Spring naar bijdragen

Als ik teveel doe in ontwenning val ik keihard terug


Aanbevolen berichten

Hoi mede strijders,

ik ben nieuw hier en ben sinds 3 maanden van de Lorezepam ( 4 maanden geslikt)  af (4mg per dag) ik ben ( noem het dwaas...) in 10 dagen gestopt met Diazepam. Nu 3 maanden verder.... Wat een hel! Maar ik moet ook toegeven als ik teveel doe, dat ik met een noodgang terug val en de dagen amper doorkom. Ik maak keer op keer de fout dat ik íets vind wat mij zou kunnen helpen en duik er dan in... BIJV Wim hoff methode... of andere dingen die ik tegen kom waarvan ik denk: Hé dat helpt! Maar het helpt mij van de drup in de Oceaan! Non stop hele nare enge gedachtes. En als ik zo angstig ben en de ruis in mijn hoofd die niet wil stoppen vergeet ik wat ik inmiddels wél kan, ook als zijn het kleine stapjes. Zit nog aan de Citolapram 20 mg ( sinds nov 2024) 

Mijn klachten zijn voornamelijk angst

Nare gedachten non stop

Ruis in hoofd

Branderig gevoel in lijf

Hoofpijn en kokhalzen. 

Met een bloedruk van 119/75 beter kan niet??? En het lijf staat op tilt? 

Ik ben 59 jaar. 

Hoop positive verhalen te horen en waar zijn we met zijn alle in beland??? Als ik dit had geweten had ik de Lorazepam maar 14 dagen geslikt. 

Is er iemand die die herkent? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Karina,

Ik ben nog midden in de afbouw van clonazepam maar herken je gevoel volledig. Je lichaam is zo uit balans dat alles wat je doet een immense kracht kost. Voor mij is naar de supermarkt lopen al een uitdaging. Mijn spieren gillen als het ware, het lijkt alsof ik zandzakken mee aan het sleuren ben. Ik zou zeggen, als dit mogelijk is, doe dingen gedoseerd. Ik maak ook iedere x de fout om te veel dingen te snel te willen. Wat ik wel mee heb gekregen van de Amerikaanse bezobuddies, is dat er eigenlijk weinig is wat tegen de ontwenningsverschijnselen helpt. Je GABA receptoren moeten zich herstellen. Je hebt zeg maar twee chenische mechanismen in je hoofd/lichaan. De Gaba ( het vertragende, remmende systeem) en de andere is Glutomaat ( gogogo, wakker worden, wees alert) Deze zijn in een lichaam zonder Benzo's compleet in balans. Wat gebeurd er wanneer je benzo's gebruik? De Gaba receptoren worden lui. Je lichaam maakt zelf geen Gaba meer aan of in ieder geval veel minder. Wanneer je stopt is er dus geen gezonde Gaba balans meer maar wat er wel is is de Glutomaat ( de prikkelende stof) die zet dus alles in de eerste versnelling zeg maar. Een beetje plastisch uitgelegd. Maar dit kost dus tijd om zich te herstellen.

Ik ben zelf 55 jaar en gebruik 20 jaar Clonazepam. Waar ik tegen aan loop zijn oorsuizingen, vermoeidheid, pijnlijke spieren  diarree, slecht slapen, droge mond, moeilijk slikken, slapeloosheid, angst, emotioneel etc.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Liefs

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...