Spring naar bijdragen

Meer schrijvers gezocht voor het boek


safidepafi

Aanbevolen berichten

Lieve forumgenoten,

Na de bijeenkomst van het forum, op 19 januari 2008, hebben we een vergadering van de (toekomstige) schrijvers van het boek gehad. Unaniem vonden wij, dat in een boek van forumleden meer bijdragen gewenst waren, dan alleen van degenen die zich tot nu toe hebben aangemeld.

We denken dat we een beter boek schrijven, als er meer verhalen van verschillende mensen in komen te staan. Bovendien zal het dan meer mensen aanspreken en dus een grotere groep bereiken.

Wij vragen dan ook of er nog forumleden zijn, die hun verhaal op willen schrijven en dus willen meedoen aan het boek.

Jullie kunnen je hiervoor opgeven bij mij door een reactie op dit berichtje hieronder te schrijven of mij een PB te sturen.
Wil je eerst meer informatie dan kan je ook hiervoor bij mij terecht.


We zoeken jouw eigen verhaal, in je eigen woorden, over je alcoholverslaving.
De hoogtepunten en dieptepunten en wat er voor heeft gezorgt dat jij besloot te willen veranderen
Hoe de internet behandeling of het forum, je handvatten heeft gegeven, zonder je te ondermijnen, zonder het gevoel te hebben dat er geen keuze is. Dat het mensen erg ondersteund en helpt en het zo goed zou zijn als iedereen dit zou weten. Wat het forum en de helende, ondersteunende werking ervan met je doet.
Zodat jouw verhaal een verhaal is waar alcoholisten die het lezen denken, dat ze zichzelf herkennen en daardoor denken...' dat kan ik ook stoppen, minderen of het in ieder geval proberen zoals de schrijvers van het boek'.
En omdat er altijd wel iets in iemand zijn verhaal op die van de lezer lijkt en in de helpende gedachten van de schrijvers is ook altijd wel iets, waar de lezer van kan denken dat zou mij ook helpen.

.

GRAAG REAGEREN VOOR 28 JANUARI A.S!!!!!!!!!indien je belangstelling hebt.


Wij hopen op reacties!

Safi, mede namens
Corinne, Houtje, Sneeuwwitje, RJB, Kaia, Tapas, Gem, Benthe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spud

Wij zouden het juist ook leuk vinden als er ook mensen mee schreven die net op het forum zijn en hun ervaringen delen hoe het voelt zo'n forum.
Wat voor impact het op je geeft, eng, leuk, helpend, trek gevoelens etc.
Voor degenen die er al wat langer op schrijven zijn die beginnende gedachten van de eerste weken of maanden op het forum niet meer zo heel dicht bij.
Dus juist ook mensen die net stoppen of willen stoppen of juist bog steeds vallen en opstaan hebben een heleboel gemeen met mensen die hopelijk ons boek gaan lezen.

De titel zal waarschijnlijk........... Alcohol de Baas???...............worden

Want wanneer ben je dat nou ...als je net gestopt bent?
Als je al twee jaar nuchter bent?
Zal je het ooit worden?
Of ben je het juist als je met mate kunt drinken.
Als je het bij een paar consumpties in de week kunt houden.
Omdat dit voor iedereen verschillend is hebben we besloten voor die titel met de ...vraagtekens..{.????)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Safidepafi en anderen,

Kijk als je anderen een helpende hand wil bieden tegen alcoholverslaving zal je op z'n minst toch een tijdje nuchter moeten zijn en ook nuchter moeten leven...het delen van kracht , ervaring en hoop... toen ik op mijn knieen lag was het enige wat mij de eerste tijd overeind hield was hoop... de hoop dat ik ook gestopt zou kunnen blijven en me daarbij ook nog eens comfortabel in mijn eigen vel zou kunnen voelen...en ik wilde weten wat ik daarvoor moest doen...show me the way...
Wat goed werkte voor mij is dat ik kon identificeren met de ellende die andere alkies hadden meegemaakt ... de frustraties van het niet kunnen stoppen , de gebroken relaties , het gevoel nutteloos te zijn , eenzaam te zijn , mijzelf apart te voelen , de schulden , de depressies , de zelfhaat , het geloven in de zelf verzonnen leugens etcetc...de obsessie met alcohol en drugs in mijn leven.... toen had ik echt het gevoel dat ik niet de enige was... er waren meer mensen die (over)leefden op die manier... echter voor hen was het geschiedenis/verleden tijd...
Want als het enige zou zijn dat we elkaars ellende deelden zou ik niet clean zijn vandaag...
Ik wilde uit de ellende weg... weg uit de mist en stank... weg uit dat miserabele leven dat ik leidde...

Wat enorm inspirerend werkte voor mij was de oplossing die ik aangereikt kreeg... ik had niet de problemen van een ander nodig (behalve om te kunnen identificeren) maar de oplossing voor die problemen (die ook de mijne waren)... en niet uit een of ander blaadje of psychologieboekje/internetsite want dat kon ik zelf wel...of mooie spreuken...maar concreet wat kan Ziza doen..sterker nog wat moet ik doen om clean te worden en te blijven... wat moet ik zelf veranderen in mijn leven... en voor mij werkt niets beters dan de ervaring van mensen die clean zijn geworden en ook blijven en concreet kunnen aangeven wat ze hebben gedaan om zover te komen...hoe ze de problemen in hun relatie hebben aangepakt , schulden hebben afgelost , weer vrienden hebben en zich comfortabel voelen met andere mensen om zich heen , en dit ook echt te zien... mensen die weer terggekeerd zijn in de maatschappij en deze keer wel een bijdrage kunnen leveren aan die maatschappij.... in plaats van er tegen aan te trappen en te klagen....(want dat was ik hahahaha).... How to deal with life op een gezonde manier...want als er een soort mensen bestaat die dat niet kunnen zijn het wel alkies hahahaha....dus ervaring met emotioneel gezond leven is het sleutelwoord en ook aangeven hoe je dat bereikt hebt...

Een andere vraag is hoe zit het met andere drugs behalve alcohol ? .. kijk iemand die stopt met alcohol drinken en rustig gaat zitten blowen heeft de ene verslaving voor de ander ingeruild...
Of iemand die in plaats van s'avond veel drinkt nu een berg slaapmiddelen naar binnen gooit is ook niet echt inspirerend...en ik praat dan uitsluitend over mood altering chemicals....en niet over refusal of dergelijke...
Hoe kijken jullie daar tegen aan ?

O ja... ik heb nu een aantal malen meegemaakt dat er mensen waren die interviews gaven in bladen en op tv verschenen die maar relatief kort nuchter en clean waren... en op een uitzondering na zijn die allemaal teruggevallen...en dat heeft niets te maken met het feit dat ze ervoor kozen in de openbaarheid te verschijnen maar met het feit dat ze de oplossing in zichzelf nog niet hadden gevonden... en geloof me het is echt zwaar je ego inslikken en met de staart tussen je benen weer opnieuw beginnen...dat doet heel veel pijn... velen van hen zijn ook gebruikt door het instituut waar ze clean zijn geworden als promotie/reclame...en dat is zo ziek...daar kan ik wel kwaad om worden...

Als ik jullie schrijvers een suggestie mag geven... wacht een jaartje.... get experience met nuchter leven voor minimaal een jaar en help andere mensen om je heen... werk aan je relaties met je partner , je kids , je ouders , je werk en de rest van de omgeving... het hoeft allemaal niet zo groots als je 2 maanden nuchter bent...
En je leven verbeteren doe je niet door alleen op een forum te schrijven of een boek te schrijven... ik verbeter mijn leven ook niet door alleen naar AA meetings te gaan...op de meetings hoor ik de oplossing en dan kan ik aan het werk...thuis en in de rest van mijn omgeving...
De mensen die ik sponser geef ik ook suggestie dat ze minimaal en maximaal naar drie meetings in de week gaan... want als je elke dag op een meeting zit en je hebt ook nog een baan en een gezin dan ben je heel passief bezig met herstellen van alcoholisme...en het lijkt alsof je goed bezig bent maar niets is minder waar...en vroeg of laat loopt het ook verkeerd af..en dat is ook mijn eigen ervaring en die van vele anderen... en wij alkies zijn meesters in uitvluchten verzinnen om maar niet te hoeven dealen met de issues die werkelijk belangrijk zijn...namelijk de realiteit...

First things first...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza en alle anderen.

We willen aan niemand beweren dat we droog staan...we willen juist geen afstand scheppen maar mensen over de streep halen, mee te schrijven of te lezen op het forum en als ze dat zelf willen aan de internet behandeling mee doen.
We willen niet beweren dat je dan droog gaat staan of dat het stoppen je gaat lukken maar wel dat er mensen zijn die je willen helpen, zodat je niet alleen hoeft te staan.
Daar heb je inderdaad de AA en andere instellingen voor, maar voor diegenen die dat een te grote stap vinden en vonden, zoals ikzelf en vele anderen hier met mij op het forum, willen we meer kenbaarheid geven aan het forum en hoe het je kan ondersteunen in je gevecht.

Dus het maakt niet uit in welk stadium je zit van je ADB zijn, het gaat om de diversiteit van de verhalen en de (h)erkenning van de lezer.

En we hebben de eerste aanmelding al binnen..wie het is mag het zelf vertellen, als hij/zij daar klaar voor is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Present!:D

Een volmondig JA...ik wil graag mijn bijdrage aan het boek leveren.

Ziza, ik versta jouw voorzichtigheid en twijfels, maar ik schaar me achter de mening van Safi en de andere auteurs, ik denk dat het boek wel degelijk mensen kan ondersteunen in hun strijd tegen alcoholmisbruik.
Zoals ik het heb begrepen is de bedoeling van het boek niet: de belofte, dat men na het lezen meteen alcoholvrij is, maar dat men door het lezen geleerd heeft, dat er meer wegen tot Rome leiden.
Zoals de steun van een forum als ADB, en/of de behandeling bij TACTUS.

Ik ben nog geen eens 1 maand ADB, (ben ik het wel?) dat mag ik as. woensdag vieren, maar ik ben er van overtuigd dat ik mensen kan laten geloven, dat een forum als deze hier, ontzettend veel steun kan geven, ik ervaar het namelijk zelf!

En dat is de opzet toch?

Liefs,C:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza eigenlijk geef je al antwoord in het begin van je eerste stukje waarom je niet al langere tijd nuchter hoeft te zijn

quote:


het delen van kracht , ervaring en hoop...
toen ik op mijn knieen lag was het enige wat mij de eerste tijd overeind hield was hoop... de hoop dat ik ook gestopt zou kunnen blijven en me daarbij ook nog eens comfortabel in mijn eigen vel zou kunnen voelen...en ik wilde weten wat ik daarvoor moest doen...show me the way...
Wat goed werkte voor mij is dat ik kon identificeren met de ellende die andere alkies hadden meegemaakt ... de frustraties van het niet kunnen stoppen , de gebroken relaties , het gevoel nutteloos te zijn , eenzaam te zijn , mijzelf apart te voelen , de schulden , de depressies , de zelfhaat , het geloven in de zelf verzonnen leugens etcetc...de obsessie met alcohol en drugs in mijn leven.... toen had ik echt het gevoel dat ik niet de enige was... er waren meer mensen die (over)leefden op die manier... echter voor hen was het geschiedenis/verleden tijd...
Want als het enige zou zijn dat we elkaars ellende deelden zou ik niet clean zijn vandaag...
Ik wilde uit de ellende weg... weg uit de mist en stank... weg uit dat miserabele leven dat ik leidde... /Q]

We delen namelijk de ellende niet alleen we proberen er ook samen op het forum antwoorden op te vinden, samen met mensen die al kort of lang droog staan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus de doelstelling van het boek is dus mensen die een drankprobleem hebben te interesseren voor de internetmethode/forum/Tactus...mmmm... dat is wel heel wat anders dan de doelstelling die er in eerste instantie was...of ik moet mij vergissen Safidepafi...

Misschien is het wel interessant dan om eens te kijken waarom die andere 500 mensen die aangemeld staan bij dit forum dan niet meeschrijven...

Safidepafi je bent vrij om te interpreteren.... maar geloof me...dat is echt niet het antwoord...het is slechts een begin...het werk gaat dan pas beginnen...en als er niemand geweest zou zijn om het mij te laten zien dat er ook daadwerkelijk een oplossing is dan was ik vandaag dronken en stoned geweest...
Hoop is niet zien dat anderen , net zoals ik , ook in de kreukels liggen maar dat andere alkies in de kreukels lagen en vandaag een totaal ander leven leiden dan voorheen...een weg uit de ellende kennen...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je gelijk aan Ziza

quote:


Hoop is niet zien dat anderen , net zoals ik , ook in de kreukels liggen maar dat andere alkies in de kreukels lagen en vandaag een totaal ander leven leiden dan voorheen...een weg uit de ellende kennen...


En dan is hier schrijven misschien wel de eerste stap naar die weg die jij bent gegaan.
Ik heb hier toch al meerdere mensen overtuigd zien raken om naar de AA te gaan door jouw verhalen en verhalen van andere AA gangers hier.

De doelstelling van het boek is altijd geweest door onze verhalen over onze alcoholverslaving andere alkies over de streep te trekken, te laten zien dat hun verhaal niet uitzichtlozer, eenzamer, zieliger, is dan dan de onze. En dat door op het forum te schrijven je handvaten aangereikt krijg, waardoor je al dan niet aan de internetbehandeling deelneemt of met de AA van die eerste stap... je tweede stap maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om verwarring te voorkomen naar aanleiding van Ziza's eerste bericht dat de doelstelling van het boek veranderd is, zal ik hier de brief neer zetten die ik in eerste instantie naar mensen heb gestuurd met de vraag mee te schrijven.

Het hele gedeelte over uitgevers is niet echt meer van belang omdat Tactus zelf het uitgeven gaat realiseren.
De doelstelling is voor mijn gevoel hetzelfde gebleven alleen de uitwerking is langzamerhand gegroeid naar een betere oplossing.

======================================================================

Een paar weken zei ik als geintje dat we samen een boek moesten schrijven en sprak ook de moderator aan. Die dezelfde dag nog reageert in een Pb en mij verzocht om een voorstel te schrijven over hoe dat idee van een boek eruit zou zien. Dit heb ik geschreven 9Zie hier beneden)en werd met enthousiasme ontvangen en voorgelegd aan het team en de leidinggevenden bij Tactus.
Helaas hebben ze besloten om niet het boek voor ons uit te geven omdat ze bang zijn dat het als een publiciteit stunt zal worden ontvangen, maar wel besloten om ons te ondersteunen en een bepaalde afname van het boek te garanderen.
Dus nu moeten we proberen het boek zelf uit te geven.
Ik zal je hier mijn voorstel voor het boek: Uit-ge-ALCOHOL-t laten zien en ik vraag je om mij op mijn prive mail 9Zie beneden) te antwoorden of je ook jouw alcohol verhaal ,in jouw eigen woorden en eigen volgorde zou willen opschrijven met in het achterhoofd de richtlijnen van hieronder:

Brief aan Tactus
Opzet van het boek

Ik denk dat het boek de lezer duidelijk moet maken wat voor soort alcoholist de schrijver is.
Iedereen heeft andere plaatsen, tijden en bijzondere omstandigheden gehad waarin ze het liefste dronken.

1. Dus het verhaal zou moeten beginnen met een beschrijving van die periode waar je echt van de drank genoot en wat voor gevoel het je gaf of waarom je zelf dacht dat je dronk. Dit laat zien dat er vele verschillende redenen zijn waarom iemand drinkt. Stress, eenzaamheid, verdriet, onzekerheid, verlegenheid, jeugdtrauma's.

2. Dan een stuk over het besef dat het een beetje mis gaat, de tijd dat je zonder alcohol niet meer goed functioneerde , het leven moeilijker aan kan, misschien stiekem gaat drinken. Je drankflessen gaat verbergen, je schaamt voor je inkoop, het niet wil maar niet kunnen laten.

3. Daarna het probleem wel weten maar er niets aan doen tijdstip...de Ontkenning fase.

4. Dan een verhaal over de familie, kinderen of vrienden die het moeilijk hebben, het werk wat niet meer lukt.
5. Hierna het proberen te stoppen, het vermijden van de drink maatjes, omgeving, hulp zoeken bij instanties.

6. Dan hoe de internet behandeling je handvatten geeft zonder je te ondermijnen, zonder het gevoel te hebben dat er geen keuze is. Dat het mensen erg ondersteund en helpt en het zo goed zou zijn als iedereen dit zou weten. Maar ook het forum en de helende, ondersteunende werking ervan, alhoewel ik ook bang ben dat het te groot zou worden als iedereen die het boek als mee zou gaan schrijven en het dan niet meer zou werken.

Nou zo iets dus...waar alcoholisten die het lezen denken dat ze zichzelf herkennen en daardoor denken...' dat kan ik ook stoppen, minderen of het in ieder geval proberen zoals de schrijvers van het boek'.
En omdat er altijd wel iets in iemand zijn verhaal op die van de lezer lijkt en in de helpende gedachten van de schrijvers is ook altijd wel iets, waar de lezer van kan denken dat zou mij ook helpen.

De reden voor het schrijven van het boek:
Om alcohol zijn echte 'nep' gezicht te laten zien en verslaafden/hulpverleners een inzicht te geven in de verschillen fases en vormen van het ontstaan van een alcoholverslaving.

De manier waarop:
Levensverhalen uit alle hoeken van de samenleving over het begin van de alcohol verslaving , het besef en het gevecht ertegen.

Doel:
Zoveel mogelijk mensen bereiken en helpen, verslaafden en hulpverleners.


Nu ik het bovenstaande lees denk dat het een erg goed interessant informatief boek zal worden.
Het belangrijkste is dat we een uitgever vinden die het een wetenschappelijk verantwoord boek vind. Mijn voorstel zou zijn Uitgeverij Boom en dan de tak psychologie zodat het bv een leerboek/casestudie kan worden en veel hulpverleners dit boek ook als goede ondersteuning voor hun werk kunnen zien. En dat het in alle bibliotheken verkrijgbaar wordt en natuurlijk in alle boekhandels.

Ik heb met een vriend van mij overlegt, die zelf redacteur is voor lager onderwijs studie boeken en die vertelde dat het belangrijkste is, dat iemand met een wetenschappelijke opleiding een inleiding schrijft. Bovendien leek het hem wel verstandig dat Tactus als instelling het contact met een uitgever onderhoud omdat een uitgever eerder geintereseert zou zijn een boek uit te geven via een verslaving zorg instelling dan via een privé persoon..

Ik hoop dat jullie net zo geintereseert zijn als ik en meerdere mede forum leden, omdat het erg goed zou zijn een boek te schrijven, dat een zo groot mogelijk publiek, alcohol verslaafden en hulpverleners, bereikt om zo de internet behandeling te promoten en alcohol verslaving uit te bannen.
Einde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Safi: ik heb misschien een goed idee voor het boek, waardoor het ook vernieuwend en uniek zal worden.
Zoals vandaag, we hadden een zeer diepgaande discussie over DE verslaving. Zo zullen er de afgelopen tijd meerdere fragmenten te vinden zijn met een verhaallijn, geschreven door verschillende forumleden.
Na een verhaal van een schrijver, b.v. een verhaal uit de 'praktijk van het forum' Een discussie die op het forum werd gevoerd. Je zou dan de schrijvers van die fragmenten toestemming moeten vragen om dit in het boek te zetten.
Interessant zijn de stukken waarin duidelijk frustratie en boosheid naar voren komt. Of de verhalen uit het verleden. De verhalen waar mensen ineens met ziekte worden geconfronteerd of fragmenten waarin een forum lid terugvalt en dan even later weer terugkomt en zijn/ haar gevoelens omschrijft.
Misschien kan je er wat mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza, het is toch niet nodig om de eindbestemming te weten voordat je de eerste stappen op een weg neemt? Zolang ik een meter of drie voor me uit kan kijken weet ik dat ik niet in de berm hoef te struikelen.

Ik heb zelf de keuze gemaakt om wat aan mijn alcohol-probleem te gaan doen, op mijn manier, zonder professionele hulp, medicijnen of Internet-behandeling, gewoon zelf doen omdat ik wèèt dat het vanuit mezelf moet komen. Ik kwam toendertijd op dit forum terecht omdat ik zocht naar "ervarings-deskundigen", met wie ik mij kon identificeren en waar ik wat van kon leren.
Jij was (bent!) er daar èèn van, trouwens...

Toont alleen maar aan dat er net zoveel methoden en oplossingen als mensen zijn. Net zoveel antwoorden als vragen. In die zin denk ik dat dit boek echt wel sommige mensen kan helpen, door middel van identificatie en leermomenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil daar ook iets op zeggen (NATUURLIJK, HOUT ZAL TOCH NIET EENS HAAR MOND HOUDEN :o)

Ik vind juist in de verhalen van de mensen die het zo moeilijk hebben, in de eerste fase van de strijd zitten, twijfelen of ze gelukkig zullen worden zonder alcohol (want het geeft ze nog elke dag wat hè dat heb ik geleerd van de Tactus, je ontwikkelt een gewoonte omdat die je wat geeft) elke keer weer als ik ze lees, aanknopinspunten die mijn keuze om NIET meer te drinken bekrachtigen.

Ik heb in mijn deeltje voor het boek ook de keukenwekker methode opgenomen, omdat die methode zo helpend is om uur voor uur, minuut voor minuut, de strijd te winnen en je daar steeds sterker door te voelen.

En in elke groep alcoholisten is terugval, welke therapie je ook doet. Ik vind het prettige aan de internet-therapie dat ze dat erkennen, sterker nog, het is een deel van de therapie, omgaan met terugval, zorgen dat een uitglijder geen terugval wordt.

Daarom durf ik het ook hier te melden en ben ik er trots op dat ik een uitglijder overleefd heb en dat het geen terugval is geworden. En als het wél terugval wordt, zal ik ervoor knokken om daar weer bovenop te komen.

In de boeken die ik gelezen heb over nuchter worden, komt dat ook naar voren. Het maakt het ook zo menselijk voor me, en daarom is het "beter te doen".

Dit laat het verhaal van Rudy (gisteren) op het forum onverlet, dat met allen niet-drinken, je er niet bent. Daarna BEGINT het pas. En daar ben ik nu druk mee bezig.

En Ziza, please, als je dat vindt: dit bedoel ik NIET NEGATIEF: als jij denkt dat de oplossing zo is zoals jij hem ziet, je hebt zo ontroerend mooi geschreven vorige week over jouw verhaal, doe dan alsjeblieft mee met het boek? Jij schrijft jouw verhaal en jouw inzichten toch ook steeds op op het forum?

Ik heb géén illusie dat met dat boekje ik iemand kan redden, maar als ik één iemand over de streep kan trekken, die daarna zijn best gaat doen om zichzelf te redden, dan is mijn missie geslaagd.

En nou nog maar een senseoooooooootje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Omdat er zo te zien weinig respons is op de oproep voor meer "schrijvers", heb ik de stoute schoenen aangetrokken en me ook aangemeld.
Ik heb het idee dat het wel goed voor me is, om alles eens een keer van me af te schrijven, niet dat ik denk dat ik in 1 keer bekeerd ben van de jww, want dat gevecht zal ik levenslang moeten voeren. Eigen schuld, dikke bult.
Kom op mensen en meld je ook aan!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het idee om een boek te schrijven vind ik een leuk idee... niets mis mee...

Echter ik denk dat het nogmaals veel interessanter is om eerst een te bekijken waarom die andere 500 mensen die staan ingeschreven staan bij dit forum niet meeschrijven...
Als er 30 mensen zijn die regelmatig op dit forum schrijven dan is dat nog maar 5% van het totaal aantal mensen wat ingeschreven staat...

Hoe komt dat ? en hoe kun je het forum wellicht dan aantrekkelijker maken ?

Wat werkt op het forum wel goed en wat werkt er niet goed ?

Is het misschien handiger om een splitsing te maken in mensen die willen stoppen en anderen die sociaal drinken op termijn in gedachten hebben ?

Zomaar een zijsprongetje...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza,

Ik denk dat die splitsing niet nodig is, het boek gaat AlcoholDeBaas? heten, en ADB ben je ook als het je lukt om gecontroleerd te drinken toch?

En voor wat die 500 inschrijvingen betreft:
Ik denk dat een groot gedeelte daarvan, al lang niet meer op het forum komt; ik heb begrepen dat je jezelf hier niet kunt uitschrijven.
Verder zijn er een heleboel mensen die genoeg hebben aan het alleen maar meelezen, en dan zijn er ook nog zat die geen behoefte hebben aan meeschrijven aan een boek.

Ik krijg toch een idee, dat dit hele idee jou een vervelend gevoel geeft...ookal zeg je dat je het prima vind.
Maar dat is mijn gevoel.


Groetjes, C

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza het idee om te gaan bedenken hoe het forum aantrekkelijker kan blijven voor leden die afhaken, zal beslist interessant zijn voor Tactus. Misschien dat je contact met ze op kan nemen daar over en zelf een goed idee kan leveren. Helemaal niet verkeerd gedacht!
Dit staat volgens mij los van het idee van het boek, twee verschillende onderwerpen.
Het gaat hier voor zover ik zie niet over: hoe houden we zo veel mogelijk mensen op het forum, maar: kunnen we landelijk mensen inzicht en herkenning geven in ons (verleden) gebruik en die mensen eventueel een aanzet geven om hun eigen gebruik te herzien. Dat Safi dat idee heeft gekregen en Tactus de mogelijkheid geeft, is alleen maar heel erg goed.
Hoe mensen die de verhalen lezen daar verder mee omgaan is aan hun, en er zijn mogelijkheden en hulpmiddelen genoeg. Die ze hier op het forum kunnen vinden of elders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Ziza

Ik denk dat alle schrijvers je bijdrage van uit het hele AA hulpverlening gebeuren erg op prijs stellen.
Ik weet dat ook de Cactussen graag iemand met een AA achtergrond in het boek zouden willen hebben
De reden is, omdat het voor de alcoholisten en probleemdrinkers die we willen bereiken, net zo belangrijk is om te weten, over de hulp die het forum en de internetbehandeling kan bieden, als hoe de AA iemand zijn hele drugs en alcoholverleden kan omschakelen naar een positieve levenwijsheid en leven wijze.
Je kan het op het forum prachtig verwoorden wat de AA voor je betekend en je hebt hier in de tijd dat ik meelees meerdere mensen in hun ziel geraakt en de eerste stap naar de AA zien maken.
We kunnen je helaas niet een andere positie geven als de andere schrijvers.
Wat betekend dat als je naar onze volgende schrijvers bijeenkomst zou willen komen je wel een verhaal af moet hebben voor de deadline van 25 februari 2008.
De bijeenkomst is nog niet gepland omdat alle verhalen nog niet af zijn en alle ontwikkelingen omtrend het uitgeven nog bij Tactus (directie)in overleg liggen.
Maar het zal ergens in maart/april zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Safidepafi,

Bedankt voor je antwoord...

De reden waarom ik even wilde wachten met schrijven is omdat er voor mij een aantal onduidelijkheden zijn omtrent het uitgeven van het boek (dat is zoals ik het nu begrijp niet helemaal zeker want Tactus moet dat nog overleggen en die kunnen ook beslissen om het niet te doen).
Vervolgens kan het ook goed mogelijk zijn dat Tactus besluit om voorwaarden te stellen aan de lengte van het verhaal en misschien het recht wil hebben om inhoudelijk de verhalen te wijzigen. En dat is hun goed recht als ze zelf het boek willen uitgeven voor hun organisatie.
Wat voor mij ook nog steeds niet duidelijk is of andere middelen dan alcohol in het verhaal mogen voorkomen.

De deadline van 25 februari voor het insturen van verhalen vind ik op zich zelf een beetje vreemd want het is niet zeker of er wel wat mee gebeurt... voor mij is het ook niet duidelijk wie die verhalen bij zich houd of waar ik het naar toe moet sturen.
Wie is de contactpersoon bij Tactus die over de verhalen gaat ?

Wat ik mij ook afvraag is waar moeten de schrijvers over vergaderen als hun verhalen ingeleverd zijn ? dan is het toch klaar ??

Kortom ik wacht nog even... ik hoef geen andere positie dan enkele andere schrijver...ik wil alleen duidelijkheid op bovenstaande vragen voordat ik in aktie kom...

Het zou Tactus sieren als ze zelf met mededelingen zouden komen omtrent het te schrijven boek...

Begrijp mij niet verkeerd ik zou graag willen schrijven en een bijdrage willen leveren aan het boek...but first things first...

Love and peace

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziza

De reden van de dead-line is dat men een stok achter de deur moet hebben om de verhalen AF te krijgen en dat er een tijdstip moet wezen waarop alle verhallen naar de uitgever kunnen.

Tactus nog de schrijvers gaan inhoudelijk iets aan de verhalen veranderen. De verhalen worden door een professioneel iemand van de uitgever gecorrigeerd op typfouten of zinswendingen maar niet op inhoud. Men mag alleen niet totaal negatief vertellen over de internetbehandeling.

Je mag het ook over je drug gebruik hebben

We hebben een MSN forum boek waar de verhalen worden opgeslagen en waar alle andere schrijvers de verhalen kunnen zien.

Je kan de contactpersoon bij Tactus bereiken door naar info@alcoholdebaas.nl te schrijven met de referentie naar het boek dan komt het wel bij de juiste persoon terecht. De contactpersonen van het boek zijn Marielle en Bert, de coachen van het hele ADB internet therapie en het forum.

Tactus heeft toegezegt 2000 boeken te laten drukken voor eigen rekening en er wordt door de schrijvers geen winst gemaakt. Het boek wordt zo goedkoop mogelijk op de markt gebracht zodat het voor iedereeen makkelijk bereikbaar is. Waar Tactus nu nog over moet beslissen is het feit dat het hele uitgevenen gebeuren van de schrijvers naar Tactus is gegaan en ook de redaktie, dus er moet besloten worden met welke uitgever ze in zee gaan.
Verder zal er door ons allemaal vergaderd moeten worden over de cover en de foto's van Tapas die tussen de verhalen komen te staan.

Mocht je nog vragen hebben laat het ons dan weten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...