Spring naar bijdragen

libriumparaplu


Twisty

Aanbevolen berichten

Dit is een dubbele plaatsing, omdat ik eigenlijk niet weet waar hij thuishoort. Dus...

Over dit onderwerp heb ik al een zeer gewaardeerd lid van dit forum met een pb lastig gevallen. Zijn antwoord vind ik zeer helpend, dus met dank, degene weet wel wie!

Maar hoe en wat denken jullie hierover:

Als je ontgiftigt van alcohol krijg je na het stoppen met drinken ontwenningsverschijnselen. Bij de meeste mensen is trillen en beven met de handen bekend.Of transpireren, misselijkheid en angst. Minder bekend zijn de gevaren van ontwennen, die de eerste twee tot drie dagen kunnen optreden. Die gevaren zijn : epileptische insulten en delirium. Daarom moet je als veeldrinker ook nooit zonder doktersbegeleiding acuut gaan stoppen met drank. Je moet eerst voldoende beschermd zijn tegen die gevaren. Die bescherming bereik je met een zogenaamde Libriumparaplu. De epileptische insulten en/of het delirium kunnen voorkomen worden door een hoge dosis Librium. Hoe meer je drinkt, des te hoger is die dosis. Stel: we starten met 150mg Librium. In te nemen op de dag dat je stopt met drinken. Je krijgt dan 15 dragees van 10mg Librium, die je verdeeld over de dag moet innemen. Dag 2 neem te 1 dragee minder, dus 14 stuks. Daarna dag 3: 13 stuks en zo elke dag 10mg Librium minder totdat je op 0mg uitkomt. Deze paraplu van Librium zorgt ervoor dat je geen insulten of delirium krijgt en dat je tevens bent verlost van trillen, beven etc. Als je echter tijdens een Libriumparaplu toch weer gaat drinken, moet je deze meteen stoppen. De combinatie van Librium en alcohol kan namelijk tot rare reacties leiden, zoals agressie die plotseling opkomt of psychotische toestanden.

Ben benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Gevaarlijk.
Het ene middel met het andere vervangen.
Niet gevaarlijk omdat je niet wordt gearresteerd voor een tijdelijk geneesmiddel.

Verslaafde mensen hunkeren naar een vervangende werkelijkheid.
De mens is van nature op rooftocht naar een dempend middel.

Ik gebruikte die benzodiazepine ook.
Het hielp wel tegen de drang naar drank.
Het helpt echter niet omdat ik daar ook verslaafd aan ben.
Dat is de rottigheid.
Die verslavende werking van het spul, wat t ook is, kan ik als verslaafde niet weerstaan.
Omdat ik een routine nodig heb en structuur, sturing en vrijheid houd ik me aan de pillenreeks.
Neem ik die benzo's maar voor lief en bedonder me eigen lekker verder.
Ik durf niet meer zonder.
Ik drink niet, das t enige mooie eraan.

Ben vader voor mijn kinderen.
Die peilers zijn voor ons bestaan.
Heb werk.
Dat het bestaan draaglijk maakt.

Wil hier niet belerend overkomen.
Neem je drankgebruik als hoofdthema in je leven.
Of t stoppen ermee, natuurlijk.
Laat de psychofarmadrama lekker in je rugzak.
Je hebt gelijk, hoor.
Doe wat jij t beste acht.
Afbouwen met die zooi, graag.
Mijn ervaring is dat ik dat niet durf, wil of kan.

Succes.
Wel dapper van je dat je erover schrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...