Spring naar bijdragen

ook nieuw


Pjoes

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Via internet natuurlijk hier terechtgekomen en niet helemaal op de hoogte van het hoe en wat van dit forum, dus als ik iets niet goed doe, wijs me erop.

Hoe dan ook: ik drink te veel en wil dat niet meer. Ik krijg problemen, hartkloppingen, zweetaanvallen etc. als ik niet drink, en mijn huisarts wil niet langer oxazepam meer voorschrijven om te ontwenningsverschijnselen te bestrijden. Ik weet niet meer wat ik moet doen om eraf te komen. Heeft er iemand raad voor mij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Pjoes,
Ik ben hier ook nog niet zo lang. Zit nu op dag twee van niet drinken, dus ik ben echt en nieuweling. Mij helpt het om deze site te lezen. Je merkt en ziet dat je niet de enige bent. Het feit dat je je hier hebt aangemeld is al een hele grote eerste stap.
Succes. sterkte Marietje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja hoor, ik vind dat moeilijk. Het is zo'n gewoonte om die fles wijn maar weer te pakken. Dus gisteren en vandaag bij thuiskomst maar thee gezet, dat is heel wat anders. Verder veel water, keurig koffie na het eten en nu aan de versgeperste vruchtensap van Nederlands' bekenste grootgrutter.
Voor mij is het zo'n gewoonte aan de wijn te gaan, dat ik echt al mijn wilskracht en energie erin moet stoppen om dat niet te doen.
So far so good op dag 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat heb je mooi gezegd Pjoes. Op een gegeven moment weet je gewoon niet meer hoe je NIET moet drinken. Je kunt je daar geen voorstelling meer van maken.
Vandaar dat de eerste paar weken heel gek zijn, je moet helemaal opnieuw gaan bedenken wat je met al die tijd gaat doen en wat je dan wèl gaat drinken. En je ontdekt opnieuw of je eigenlijk lekker slaapt of niet. En of je zin hebt om dingen te doen. En je voelt soms lichamelijke pijn die je nog nooit gevoeld hebt. En je merkt het ècht als je moe bent.

En nog een heleboel van dat soort nieuwe ervaringen. Dus eigenlijk kun je het ook zien als een spannende ontdekkingstocht: wat gaat er allemaal te voorschijn komen als ik niet meer drink?

Maar ehhh.... het begint toch echt met JOUW besluit om niet meer te drinken. Jij hebt de keuze of je je huidige patroon wilt vasthouden en dan weet je waar je aan toe bent, òf het roer omgooien, stoppen met drinken en even NIET meer weten waar je aan toe bent.

Het vergt wijsheid en moed om zo'n besluit te durven nemen!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pjoes, ga terug naar je huisarts. Die heeft een reden om je dat middel niet meer voor te schrijven. Leg hem uit dat je ècht wil stoppen en dan helpt hij je, dat kan niet anders.
Of ga anders naar een bureau voor verslavingszorg, dat is vast ook wel ergens bij jou in de buurt.
Als je reden hebt om bang te zijn voor de ontwenningsverschijnselen dan heb je begeleiding nodig.

Succes ermee, ik hoop dat je verder komt!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Satja, mijn huisarts wil niet meewerken aan een nieuwe verslaving (aan oxazepam) wat nu aan de hand is, en zegt dat mijn alcoholverslaving mijn probleem is en dat ze genoeg heeft gedaan door me ervan af te helpen door de oxazepam voor te schrijven. ik heb me nu on line aangemeld bij tactus, maar er is een wachtlijst. ik word bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, hallo Pjoes, er is hier ook niet iemand die het voor jou kan doen of die je kan redden. Je moet echt zelf beslissingen nemen. Ga naar een andere huisarts of naar een bureau voor verslavingszorg. Iets anders kan ik niet voor je doen. Het spijt me.

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pjoes,
Welkom!
Ik heb de indruk dat je het niet wilt horen, maar jij zult toch stappen moeten zetten en de ene verslaving voor de ander ruilen zoals je h.a. zeer terecht zegt is geen optie.
Als je wilt stoppen moet je verantwoordelijkheid nemen voor je eigen gedrag, als je dat lukt zul je heier op v eel steun mogen rekenen, sterkte en tot ziens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...