kunsie Geplaatst 6 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 december 2012 En die eerste klap is stoppen met drinken en dit forum! En die is een miljoen waard ! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 6 december 2012 Rapport Share Geplaatst 6 december 2012 goed bezig kunz! benieuwd hoe het verder gaat. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kunsie Geplaatst 6 december 2012 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 december 2012 Thanx, ik ook........... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lytse Geplaatst 6 december 2012 Rapport Share Geplaatst 6 december 2012 Kunsie: chapeau! Lytse. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Alf Geplaatst 6 december 2012 Rapport Share Geplaatst 6 december 2012 Borderliners zijn vaak verslaafd aan alcohol of andere middelen Depressieve mensen idem Autisten idem artsen idem(er is een gezegde; je bent pas alci als je meer drinkt dan je dokter) kunstenaars idem .....% vd de zgn normale mensen idem quote> Precies Jane, aan de hand van de gedragsuitingen alleen kan geenstoornis worden vastgesteld, mede doordat er vaak sprake is van overlapzoals je al aangeeft.Dan is er nog het feit dat er sprake kan zijn van trekken óf van een stoornis Het is een soort continuüm die loopt van trekken aan de ene kant naarhet echt hebben van een stoornis aan de andere kant.Geldt voor meer aandoeningen overigensNarcisme is er ook zo een, veel mensen hebben narcistische trekkenis goed mee te leven, maar een echte narcist is een heel naar mens.Ik lees hierboven dat er gesproken wordt over 'borderline' en de vraag doet zich voor of er sprake is van kenmerken of dat het echt gaat om een borderline persoonlijkheidsstoornis (bps). Dat laatste is beslist heviger, onmiskenbaar en zeer herkenbaar in het dagelijkscontact, mn in relaties.Is de diagnose (welke dan ook) gesteld in een gesprek van 3 kwartier dan moet je je afvragen of deze wel betrouwbaar is. De interbeoordelaars betrouwbaarheid is nl niet zo hoog en dat blijkt maar weer uit de verhalen hierboven.Meestal is uitgebreid onderzoek dmv vragenlijsten nog noodzakelijk.Dus laat je niet direct van alles aanpraten, wees kritischen ga niet af op de eerste de beste diagnoseHet kan natuurlijk veel herkenning en verlichting geveneindelijk te weten hoe het heetmaar de vraag is vervolgens: wat nu?het gevaar om in een 'zo ben ik nu eenmaalpositie te komen is groot.Zelf heb ik meerdere diagnoses gehadgelukkig vaak op gedragsniveauwant aan gedrag kun je wat doenaan een label niet veelstoppen met drinken is niet voor nietseen voorwaarde voor welke therapie dan ookalleen dan kun je aan je 'naakte' persoonlijkheid gaan werken hoe eng dat ook is.Mensen die aan zichzelf gaan werkendoor in therapie te gaan zijn zeer dappere mensen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 7 december 2012 Rapport Share Geplaatst 7 december 2012 Mooi voor je Kunsie dat het gesprek fijn verliep Hopelijk krijg je die librium ,dat houdt je hoofd wel lekker rustig Tenminste bij mij wel Alle hulp aanpakken is zowiezo goed...als je ze niet meer nodig hebt kun je ze ook zo weer afwimpelen Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden