Spring naar bijdragen

alcohol en erotiek


xandri

Aanbevolen berichten

op het forum lees ik niet dat de schaamte verdwijnt als je hebt gedronken om met je partner ongeremde erotiek te hebben.

Het is zo moeilijk om dit zonder alcohol te doorbreken, niet erotiek maar ook ongeremd.

Dit is geen gein , maar herkend niemand dit na veel alcohol gebruik.

Over agressie , vergeten , huilen alles kun je lezen of ben ik de enige.

:huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er over praten met je partner werkt misschien?
Je minder gespannen voelen, je eigen emoties leren kennen?
Ik snap best dat alcohol je vrijer (leuke woordspeling) maakt maar het zou toch ook zonder moeten kunnen.
Ik begrijp je standpunt want na meer als twee jaar zwaar drinker was ik ook losser, maar nu na 1,5 week nuchter merk ik dat het weer langzaam word zoals vroeger zonder drank.

Veel sterkte
Groetjes Kip

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen Xandri,

Ik zie het zo: Als je een poosje niet meer drinkt dan ga zien wat er wèrkelijk is. Verlegenheid, bangheid, wel of geen zin in sex. Dat is misschien even schrikken, maar wel veel eerlijker en echter. De sluier van de alcohol en de kater valt weg en dan kun je gaan kijken naar je werkelijke gevoelens die al die tijd weggestopt waren.
Nu begint het èchte werk Xandri, ga maar op onderzoek uit naar jezelf!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sex en alcohol
Alcohol en sex lijken in eerste instantie goed samen te gaan. Alcohol heeft immers een verdovende werking op je hersenen, waardoor je remmingen wegvallen. Hierdoor doe je dingen die je normaal in nuchtere toestand nooit zou durven.

Een vrouw met een slok op heeft een hogere oestradiol- en testosteronspiegel (dat zijn hormonen). Simpel gezegd krijg je dan meer zin in sex. Maar omdat alcohol ook remmingen wegneemt, komt het nogal eens voor dat je onder invloed verder gaat dan je in nuchtere toestand zou willen. Denk je er normaal gesproken wel aan een condoom te gebruiken, als je dronken bent wil je dat nog wel eens vergeten. Met alle mogelijke nare gevolgen vandien.

Voor mannen geldt dat teveel drank juist de testosteronspiegel verlaagt. Als man heb je dan nog wel voldoende van dat hormoon in je bloed om zin in sex te hebben. Maar die verlaagde testosteronspiegel zorgt er vaak voor dat je geen erectie of zaadlozing krijgt. En dat kan behoorlijk frustrerend zijn voor de heren. Circa 8% van de mannelijke alcoholverslaafden heeft last van een weigeraar.

Dit las ik op de website: www.potjebier.nl, misschien heb je er iets aan?


groetjes Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vraagje van nieuwkomer (vrouw:alci);
wordt de zin in vrijen echt groter???? (bij mij niet)
of zijn er andere beweegredenen voor de 'extra inzet' (bij mij wel)
Hannie


quote:


Originally posted by:
Tosca

Helemaal eens met bovenstaande berichten.


Het gevolg van te veel alcohol bij mannen (weigeraar) geldt denk ik ook voor vrouwen, of laat ik het beter zeggen voor mij. Met teveel alcohol (meer dan 2 a 3 glazen wijn) heb ik de ervaring dat het klaarkomen meestal moeizaam ging maar vaker nog uitbleef.


Met drank wordt de zin in vrijen misschien wel groter maar het "presteren" dus duidelijk niet.

Zijn er meer vrouwen die dit herkennen?


Had even een paar dagen bedenktijd nodig om te beslissen of ik dit ging schrijven, ben nog een beetje van de oude stempel.


Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verlangen wordt inderdaad groter en je durft meer wat je waarschijnlijk zonder alcohol wel wil maar geremd bent, deze remmingen vervagen bij alcohol wat wel een bevrijdend gevoel kan geven.

Katrina , de dingen die ik doe herinner ik wel omdat je al vaker deze gedachten hebt , daarbij wat is er tegen g..lh..d als je er met je partner van geniet, zolang het niet altijd alleen maar g..lh..d is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer ik drink verdwijnen mijn sexuele gevoelens zo wie zo.

Niet mijn gedachten maar die kleine jongen daar beneden (sorry moderator) geeft geen reactie meer.

Bovendien slik ik paroxetine (tegen depressies) en dat is ook een goed anti-erectiemiddel.
Dat wil niet zeggen dat ik niet meer verliefd kan worden,en dezelfde gevoelens kan hebben, alleen de reactie blijft uit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ha Tosca
ik heb het niet over de keren van iets te veel;
ik heb het over de keren van veel te veel;
en beweegredenen voor de 'extra inzet' zitten vooral in de richting van schuldgevoel en ontkenning.
de uitdrukking van die engel in bed ken ik wel; zal vast van een man afkomen; vind ik niet getuigen van echt goede smaak.
en je vraagt of mijn rugzakje veel bagage heeft; wat is veel? Maar hij voelt wel zwaar voor mij.
En jij? kun jij hem dragen?
Hannie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Tosca, jij begint ook al een lekkere kei te worden op dit forum. Leuk!

Nog even over die hoofdpijn: bij mij is het sinds deze week opeens over. Dat wil dus zeggen dat ik week 3 t/m 5 hoofdpijn heb gehad en dat het vanaf week 6 over was. Dat biedt perspectieven, of niet soms!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...