Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi, 

Ik ben dus Ricker. Ik zag dat ik mijzelf 15 jaar geleden ook heb aangemeld. Maarja, dat stoppen is dus niet gelukt, toen.

Jarenlang pakweg 30cl sterke drank per dag gedronken. De laatste maanden naar 35/40 cl. (dit kwam omdat ik een alcoholmeter heb gekocht, en daaruit bleek dat ik meer op kon lurken dan ik dacht (om 's-ochtends toch weer nuchter te zijn). 

Ik ga morgen een afspraak met de huisarts maken. Ik zie alleen op tegen ontwenningsverschijnselen en of ik die ga krijgen. Eigenlijk wil ik ook geen onderzoek laten doen naar de leverwaarden enz. Destijds was dat allemaal goed, en ja als er toch niets aan de hand is.. weer drinken. Waarom niet? En nu zijn we 15 jaar verder. 

Geplaatst
5 minuten geleden zei Ricker:

Hoi, 

Ik ben dus Ricker. Ik zag dat ik mijzelf 15 jaar geleden ook heb aangemeld. Maarja, dat stoppen is dus niet gelukt, toen.

Jarenlang pakweg 30cl sterke drank per dag gedronken. De laatste maanden naar 35/40 cl. (dit kwam omdat ik een alcoholmeter heb gekocht, en daaruit bleek dat ik meer op kon lurken dan ik dacht (om 's-ochtends toch weer nuchter te zijn). 

Ik ga morgen een afspraak met de huisarts maken. Ik zie alleen op tegen ontwenningsverschijnselen en of ik die ga krijgen. Eigenlijk wil ik ook geen onderzoek laten doen naar de leverwaarden enz. Destijds was dat allemaal goed, en ja als er toch niets aan de hand is.. weer drinken. Waarom niet? En nu zijn we 15 jaar verder. 

Het is mij niet echt duidelijk of je af wil van alchohol of een matige drinker probeert te zijn. De huisarts gaat zeker kunnen helpen met ontwenningsverschijnselen.  Ben je zeker dat je dag erna nuchter bent? 

Geplaatst
15 uur geleden zei Ricker:

Hoi, 

Ricker, Misschien toch beter een simpele prik laten doen. Meten is weten. Ik heb hier nog niets te zeggen, want ik zit nog maar op dag 4. En morgen 99,99% kans dat het fout gaat lopen. Mogelijk heeft de arts die resultaten nodig, om wel/geen medicatie voor te schrijven.

Ik herken het. Jaren meestal goede bloedresultaten (verbazingwekkend genoeg) en dan met een gerust gemoed verder zuipen. En als ze eens wat slechter waren, denken van: zo slecht is het nu ook niet. En maar verder doen.

Mijn laatste proef eind vorig jaar was ook goed. Ik dacht dat ze mijn resultaten met die van iemand anders verwisseld hadden. Maar een simpele scan bij de radioloog wees toch op een overactieve lever. Waar de pijn vandaan kwam/komt weet niemand. Alle andere organen leken OK. De pancreas was niet zichtbaar op de scan, omdat er een darm voorlag. Met een MRI weet je alles, maar dat gaan ze zomaar niet voorschrijven. 

Ik giet/goot heel wat (veel) meer binnen dan u, en heb weinig ontwenningsverschijnselen tot nu toe. Gewoon doodmoe en lichte hoofdpijn. Maar die vermoeidheid is er altijd al geweest, voor het misbruik. Dat lijkt erg te verschillen van mens tot mens en is afhankelijk van verschillende factoren. En lichte ontwenning is niet het einde van de wereld. 

Ik neem wel een beetje benzo. Maar niet elke huisarts schrijft dat voor. En mogelijk tijdelijk. Zelfs niet elke psychiater, tenzij in opname. En misschien heb je dat zelfs helemaal niet nodig.

Maar ooit gaat het fout gaan. Ik geef het maar mee, in alle nederigheid, want zelf sta ik nog nergens.

Groet, 

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...