Spring naar bijdragen

1 glas wijn genuttigd..


irunalone

Aanbevolen berichten

Vanavond was ik klaverjassen met oa. de buurman. Het was erg gezellig. Ik vroeg of hij een fles rode wijn had open staan, dat had ie.

Ik heb 1 glas gedronken, rustig, genietend zoals het hoort. Het was smaakvol en een tweede heb ik afgeslagen.

Dit is vanaf dag 1 al mijn goal: minderen tot normale porties en vooral GENIETEN ipv. VERDOVEN. Dat is vanavond prima gelukt en als het zo blijft dan doe ik het ervoor!

Neem echter ook jullie raad ter harte dat minderen verre van makkelijk is, in dat geval zou ik definitief moeten stoppen. Nu eerst even zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Originally posted by: irunalone
houd ik mijzelf voor de gek?quote>



Heb je "wie is wie" ff gelezen, alleenloper, en ik denk van wel, eerlijkgezegd.
Ben zelf ook 'n minderaar, maar eerst 3 maanden gestopt.
Minderen is eigenlijk hard werken, vraag Lytse maar.
Ik zie de boel ook wel weer 's verslappen bij mezelf en moet dan echt zeker 'n paar maanden weer op 0.

Het blijft 'n gedoe.
Ik wil het kunnen.
Maar het is verrotte moeilijk.
En eerlijkgezegd brengt het me ook steeds minder, of dat leeftijd is of deze gedachtes, ik weet het niet.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk irunalone, dat jouw reactie is al heel veel anderen

fier zijn dat dat ene glas toch helemaal niet zo erg was

en al direct denken aan een volgende keer dat je dat nog is gaat doen..

als ik in cijfers durf spreken, denk ik dat 95% van de drinkers waarvan de rem stuk is,

na een bepaalde tijd terug aan hun oude dosis zitten

een oude rot vertelde me onlangs dat telkens bij een terugval men verder gaat aan het niveau waar men gestopt is, dus altijd dieper en dieper, het is alleen een kwestie van tijd

wees supervoorzichtig en overdenk het nog maar is goed, meis, het is en blijft een harddrug :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik 1 glas wijn drink, dan ben ik verloren, dan drink ik 3 flessen, en waarschijnlijk weer voor een lange tijd. De meeste verslaafden kunnen gewoon niet 1 druppel hebben, dan wordt er in de hersenen een gebied geprikkeld die meteen wordt opgepikt en resulteert in een terugval. Ik weet niet hoelang je al een probleem hebt, maar voor mij is het onmogelijk, zelfs een kersenbonbon is teveel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...