albertina Geplaatst 8 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2010 Ik heb een nieuw topic aangemaakt,dit heb ik gedaan omdat ik al erg lang overweegeen hond(je) te nemen.Ik ben mezelf via allerlei sites aan het informeren.Daardoor wordt de keuze en de beslissing steeds moeilijker.Er schrijven hier veel dierenliefhebbers mee dusvandaar mijn vragen.Als ik een hondje zou nemen moet dat goed alleen kunnen zijn.Het hoeft niet persé een rashond te zijn ik kan ook zomaarop het uiterlijk vallen.OOk heb ik al diverse info aangevraagd op sites vanSpaanse asielhonden die naar Nederland komen of alhier zijn.Alle reacties en ervaringen zijn welkom. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soumy Geplaatst 8 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 8 maart 2010 Hallo Albertina,Goed dat je eerst informeert, voor dat je een hond neemt, dit heb ik ook van te voren gedaan.Allereerst, er zijn weinig honden die alleen kunnen zijn, heel veel gaan meer blaffen, dus dit moet je wel meenemen in je besluit als je vaste buren hebt.Maar stel dat je hond dit niet doet, dan moet hij toch minimaal 3 keer per dag uitgelaten worden, als je geen honden gewend bent, zou ik ook met hem of haar te trainen gaan, als je op vakantie gaat, zal de hond ook ergens naar toe moeten, of je moet hem mee nemen.En honden hebben 1 keer per jaar een aantal spuiten nodig, of kunnen ziek worden, wat ook extra kosten met zich mee brengt.Maar daar tegenover is een hond wel heel gezellig, is een vriend voor het leven (mits goed opgevoed) en je komt met weer en wind buiten, wat voor je eigen lijf ook lekker is.Ik heb er ook zeker 2 jaar over nagedacht voor dat ik een hond nam, maar ik heb er nog geen spijt van, het is het eerste jaar was wel zwaar, ik had een pub, en ging met haar te trainen, daar ging heel veel tijd in zitten, maar dat is 1 jaar, nu heb ik een hond die goed luisterd, en die ik overal mee naar toe kan nemen.Daar heb je jaren plezier van, en je hond ook.Een hond uit Spanje,,,,, kennissen van mij hadden ook een hond uit spanje, maar die hebben het niet getroffen 1 1/2 jaar dierenarts in en uit, en uiteindelijk moesten ze haar laten inslapen.Je kunt geluk hebben, maar je weet niet van te voren wat deze hond heeft mee gemaakt, zeker in zijn jonge leven, en dit is wel bepalend voor zijn gedrag op latere leeftijd.In de dierenassielen in Nederland zitten ook hele lieve honden, daar zou ik dan eerst gaan kijken.Belangrijk is dat je alle voors en tegens op een rijtje gaat zetten, en dan pas een beslissing gaat nemen.Succes,, gr. SoumyAf en toe nog ik nog een cursus, en ze vindt het ook leuk om te doen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden