Twan Geplaatst 28 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2006 Hallo Allemaal,PietjePuk haalde het al even aan op de feestdraad van Koekie: Ruzie. Ik wilde geen 'party-poop' zijn op het Koekie-feestje, dus daarom even hier.Gisteren grote ruzie gehad met mijn vriend, en mezelf nog net kunnen weerhouden van het drinken.Niet gedaan gelukkig, maar het was net of ik het wilde gaan doen om hem te 'straffen'. Ik kon de situatie ombuigen door mezelf voor te houden dat ik hem meer strafte door niet te gaan drinken. Een rare gedachtenkronkel, ik weet het, maar het hielp op dat moment wel.Gelukkig hebben we het ook meteen weer uitgepraat, met drank in m'n miechel was ik er vast niet redelijker op geworden en hij ook niet, en dan waren we weer een dag verder geweest.Herkennen jullie hier iets in? Dat je de situatie eerst even "helemaal over de kling" wilt helpen door te gaan drinken met de gedachte: daarna zien we wel weer verder, nu moet eerst alles kapot? Figuurlijk dan... Hoort voor ons destructie zo letterlijk bij drinken?Liefs,Twan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eefje Geplaatst 28 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2006 Hoi Twan,Ik weet wel dat als ik door blijf drinken ik uiteindelijk alles wat me lief is stuk maak, mezelf nog het meest Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eefje Geplaatst 28 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2006 Katrien,Ik ben meer vertrouwd en beter in het kapot maken , dan gewoon gelukkig zijn.Eefje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Francesca Geplaatst 28 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2006 Lieve Twan,Ik heb hier ook al vaker geschreven dat zelfdestructie en drank bij elkaar horen. Als je jezelf graag ziet, doe je jezelf namelijk die lijdensweg niet aan. Ruzie maken met je vriend kan ook zelfdestructief zijn, maar dat hoeft niet noodzakelijk zo te zijn. Het kan ook gewoon zijn dat er iets aan het broeden is dat uitgepraat moet worden, en soms komt daar ruzie van als iets te lang blijft gisten zonder een uitweg te vinden. Ruzie kan natuurlijk ook zeer verhelderend zijn, op voorwaarde dat er geen dingen gezegd worden die je nooit meer kunt terugdraaien natuurlijk... En als er drank in het spel is, kan dat wel eens gebeuren.Maar ik heb onder invloed ook al dingen gezegd waar ik later geen spijt van kreeg, zelfs al ging er een 'vriendschap' aan kapot. Soms durf je dan gewoon te zeggen wat er al jaren op je (arme) lever ligt en die je nuchter gewoon niet durfde uit te spreken. Dan kan het twee kanten op: je praat eindelijk iets uit of het is gedaan met de vriendschap (die in dat geval vaak niet eens echte vriendschap was).Ik weet van mezelf dat ik drink om niet te voelen, of om juist wel te voelen. Als je me nog kunt volgen. Het is altijd goed om heel eerlijk te zijn met jezelf op dat gebied. Soms wil je dingen kapotmaken omdat je heel diep in je binnenste weet dat ze niet goed voor je zijn.Liefs,Francesca Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 28 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2006 Twanrare ontdekking he, ik heb hier al eens iets in die richting geschreven, weet je wat ik bij me zelf ontdekte:ik ging ruzie zóeken om een reden te hebben voor mezelf om te kunnen zuipen en hem daarmee nog extra te kunnen pesten. Zó raar is die gedachtenkronkel.1 ik heb dorst (ofwel, moet de monstertjes in me voeden)2 ik moet een reden hebben om te gaan zuipen3 ik ga ruzie maken4 ik ben boos en ga zuipen en 'pest' hem daarmee nog eens extradat die destructie hierbij een rol speelt had ik geloof ik nog niet eens helemaal in de gaten maar dat kan heel goed. Dat is óók iets wat ik heb. Dat dan weer om jezélf blijkbaar dwars te zitten.Ik ben me eigenlijk een aantal maanden geleden bewust geworden van die eerste 2 stappen. Nu ik niet meer drink, heb ik veel minder behoefte aan ruzie. Ik vond het ook een heel curieuze ontdekking!!maar ik ben er zeker van dat het zo werkte bij me zonder het mezelf bewust te zijn geweest!groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
helder Geplaatst 28 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2006 Hoi pietjeLeuk is dat dat je zulke dingen niet vergeet he, Pigelmee, was slimer en draaide een feestje in elkaar.En ik noemde het een beetje jokken tegen je zelf.Helaas is het lijstje wat je noemt soms ook om gedraaid.ik ben boosmaak ruzieredeloosis de dorstBest Twan drank is geen wapen tegen wat dan ook,het lijk zo logisch te denken van, dan ga ik zuipen als het zo moet, nu hebben ze het zelf verdient, nee over zich afgeroepen! enz. Er zit dan een gremlin op je schouder kopjes te geven, (precies, precies als het zo moet )ER BESTAAT GEEN REDEN TE DRINKEN.Gelukkig bleef de fles dicht bij jou, en bedenk dat je je zelf pijn doet om te drinken en daarmee iedereenom je heen.Groet Helder. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chinagirl Geplaatst 28 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2006 Hai Twan,Ja lekkeeeeer ruzie maken en vreselijk verongelijkt ruzie maken, want dan heb je tenminste een reden om te drinken en in zelfmedelijden te zwelgen en te wentelen. Die gremlins lachen zich kapot, ik zie ze schuddebuiken. Zo herkenbaar, maar zo helemaal niets oplossend.Nuchter blijven en praten helpt meer. Niet drinken veroorzaakt minder ruzie is mijn ervaring en van vele andere als ik zo lees. Dus hartstikke goed dat je de fles hebt laten staan. Sterkte verderChinagirl------------------I did it my way Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
pietjepuk Geplaatst 28 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2006 Heldervolgens mij zou jij een 10 hebben als je een overhoring over het forum kreeg. Ik zou ook een eind in de buurt komen hoor, ik weet ook nog dat Piggelmee dit ruzieprobleem niet had en dat zij gewoon een feestje bouwde als ze wilde drinken. Stom he, dat je dat gewoon allemaal nog weet!Wel erg goed dat de 'nieuwen' zichzelf allemaal deze zelfde vragen stellen he!groetjes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 28 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2006 Hoi Twan,Het is niet alleen zefdestructief maar ook een reflex. Een gewoonte die jezelf heb aangeleerd, ruzie, spanning, een blaadje dat van de boom af valt allemaal "redenen" om te gaan drinken.Ik heb het nu even, kennis gemaakt met nieuwe collega's, een brugpiepertje bijna aan het huilen gemaakt ( zo zielig, was aan het kauwgum knauwen dus goh, gooi je die kauwgum even in de bak, oogjes die zich vulde met water, ze kon pas weer lachen toen ik haar verzekerde dat ze mij niet zou krijgen) ja gezegd tegen Duits, nee tegen wiskunde, en nu heb ik toch dorst.Gewoon reflex want wat deed ik nog niet zo lang geleden? Precies fles open draaien. Het klik van de dop =ontspanning. Of dacht ik.Maar je hebt het niet gedaan, BRAVO!Al de bovenstaande redenen zullen ongetwijfeld waar zijn maar vaak is het ook gewoon een reflex, een stomme gewoonte die je jezelf hebt aangeleerd.Liefs,Anjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
anjo Geplaatst 28 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2006 oops, foutjeAnjo Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wil133 Geplaatst 28 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2006 Hallo twan, Ruzie maken is gewoon weglopen voor de problemen, het lost ze niet op. Dus heel goed dat je niet naar de fles hebt gegrepen maar het gewoon hebt uitgepraat. Als verslaafde zoek je in alles een reden om te drinken, maakt niet uit wat. Voor wat betreft die zelfdestructie ben ik het niet helemaal met je eens, ik denk dat we gewoon geen problemen willen zien. We willen dat alles koek en ei is, we willen niet geconfronteerd worden met problemen van welke aard dan ook. Wordt je toch met een probleem geconfronteerd dan is drinken de manier om het probleem tijdelijk te ontvluchten.En DRINKEN IS DESTRUCTIE hoe je het ook went of keert, dus niet "hoort voor ons destructie zo letterlijk bij drinken"Eefje je bent op de goede weg, hou vol en laat de fles staan want dat lost niks op.veel sterkte en groetjes Wil133 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wil133 Geplaatst 28 juni 2006 Rapport Share Geplaatst 28 juni 2006 Hallo katrina,Het 133 achter mijn naam heeft helemaal geen betekenis. Ik heb gewoon een gruwelijke hekel aan allemaal andere wachtwoorden,inlogcodes ed. Dit is gewoon een wachtwoord wat ik ook gebruik op het werk en het is mijn naam en het nummer van mijn locker (kast) op mijn werk.Sorry als ik je teleurstel omdat je er meer achter gezocht hebt.groeten Wil Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Usha Geplaatst 16 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 16 juli 2006 Soms...Wat is dat soms toch met mijOm pijn te delvenHet moois te verzwelgenAlleen maar om niet meer te hoeven zeggen Ik ben.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eefje Geplaatst 18 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2006 Ik ben....... wil je dat invullen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
eefje Geplaatst 18 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2006 moe,bang, met de gedachte wat moet ik nu Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2006 Lieve Twan,Ruzie is al destructief bij "ons soort mensen" en je bent zooooooooooo zielig, misbegrepen, WOEAAAAAAHHHHH en dan roept de Gremlin die de ruzie heeft uitgelokt (de etterbak) "ik weet wel iets waar je je lekkerder door voelt" en dat is zijn makker in het kwaad....Dus maak een helpende gedachte: als ik ruzie maak neem ik een time-out, ik moet dat af en toe ook doen (ik sta mezelf dan hartelijk uit te lachen dat ik sta te stampvoeten in de keuken) en de kids dat koeltjes gadeslaan....Ruzie is op zich niet verkeerd, soms moet je je hart gewoon luchten, maar wat kan helpen is dat je je eigen ruzie "regisseer" dus de baas blijft en ....Neem alsjeblieft deze schokbetonnen aan om de Gremlin te meppen (niet je partner)....Kan je niet wat gaan fietsen, douchen, alles in je dagboek schrijven, rennen met de hond, of redden die pootjes dat nog niet....En maak het goed met je liefste, en weet dat, als iemand écht van je houdt, hij of zij je dat vergeeft.Sterkte en stuur een pb gerust. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Houtje Geplaatst 20 juli 2006 Rapport Share Geplaatst 20 juli 2006 Eefje,Zo depressief als een deureen moeder verslaafd aan alcoholeen ontrouwe vriendineen slechte raadgeefstereen geldsmijter terwijl ze blut isals je daar advies van wil is het je eigen schuldmaar ik ben niet genadig noch mildnoch voor een ander, noch voor mezelfDus ik zou zeggen TRY ME.En stuur me een pb-tje.Ik heb een tijdlang een buddy gehad, we kletsen elkaar door de moeilijke momenten heen. Heeeeerlijk. Ze heeft het (denk ik) niet gehaald, en deze ontrouwe vriendin heeft het laten zitten. Zo zie je maar weer hoe onbetrouwbaar mensen zien.Wie het wáágt om te gaan gokken over mijn buddy of mijn postings over manier op het forum hierbij te slepen, sleep ik je aan je haren terug Alsof ik niet weet wat depressie is, maar ik knok en knok en knok, elke dag weer. En in de kern blijf ik waardeloos, ik weet het zeker. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden