irunalone Geplaatst 21 februari 2013 Rapport Share Geplaatst 21 februari 2013 @Akelei en @ Romualdus: Ik slik 2x 400 mg Lithium per dag. Ik geloof ook zeer, dat dit per persoon gebonden is. Ik heb er erg veel last van ( tremoren), maar ken ook mensen die bij deze dosis, wel, varen. Als ik de dosis verlaag , is het wachten op een depressie, volstrekt zinloos en pijnlijk. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jen Geplaatst 21 februari 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 februari 2013 Goed zo wijfie! Kalmeerpillen neem ik maar sporadisch, als ik werkelijk doodsangsten uitsta. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rickert Geplaatst 1 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2013 Het draadje heet ervaringen met maar hier een vraag hoe is jullie ervaring met dit en kennen jullie het? Quetiapine. Ik ga binnenkort met Refusal beginnen omdat mijn periodes zonder drinken gewoon te kort zijn. 2-3 dagen en dan denk ik mwa, why not. Stom ja maar het heeft zich te vaak herhaald. Heb al lang geen echte paniek of angst meer, eigenlijk alleen soms als ik het te bont heb gemaakt met drinken maar kan het dan uitzitten. Ben echt teveel gaan drinken omdat ik angst en paniekaanvallen kreeg en het lijkt voor mij het enige middel (of een benzo) om dit te dempen. Ging mij ook niet om een volle doos oxa ofzo, 2x 10 mg in de la is voor mij al een hele geruststelling. Hij had een ander voorstel: Quetiapine en dan 25mg en in te nemen als ik onrust ervaar of angst denk te krijgen maar voor mij het belangrijkste, er ligt iets in de la dat direct rust geeft. Heb gevraagd of je er geen spiegel van op hoeft te bouwen en volgens hem is dat niet zo. Echtertt...... als ik info zoek lijkt dit wel zo te zijn! Iemand die meer weet? Romualdus? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 1 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2013 beste Rickert, Vlgs mij is spiegel nodig, ja of nee, afhankelijk van wat jouw doel is met de Quetiapine, Ik gebruik het waar het voor bedoelt is, namelijk als anti psychotikum. Ik heb een vaste dagdosis die een bepaalde spiegel vormt. Voor onrust wordt de quetiapine of een ander antipsychotikum gebruikt omdat de benzodiazepines zo verslavend zijn, bijv: Oxazepam. Z'on tablet antipsychotikum werkt dan gelijk rustgevend, prikkelverlagend en loommakend, zonder gewenning. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 1 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 1 maart 2013 kwam ik tegen op pag. 1 van Jen: 's avonds: 75 mg baclofen even voor de duidelijkheid, is dit de enigste keer per dag dat jij het inneemt ? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rickert Geplaatst 2 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2013 Hoi Irunalone... Het is voor eventuele onrust dus dan zou het middel geschikt moeten zijn. Thanx voor je antwoord! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
irunalone Geplaatst 2 maart 2013 Rapport Share Geplaatst 2 maart 2013 he Joop! Het geruik van benzodiazepines (bv. Oxa) is afhankelijk van veel factoren. een 10 mg tablet heeft bij iemand van 50 kg meer effect dan bij iemand van bv. 100 kg. Ook maakt het uit of je het al langer gebruikt of pas ( lichamelijke afhankelijkheid). In combinatie met andere medicijnen, alcohol of drugs kan het versterkend werken. Ikzelf kon t altijd prima redden met 10 mg tabletten oxazepam, toen ik eenmaal 5 jaar in opname zat en regulier oxazepam slikte, had ik zelfs aan 50 mg niet meer genoeg. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden