Spring naar bijdragen

Benzo na 10 jaar gestopt, maar voel me elke dag hondsberoerd.


Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Als nieuw lid stel ik mij voor. Ik ben een man van 61 jaar en heb sinds 20 jaar zware angst en stress met als gevolg een vaak zware Depressie/ Burnout en daardoor arbeidsongeschikt verklaard.

Als dit al niet genoeg was werkt na 10 jaar geen enkel middel meer, of het nu Antidepressiva is of Benzo's, het deed niets meer. Ik kreeg alleen nog de nadelen van psychofarma en nog erger het tegenovergestelde van de benzo werking. Ik kreeg zodanige stress en depressie dat ik het niet meer zag zitten.

Afgelopen jaar 4 soorten AD gehad met alleen een sterker wordende depressie. De benzo's werden als snoep genomen ( tot zelfs 1mg. Lormetazapam en 3mg. Lormezapam). Ik werd nog slechter en als alleenstaande kreeg ik geen emotionele steun van wie dan ook. Iedereen nam afstand en dat begrijp ik ook wel. Ik was een experiment voor de psychiater met telkens de opmerking dat een ander AD wel zou helpen. Uiteindelijk geloofde ik hem niet meer en heb een radicale beslissing genomen: Geen psychofarma.

Dit ging de eerste 3 weken bijna wonderbaarlijk. Geen AD meer en afbouwen van de Lorazepam. Ik was helder, veel energie, opgewekt en vol vertrouwen dat ik de bezno de baas kon worden. Niets was minder waar. Bouwde ik af naar 0,25 mgr. gedurende 4 weken nu, is het onmogelijk om nog lager te komen. Ik sta in de ochtend op met buikpijn en stijf van de stress, hartkloppingen. Daarbij komt de tinnitus vaak tot grote hoogte. De stress houdt me de hele dag vast tot later in de avond, waarna ik minder last heb. 2 uur per dag is mij gegund en de volgende dag herhaald alles zich. De 0,25mg houdt mij enigszins in slaap. Niet ik, maar Cortisol is de baas en GABA mag Calimero spelen.

Over een paar weken hoop ik dat een rTMS behandeling aanslaat, ook als is het maar 50%. Dit houdt me op de been.

Volgens officiele kanalen moet je zeker binnen 8 weken verlost zijn van de benzo's. Als ik alle ervaringsverhalen mag geloven, is dit een utopie en worden we keihard voorgelogen door door de heren/dames medici en farmacie. Het wordt tijd dat er transparantie komt.

Ik wil zo graag van de Benzo's af, dat het bijna een obsessie op zich wordt. Ik ben afhankelijk van mij Psychiater om dit met succes af te ronden en heb hem om een schema met Diazepam gevraagd, zoals Ashton.

Ik wil graag een eerlijke verwachting vernemen van de forumleden die het lange gebruik van Benzo's met succes hebben bedwongen. Bij mij helpt geen sport / wandelingen, maar andere tips zijn welkom, zolang het geen farmacie betreft.

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...