Dune Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Was al eens eerder hier geweest, maar kan mijn voorstel niet terugvinden. Ik ben 44 jaar, getrouwd met een geweldige man. 3 prachtkinderen, eigen zaak, alles is mooi en goed,,, Maar ik heb wel een serieus alcoholprobleem. Tot mijn 40 heb ik nooit gedronken.. maar toen ging de beer los. overigens is mijn vader ook een alcoholist, en ik haatte dat zo! En nu ben ik het zelf!?!! ik heb veel stoppogingen gedaan, ben bij kentron geweest, de AA, heb online behandelingen gedaan. Vaak wilde ik stoppen, na een paar dagen werd het minderen,.. en die nuance is killing voor mij. ik kan geen maat houden, ga los, een keer of 3 a 4 per week, drink 2 flessen leeg en doe domme dingen.. dan volgt de kater, en weer een poging die gedoemd is te mislukken... ik moet toch ooit ergens uit die circel kunnen stappen?!!! mijn voornemen dus, 2013 alcoholvrij. En ik ga het moeilijk krijgen dat weet ik zeker! Drinken beheerst namelijk mijn gedachte de hele dag! ik zal ook weer straten met antabus, mijn stokje achter de deur Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Hoi lilly Welkom hier Dat drinken je gedachte de hele dag beheerst dat ik herkenbaar voor de meesten hier Dat is wat de verslaving met je doet...er is niks meer belangrijkers als drank Je staat ermee op en gaat ermee naar bed Het beheerst je leven en maakt op den duur veel stuk Waarom heb je de eerste gepakt? Misschien wel een goede vraag om aan jezelf te stellen,want tot je 40ste stond je droog Het begin is er lily...plan maken,en nu doorpakken voor resultaat Wees sterker dan je gedachte Succes Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 27 december 2012 Rapport Share Geplaatst 27 december 2012 Hallo Lilly, Welkom terug. Ik herinner me je verhaal. Het eerste dat bij mij bovenkomt is, dat het muntje moet vallen dat je níet matig kunt drinken! Je hebt dat lang en breed geprobeerd en steeds gaat het fout. Conclusie dus: helemaal niet meer drinken is de enige mogelijkheid. Je staat hierin bepaald niet alleen - zie het forum. Mijn ervaring is, na een jaar geminderd te zijn, dat het me uiteindelijk minder moeite kost om helemaal niet te drinken, dan om het steeds in de hand te houden. Eén is teveel en tien is te weinig, hoor ik hier weleens voorbij komen. Je schrijft wat je allemaal al geprobeerd hebt, maar ik krijg de indruk dat bijv. de AA tijdelijk was. Heb je de internetbehandeling, incl. het vinger aan de polstraject, afgemaakt? Ik heb het ook een tweede keer gedaan, de eerste keer als minderaar. Het forum is voor mij een grote steun en ook het me zetten op het dagpact. Je belooft dan aan jezelf en je mede-pacters dat je vandaag niet drinkt. 's Avonds vertel je of het gelukt is! Misschien voor jou ook het proberen waard? Volhouden hoor meis en ook hier komen als je het moeilijk hebt en voordat je drank gaat halen! Veel succes, Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 29 december 2012 Rapport Share Geplaatst 29 december 2012 lyli; s Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden