Lachebekje Geplaatst 21 september 2013 Rapport Share Geplaatst 21 september 2013 Hallo allemaal, het gaat thuis niet zo goed. Ben nog maar net gestopt en heb het er erg moeilijk mee. Ik zou heel graag buitenshuis verder willen leren om te gaan met niet drinken en de reden dat ik ben gaan drinken aan te gaan. Maar waar kan dat? Liefs Huilebalkje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 21 september 2013 Rapport Share Geplaatst 21 september 2013 Huilebalkje, dat zal je toch echt via je arts moeten regelen. Sterkte. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trijsje Geplaatst 21 september 2013 Rapport Share Geplaatst 21 september 2013 Hoi HB, Wens je heel veel sterkte en kracht. Een geode opname plek is per person verschillend..maar laat je goed informeren.. en inderdaad ga met je huisarts praten.. Hierbij een link naar goede zorg die ik ken. http://www.lievegoed.nl/verslavingszorg/ Hamelinken (link hier onder) is een mooie plek..voor rust en helemaal weer opnieuw te beginnen..maar misschien is er iets dichter bij jou in de buurt..dan moet je op boven staande link klikken..Ze gaan hier niet allen de verslaving aan pakken..maar je hele zijn wie je bent word opnieuw ontdekt! Een nieuwe start. http://www.lievegoed.nl/onze-locaties/hamingen/ Groetjes en liefs trijsje monika55 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lachebekje Geplaatst 22 september 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 september 2013 Hallo Trijsje, de lievegoed ken ik al wel vanujit de psychiatrie. Ben een aantal maanden aan het werk geweest in de borgstichting in Haarlem. De combinatie van psychiatrie in combinatie met verslaving is nieuw voor me. Bedankt voor de tip. Ik zal het benoemen bij mijn behandelaar as maandag. Liefs Huilebalkje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dennis Geplaatst 22 september 2013 Rapport Share Geplaatst 22 september 2013 Google op dubbele diagnose http://www.ledd.nl/index.php?o...=article&id=8&Itemid=3 Ik dacht dat het idee van eerst de verslaving aanpakken en dan de psychiatrische problemen, of andersom, een beetje ouderwets geworden was. Volgens mij hebben GGZ en verslavingsinstellingen daar inmiddels wel oog voor. Ik weet dat in ieder geval van de Brijder. Lievegoed doet dat zo te zien ook (al heb ik weinig met antroposofie). Een psychiatrische behandeling heeft weinig zin zolang iemand nog hardcore verslaafd is, Maar iemand vragen om zijn problemen onder ogen te zien, terwijl je tegelijkertijd het enige wat iemand nog enige (maar valse) steun gaf van hem/haar "afpakt", blijkt ook vaak onmogelijk. De meeste behandelaars hadden dat inmiddels geloof ik wel door, en hebben manieren gevonden om toch beiden te doen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Trijsje Geplaatst 22 september 2013 Rapport Share Geplaatst 22 september 2013 Hoi HB, Succes maandag..hoor graag wat je gaat doen! De kracht zit in je, dat moet je niet vergeten. Jij kan het het!!! soms met een omweggetje hai Dennis De antroposofie kijk juist naar het onderliggende probleem. Het heeft geen zin om de " ziekte/ verslaving" aan te pakken als de oorzaak verstopt blijft. De reguliere verslavingszorg heeft hier totaal geen oog voor. (merk ik) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
monika55 Geplaatst 17 mei 2014 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2014 Ik heb van de week een intakegesprek gehad bij Lievegoed. Ik moet zeggen dat het erg goed overkomt. Vriendelijk, respectvol, professionele mensen, mooie entourage. Overal vaasjes met mooie 'onkruid'bloemen. Begeleiding op maat, en het belangrijkste: er mag daar ook niet gerookt worden. Ik loop ook echt gevaar als ik doorrook. Dus dat zou mooi zijn: 2 vliegen in 1 klap vangen. Maar ja... je bent toch wel een tijd van huis... is wel een hele stap denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden