij ieder bericht klikken op "Antwoorden" en dan komt jouw bericht vanzelf op de laatste pagina van dat dagdraadje te staan.
Nu maak je iedere keer zelf een nieuwe draad aan...

En om je een soort van antwoord te geven: nee, het is niet makkelijk. En ja, je moet het zelf doen.
Ik was op een gegeven moment bang voor wat er zou gaan gebeuren als ik toch door zou drinken, ik voelde dat het uiteindelijk gewoon m'n dood zou worden. Daar had ik ook paniekaanvallen over, en zeer sombere buien (ik doe niet aan depressies). Maar alcohol versterkt dat soort dingen natuurlijk ook.
Niemand kan jou garanties geven wat er zal gaan gebeuren als je stopt. Hoogst waarschijnlijk (want dat heeft bijna iedereen die stopt) heb je een tijdje last van slapeloosheid, vermoeidheid, onzekerheid, trek in zoete dingen, etc. Dat duurt een paar weken en dan ga je je langzaam maar zeker, iedere dag een klein beetje beter voelen. En bij de meesten verdwijnen dan mettertijd ook de paniekaanvallen en sombere gedachten.

Het wordt ècht beter... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mari,
Ik zou eerst maar eens naar de dokter gaan. Paniekaanvallen gaan niet over door te stoppen met drank.
Je hoeft die arts verder niets te vertellen behalve dat je paniekaanvallen hebt.
Seroxat hielp mij geweldig dat is nu paroxitine. Eerst de paniek dan de alcohol.

Liefs,
Anj

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal met Anjo eens, Mari.
Ik was eerst ook bang voor de paniekaanvallen, DE reden waarom ik 's avonds dronk.
Ik gebruik nu nog een halve Seroxat per dag.
En de eerste avond zonder drank..................... heb ik doorstaan hier op het forum!!!!
Vandaag 1 week geleden.
En ja, slapen was even niet echt goed, maar vannacht voor het eerst redelijk goed geslapen.

het kan dus wel, maar het is wel even moeilijk.

op moeilijke momenten je gedachten delen, kan helpen.
Ik gun het je!!!!!!!!!!!!!!!

Juffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...