Spring naar bijdragen

nieuw forumlid


meerpaal

Aanbevolen berichten

Lieve Allemaal,

Ik lees hier al een paar weken mee.
Voelde me daar altijd wat vreemd bij; om wel de verhalen van anderen te lezen en daar zelf niet iets aan toe te voegen... Maar ik denk dat jullie dat vast begrijpen.
Zelf ben ik bezig met tijdelijk stoppen met (heftig) drinken, om te kijken of ik op den duur hopelijk toch "sociaal" kan drinken.
Ik ben niet zo'n makkelijke prater, dus ik dacht, ik lees gewoon (eerst) een tijdje mee en zie wel wanneer ik het lef heb om mee te doen.
Op dit moment wil ik jullie dan ook eigenlijk vooral laten weten dat ik het heel erg jammer vind hoe het ineens zo lijkt te lopen hier. Ik ben zo waanzinnig blij dat ik deze plek heb gevonden. Ik denk dat dat voor een heleboel mensen geldt. En toch lijkt het hier (voor mij als nieuwkomer tenminste) zo plotseling een soort van uiteen te vallen en gaan er allerlei mensen weg, die ik natuurlijk nog niet ken en ik weet ook niet hoe het zo heeft kunnen lopen allemaal.
Omdat ik hier geen langere geschiedenis heb, weet ik niet goed wat er aan de hand is, maar ik wil toch zeggen dat ik, hoewel ik nog niet eens heb meegedaan aan het forum, de fantastische sfeer die er leek te zijn mis.
Misschien dat ik mee kan helpen om het weer zo te krijgen als het was, ik wil me daar graag voor inzetten, ookal is het spannend om me aan te melden hier. Het meelezen alleen al heeft me zoveel geholpen en meegegeven, dat ik vind dat ik me er overheen moet zetten, mijn eigen persoonlijke angsten enzo. Natuurlijk is het sowieso goed om hier mee te praten over het stoppen met drinken en wat daarbij komt kijken.

Groetjes, Meerpaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Meerpaal

Het is heel fijn dat je hier op het forum bent als nieuw komer en ik wil je welkom heten, je bent
een goed voorbeeld voor ons alle hoor waar dit forum voor bedoeld is.
ook voor jou staan we klaar waar we maar kunnen, om je te sterken in je gevecht om zonder of met minder drinken verder te gaan.
Helemaal tof is dat je aanbied er te zijn om de gang er in te houden, misschien ben jij wel de gangmaker van een komende generatie.
Met intresse en plezier zal ik willen lezen hoe het je vergaat hier, en de ruzies, tja is jammer maar die zijn slechts voor even.
Zeker voor mij geld dat ik blij ben weer een nieuw gezicht er bij, beste meerpaal allegoeds gewenst voor jou.

groetjes Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi meerpaal, welkom hier.

Ja er is wel wat gedoe geweest de laatste week, maar zoals ik dat zie is dit gewoon een virtuele gemeenschap en daar zie net zo veel gebeuren als in de echte wereld. Daar heb je ruzietjes, richtingenstrijd, maar ook vriendschap, groepsvorming etc. Dus ik vind het vrij logisch dat het niet altijd koek en ei is. Dat heeft gewoon weer even hersteltijd nodig en komt wel goed.

Om je op gang te helpen bij het schrijven is hier een tekst uit de rubriek 'werking forum'.

______________________________________________________

WELKOM AAN ALLE LEZERS EN SCHRIJVERS OP DIT FORUM!

Als je niet wilt schrijven maar alleen wilt meelezen dan is dat prima. Denk niet dat we dat niet prettig vinden of zo.
Als je zin hebt om mee te schrijven dan is dat natuurlijk helemáál leuk. Laat je in dat geval niet afschrikken door de discussies die je soms leest. Je hoeft niet net zo goed of net zo veel te schrijven als anderen doen, daar ben je helemaal vrij in. Je kunt er voor kiezen om een enkele keer mee te discussieren over een bepaald thema, maar je kunt dit forum ook gebruiken om je alledaagse belevenissen te delen met anderen. Je zult zien dat je na een paar keer schrijven vanzelf thuis raakt en vrienden gaat maken.

De meeste berichten hebben direct of zijdelings met alcohol te maken, maar sta er niet van te kijken als het soms over héél andere dingen gaat. Wat we hier gemeenschappelijk hebben is dat we allemaal bezig zijn met minder drinken of stoppen met drinken en elkaar daarbij zo veel mogelijk willen ondersteunen.
Enne.... humor is niet verboden.

De meeste rubrieken spreken voor zich, maar een kleine toelichting:

WIE IS WIE
Dit is de rubriek waarin je jezelf voor kunt stellen. Hoeft niet, maar als je regelmatig schrijft of meeleest is het wel prettig dat anderen een idee hebben wie je bent.

DITJES, DATJES & DAGDRAAD
In deze rubriek wordt bijna elke dag een nieuwe 'draad' geopend waar je je alledaagse belevenissen in kwijt kunt en natuurlijk kunt reageren op die van anderen. Hier kun je ook een draad openen als je je hart wilt luchten ergens over of als het even niet lekker met je gaat. Maar natuurlijk ook als je juist jubelend enthousiast bent! Dit is een beetje de centrale rubriek waar je altijd terecht kunt en waar je het wel en wee van de meeste schrijvers kunt volgen.

WERKING FORUM
In deze rubriek kun je terecht met alle vragen die je hebt over hoe het forum werkt. Dat kunnen technische vragen zijn, maar ook vragen over wat de bedoeling is.

De rest van de rubrieken spreekt voor zich. Stap de drempel over en ga gewoon lekker meedoen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Meerpaal,
Een beetje laat: welkom op het forum. Leuk om te lezen dat je al een tijdje van ons wel en wee op de hoogte bent. Ik ben blij dat ik 4 weken geleden de stap gezet heb en heb er al veel positief van ervaren. Ook ik heb eerst een tijdje alleen gelezen en de boel afgetast. Schrijf zeker niet elke dag, het hangt een beetje van mijn bui af en natuurlijk van de onderwerpen.
Ik hoop dat je je scepsis een beetje opzij kunt zetten. Het is niet altijd feest maar over het algemeen is de sfeer naar mijn idee goed en positief. Communiceren zonder stem en oogcontact met zoveel verschillende mensen tegelijk geeft wel eens misverstanden.
Goed dat je wilt stoppen (?) of drastisch minderen, het levert zoveel op. Ik hoop dat je je doel van sociaal drinken zult bereiken. Ik doe maar even helemaal niet, is voor mij gemakkelijker
sterkte en tot horens
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welkom meerpaal . ik ben ook niet zon prater en vooral niet zon goede schrijver vooral in nederlandse taal hoewel ik cursis \schrijf goed nederlands \ gedaan en hier gestudeerd heb .maar toch vind ik het fijn om hier te schrijven het is fijn om met lotgenoten praten en ervaringen wisselen .ik wens jouw heelveel sucses en strekte groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...