lenaliey Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Dag allemaalHet is even geleden dat ik hier nog iets geschreven heb, maar lees nog regelmatig mee.Ik ben tamelijk goed bezig en zeer blij met de tactusbehandeling.Ondertussen kijk ik nog links en rechts rond ivm andere ondersteuningen.Ik vond onlangs zeer interessante info over EFT. Emotionel Freedom Therapie.Ik ben ( wegens overdaad in het verleden ) niet direct zo scheutig op 'alternatieve' therapien, maar deze leek me toch wel stevig. Daarom de vraag heeft iemand hier info, ervaring, rechtstreeks of onrechtstreeks mee? En zeker ivm met ons gemeenschappelijke factor?lieve groetjes, folkslenaliey, de zoekende die zal vinden.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 7 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2006 Hierbij de volgende informatie, voor Lenaley gevonden (en anderen natuurlijk). Het is een quote, dus geen wetenschappelijke vastgestelde omschrijving en komt van een bureau dat hiermee werkt = commerciële tekst. Verder leerzaam, ik zie overeenkomsten met NLP (neuro-linguïstisch programmeren, dat weer helemaal "uit" is, maar ja, alles dat helpt, moet je gebruiken vind ik. Gaat ie dan !!!!----------------------------------EFT bestaat uit een paar uiterst effectieve technieken om je te bevrijden van beperkende en ongewenste emoties zoals oud zeer, trauma, en angsten en fobieën. EFT is uiterst prakisch en laagdrempelig: iedereen kan het leren. En deze zelfhulpmethode heeft direct effect en is zonder drama.EFT maakt gebruik van de meridianen als koppeling tussen lichaam en geest. Elke sterk geladen herinnering of angst wordt gezien als verstoring in het meridiaanstelsel, en de eindpunten van de meridianen worden dan ook beklopt om de verstoring weer te ontstoren. Daarnaast maakt EFT gebruik van specifieke kennis over hoe mensen hun onprettige ervaringen kunnen loslaten. Het fenomeen van heb vasthouden of blokkeren word in de EFT psychological reversal genoemd. Deze psychological reversal moet worden opgeheven omdat het therapie compleet blokkeert. Dat tijdelijk opheffen kan middels affirmaties terwijl er op een ontstoorpunt wordt getikt. Het toepassen van de kennis van het tijdelijk opheffen van psychological reversal en het wegtikken van verstoringen is de essentie van EFT. Daarnaast wordt de intensiteit voor en na de behandeling een waarde gegeven.In overzicht:Scoren van de intensiteit van de ervaring.Voorbereidend eventuele psychological reversal ompolen.Serie tikbewegingen (evt gamut-behandeling, en weer een serie tikbewegingen.)Opnieuw scoren.EFT is met succes toegepast bij:Psychisch/emotioneel: EFT werkt bij allerlei klachten waar de oorzaak onverwerkte emoties is. onverwerkte emoties:van pijnlijke herinneringen en oud zeer, tot trauma's en ook Post Traumatisch Stress Disorder, oorlogstrauma's, ongevallen, misbruik en verkrachtingstrauma's. angsten en fobieën:claustrofobie, spinnen, angst voor vliegen, hoogtevrees, faalangst, etc. verslavingenRookverslaving, anorexie en boulimia, alcohol, tics en schoonmaakfobieën en andere vormen van OCD. De verschillende onderliggende oorzaken van een depressie kunnen behandeld worden.Lichamelijke en psychosomatische klachten: regelmatig kan de lichamelijke klacht door gewoon een rondje of een paar rondjes EFT flink afnemen. Soms moet je ook de emotionele oorzaak van psychosomatische klachten opsporen, benoemen en aanpakken. Dat werkt blijvender. Dat betekent dat bij sommige fysieke klachten EFT ook een positief effect kan hebben. Lichamelijke en psychosomatische klachten:Kniepijn, rugpijn en hernia, tendinitis, hoofdpijn en migraine, fibromyalgie, symptomen van reumatoide arthritis, asthma, de symptomen van MS, allergieën en intolleranties. Het is ook met succes bij de angst- en spanningsaspecten van dyslexie toegepast.Het Super Verkorte Basis Recept HandleidingFormuleer een probleem. Zoek daarna een specifieke sterk emotionele herinnering (voorval) op, dat verantwoordelijk is voor dit problemen. Mogelijk zie je ook een paar aspecten van deze herinnering. Behandel de aspecten apart. 1. Scoren van de intensiteit van de ervaring.2. Voorbereidende affimatie 3. De tik-procedure met herinnerzinntje 4. Scoren5. Aanpassingen voor volgende rondes Ingrediënt 1: Scoren Scoor deze herinnering op een intensiteits-schaal van 0 tot 10 om de hevigheid te kwantificeren voor latere vergelijking. Nul is dus het laagst, en 10 het hoogst, met extreem zweten, niet kunnen nadenken, bewegen etc. Ingrediënt 2: Voorbereidende Affirmatie Dit zorgt voor correcte oriëntatie van de lichaamsenergieën. Psychological reversal is het fenomeen waarbij het onderbewustzijn tegenwerkt. Psychological reversal wordt veroorzaakt door negatief denken over jezelf. De voorbereiding her-oriënteert de door psychological reversal omgedraaide energie tijdelijk en zorgt zo voor de ideale, maar ook noodzakelijke, voorbereiding voor de tik-procedure. Psychological reversal voorkomt compleet dat de tik-procedure werkt. De voorbereiding is een affirmatie doen terwijl je het gevoelige punt op je linker borst masseert of op het KC punt tikt . Gezien psychological reversal veroorzaakt wordt door negatief denken over jezelf, is het logisch om een affirmatie te gebruiken om de psychologische reversal op te heffen (tijdelijk). De affirmatie luid: "ik accepteer mezelf helemaal en volledig ondanks ....(vul in jouw specifieke probleem). Zeg de affirmatie 3 a 4 keer. Nu kan de verstoring worden ontstoort met de tik-procedure.------------------------Waarom begin ik eigenlijk geen adviesburoooootje???? Zeg minister PP, is dat financieel haalbaar? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 8 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2006 dat is zéker haalbaar, Koekie,Wat dacht je van gecombineerd met een eigen Forum? Maar ik begrijp dat je nu financieel advies bij mij wilt inwinnen over jouw adviesbureautje? Je weet dat ik niet goedkoop ben, he, maar voor vrienden maak ik een mooi prijsje. Ik ga eens wat alternatieven voor je op een rijtje zetten. Een BVtje oprichten lijkt me het leukste voor je. Wil je dat graag? een eigen BVtje? "BV Koekie, lost problemen op als sneeuw voor de zon". ja, ik zie er wel brood inmisschien dat ik bij je in dienst kan komen als gremlinverdelger? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lenaliey Geplaatst 8 juli 2006 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 juli 2006 Aha KoekieHeb jij je huiswerk goed gemaakt zeg!Alvast bedankt voor de moeite hoor!Heb jij zelf of iemand uit je omgeving ervaring hiermee, mag zowel positief als negatief zijn?thanks Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 8 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 8 juli 2006 LenaleyHet is mijn job dit soort zoekwerk te doen én mijn hobby dus voor mij weinig moeite, voor een ander een groot plezier.Mijn persoonlijke mening is dat het erg veel lijkt op NLP, je eigen gedachten sturen met (in mijn visie) een soort "truukjes". Goed opletten wat ik zeg graag, schiet me niet neer: het kan erg nuttig zijn, maar de grootste kritiek op het geheel van dit soort stuurtechnieken is kort gezegd dat je niet verder komt dan het bijsturen van de uitvoering van de gedachte (kan je het nog volgen).... en niet dieper gaat dan dat. Vaak is dat ook goed, omdat het onderliggende niet veranderd kan worden (zie mijn info over Past Reality Intergretion Therapy), maar vaak lijkt het beter het verleden een plek te geven en er meer leren leven. Dus erkennen, herkennen als je ertegenaan loopt en dan realiseren wat er gebeurt met je.Al deze therapieën/ideeën (ik ken genoeg mensen die geloven in schommelen (holistisch weigen), kinesiologie (meten van spierspanningen die het innerlijk aangeeft) mag iedereen van mij doen, graag zelfs als je je er beter bij voelt. Soms kun je ook niet anders, omdat je je pijn/verdriet/eenzaamheid van het verleden niet kunt veranderen, maar soms is het ook het wegduwen van emoties door truukjes, en daar ben ik (geheel persoonlijk hoor, mijn mening graag voor een andere) geen voorstander van.Snap je het nog? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden