Spring naar bijdragen

Mijn verhaal


Euforie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Graag wil ik mijn verhaal met jullie delen.

Mijn naam is Euforie en ik heb een drankprobleem.

Laat ik bij het begin beginnen:

Voorheen was ik een matige drinker. Nooit problemen met alcohol gehad. Doordeweeks af en toe een biertje en een wijntje. Thats it.

Tot het moment dat ik begon met anti-depressiva om mijn onzekerheden en angsten in toom te houden. Vanaf toen ben ik in de weekenden echt gaan slempen omdat de alcohol minder effect op mij had.

Het eerste grote probleem deed zich voor op een feestje met een toenmalige ex-vriendin:

We hadden net een relatie en gingen naar een feestje van een goede vriend van haar: ik had toen zoveel gezopen dat ik op de bank in slaap gevallen ben. Eenmaal buiten kregen we een woordenwisseling waarin ik de gastheer er ook nog eens van langs gaf. Gevolg: een op de klippen lopende relatie. Daarna kwamen er nog talloze incidenten bij: om 5:30 de kroeg uit slenteren met de meest vreemde figuren, door de woningstichting bijna mijn huis uitgezet wegens het laveloos vernielen van mijn voordeur wegens geen sleutel. Talloze portemonees, laptops en telefoons die ik kwijt ben geraakt En recent: d.i.e.f.s.t.al. Uiteraard weer onder invloed.

Overdag en doordeweeks ben ik een keurig persoon. Uit principe nuttig ik dan nooit alcohol. In het weekend veranderd de drank mij in een asociaal monster wat brokken maakt en zichzelf te gronde richt. Alle compromissen zijn inmiddels de revue gepasseerd. Ik m.o.e.t nu stoppen. Geen excuses meer. Niet af en toe een wijntje of een biertje in het weekend (dan wil ik meer) geen feestjes meer met drank. Ga ik door dan beland ik in de goot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Euforie.

met alle respect Euforie maar als je jouw verhaal (ver)plaatst naar/op "wie is wie"

dan heb je waarschijnlijk veel meer "respons" !

natuurlijk ook welkom door mij :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee Euforie,

Heel herkenbaar....ik heb precies hetzelfde probleem. Alles gaat goed tot ik een drankje neem en dan ga ik van een hapje eten bij een vriendin, doorborrelen bij andere vriendin onderweg langs bij mensen die meenemen de stad in en eindig een dag later ergens...

Heb je je ook aangemeld bij ADB?

Veel sterkte en succes :present:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...