Spring naar bijdragen

Dromen na het stoppen

Julius

Aanbevolen berichten

Ben nu 10 dagen droog.

Van verhalen en documentatie dacht ik te weten dat je na een aantal dagen je dromen terugkreeg.
Heel veel omdat het wellicht een inhaalslag zou zijn. Ook nachtmerries.

Tot op heden nog niets mogen merken. Maak me er wel eenszins zorgen over.
Vooral omdat ik denk dat je dingen die je meemaakt, beleeft, 's nachts ' verwerkt' in je dromen en ik denk dat je hierdoor sterker word.

Wie kan mij hier wat meer over vertellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet bang voor zijn. Wat ik nu ervaar (nu 1 maand gestopt) is dat mijn frequentie van dromen gelijk is gebleven, alleen herinner ik ze mij nu weer helder. Ook de nachtmerries, inderdaad. Maar ja, dat is de keuze die ik heb gemaakt. Mijn roes blokkeert mijn dromen niet meer. En eerlijk gezegd ben ik daar wel blij om; ik ervaar ze weer! Ze zijn geen blurry mess meer, zoals het jaar voordien.

Zoals S. Carmiggelt schreef:

De geheelonthouders hebben gelijk,
Maar enkel de drinkers weten waarom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Julius,

Tja ik heb wel die nare dromen gehad en ben ze nog steeds aan het verteren,

bij mij is het heel laat begonnen ,
pas na een maand of vier,nadat ik gestopd was met de alcohol inname
en de negatieve tjonge wat heb ik daar een last van gehad, echt wel,
dat waren vormen van echte paniek aan vallen,

vooral die van mijn verkrachting die ik in m,n jeugd hebt meegemaakt,
het hield maar niet op en waar ik mezelf de schuld aangaf,
wat natuurlijk helemaal niet zo was,
want zeg nu eerlijk als je als kind van 12 jaar ligt te slapen en je wordt overvallen , kan je er toch helemaal niets aan doen,
maar ik moet zeggen dat ik die droom behoorlijk verteerd heb, maar of ik daar sterker ben uitgekomen???????

denk het wel want nu denk ik ach degene die mij dat heeft aangedaan ,
zal zich nog schuldiger voelen denk ik dan maar,
maar met hulp van m,n internet behandelaar
ben ik er toch aardig mee uit de voeten gekomen.

Waar ik me nog steeds wel een beetje schuldig over voel is dat:
ik mijn moeder heb beloofd, dat ik het nooit tegen iemand zou zeggen en dat heb ik volgehouden tot aan haar overlijden, toen heb ik het als eerste aan m,n man verteld, en die reageerde best wel boos niet naar mij toe, die zei als ik dat toen had geweten had ik hem vermoord , maar ook daarheb je niets aan toch, en zo langzamerhand ook de rest van de fam verteld wat ze allang wisten maar dat wist ik weer niet
dat de fam het weet nu heeft wel voor een enorme opluchting gezorgd bij mij

en nee het was niet mijn vader voor als je dat soms denkt het was mijn 10 jaar oudere broer

Maar zo heeft een ieder natuurlijk zijn eigen belevenis denk ik over die dromen ,
ze zeggen dan ook dat je je dromen kunt sturen
nu mij is dat niet gelukt, zit er nog steeds een beetje mee te zweten al zijn die nachtmerrie,s niet meer zo heftig, dat wordt dan wel minder

Daarom zeg ik altijd maar het is geen gemakkelijke weg, maar is voor mij wel de moeite waard geweest en nog

ik hoop dat je hier wat aan hebt

knuffel van meiske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij verandert het nu ook weer, nu ik nuchter slaap droom ik weer heel veel, waardoor ik soms ook wakker wordt met het gevoel amper (diep) geslapen te hebben. Lange verwarde speelfilms zijn het. Niet heel prettig nog, maar geen nachtmerries. Mijn gevoel bij het wakker worden is toch anders, omdat ik nu geen last heb van schuldgevoel, en schaamte, en dat blijkt nog meer van invloed dan een naar gevoel die blijft hangen na een droom.

Ik heb ook gelezen dat drank je verwerking stilzet. Van de normale dagelijkse dingen, maar zeker ook van moeilijkheden. Daardoor vind ik het wel logisch dat er nu een hele brij aan "oude" troep uitkomt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu je dit zo schrijft Birthe, ik drink nu meer dan een week niet meer en komen de dromen terug. Geen vervelende, maar wel helder. Het ging vannacht beter, maar de afgelopen week had ik 's morgen ook het idee dat ik maar heel kort had geslapen.

Meiske, wat weer een verhaal. Uit je teksten weet ik dat je op goede weg bent. Ik hoop dat het je zoveel mogelijk lukt om in het nu te leven.

Zoals jullie hebben gezien is er een dromen topic geopend. Ga jullie mee?

Groet, Uiltje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 years later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...