Spring naar bijdragen

Koortslip


Houtje

Aanbevolen berichten

Koortslip en gordelroos

de remmende werking van lysine

Herpesinfecties, zoals Herpes Simplex (koortslip en genitale herpes) en Herpes Zoster (gordelroos) kunnen ongemakkelijk, langdurig en pijnlijk zijn. Meer dan 70% van de bevolking is drager van een herpesvirus. Het virus blijft altijd in het zenuwstelsel aanwezig. Als de weerstand vermindert, zoals door stress, verkoudheid, koorts of zonnebrand, kan het virus geactiveerd worden. Met name gordelroos kan gemakkelijker uitbreken tijdens perioden van stress en spanningen.

Onderzoek heeft aangetoond dat het aminozuur lysine een remmende werking heeft op de groei van de virussen. Herpesvirussen gebruiken het aminozuur arginine als voedingsbodem om zich te vermenigvuldigen.

Lysine

Preventief innemen van extra lysine door mensen die gevoelig zijn voor herpesinfecties, werkt al in een dosis van 1.000 mg per dag. In acute gevallen is een dosis van 2.000 mg tot 4.000 mg aan te bevelen. Onderzoeken hebben aangetoond dat langdurig innemen van 8.000 mg per dag veilig is.

Mensen die extra arginine innemen, zoals sporters, wordt geadviseerd ook lysine in te nemen, om de gevoeligheid voor herpesinfecties te verminderen. Een lysinesupplement wordt bij voorkeur op een lege maag ingenomen. De meest effectieve vorm van lysine in supplementvorm is de vrije vorm: l-lysine.

Immuunstimulerend kruid als extra ondersteuning

Wetenschappelijk onderzoek met het kruid Cat's Claw (Katteklauw, Uncaria tomentosa) bij herpespatiënten gaf opmerkelijk positieve resultaten. Cat's Claw verbetert de weerstand tegen herpesvirussen en draagt bij aan de genezing van infecties.

Voor meer informatie over het herpesvirus en gebruik van bepaalde voedingsstoffen, kunt u zich wenden tot uw drogist, reformzaak, natuurvoedingswinkel of natuurgeneeskundig therapeut.

-------------------------

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Albertina,

Hier een collega-koortslip-lijder (WAS hè nu niet meer). Ga naar de natuurwinkel of de drogist en haal LYSINE-L 500mg 1000 mg mag ook. Neem bij een koortslip 4 tabletten per dag (die koortlip heeft te maken met weerstand, blablabla) tot de lip weg is neem er 4 - 6 per dag. Daarna in de zomer 1 hele als onderhoudsdosis en in de winter een halve. Bij minder weerstand (nachtdienst????) weer meer.

Het spul kost ongeveer 10 fleurie per potje. Het is een tip van een vriendin van mij van 13 jaar geleden. Inmiddels is het algemeen geaccepteerd, Lysine is een aminozuur dat je niet zelf kunt maken en dat het virus dat zich verzamelt in je lymfeknopen laat opvlammen. Iedere drogist heeft het inmiddels in NL. Ik heb er ooit een ingezonden brief over geschreven in de Santé, en bergen en bergen bedankjes gehad.

VANDAAG mee beginnen, hup naar die winkel, drogisten hebben het ook, apothekers ook, bij ons tegenwoordig op de markt bij de reform stand. Toen ik kinkhoest had kreeg ik een k-lip logisch hè en nam ik extra lysine.

Ik hoop dat je dit nog leest, het is echt mega geweldig spul dat Lysine.

XXX

Dikke zoen joh.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...