Spring naar bijdragen

Hallo allemaal


bierTon

Aanbevolen berichten

Na veel wikken en wegen beslot ik me eindelijk maar eens voor te stellen,

Ik ben een positief ingestelde veertiger die graag nog over hekjes springt.
Nog niet zolang geleden kwam ik tot de conclusie dat het roer om moest.

Ik ontkurkte dagelijks 8 tot 12 flesjes en vond dat niet eens abnormaal...
Overigens heeft mijn omgeving er nooit echt onder geleden want zelfs die hoeveelheden
resulteerden niet in zichtbare dronkenschap, het waren "slechts"slaapmutsjes.
Dit ritueel heb ik ruim twintig jaar gebezigd en ik denk niet dat er in al die jaren veel alcoholvrije
dagen bij hebben gezeten...

Dat is wel even schrikken kan ik u zeggen en vandaar dat ik dacht maar eens wat aan die hoeveelheden te doen. In de eerste instantie dacht ik de weekeinden te kunnen overhouden voor de drankjes en de feestjes maar het lijkt me nu beter maar eens een punt erachter te zetten.

Ik heb nu de eerste week alcoholvrij achter de rug en ik moet zeggen dat het me afgezien van een paar slechte nachten nog alleszins meeviel.
Het is wel zo dat ik moeite heb de gewoonte te doorbreken, ik mis 8-12 keer de gang naar de koelkast en
krijg het (gek genoeg) niet voor elkaar 2 liter water te drinken.
Thee lijkt een aardig alternatief , dus dat dan maar.
Nu zit ik hier dit bericht te maken met een grote mok thee en hele lekkere scholiertjes van lu,
dat zou ik vorige week nooit gedaan hebben, koekjes en bier gaan niet samen.
Zo zie je maar, nu al iets positiefs gevonden ..


Tot zover maar even de kennismaking.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi BierTon,

Wat goed van je. Al een week alcoholvrij! Jeetje, dan is het toch hartstikke zonde om weer te beginnen! Ik ben vandaag aan dag 4 aangeland. Mijn alternatieve drankjes zijn Jasmijnthee, spa Marie Henriette, tomatensap en gewoon water. Maar water had je al geprobeerd en bevalt niet.
Hou vol!

gr. Marietje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom BierTon,

Ik stel voor U voortaan aan te spreken als TheeTon dat staat gelijk een stuk gezelliger, gezonder en vooral die scholiertjes spreken me bijzonder aan.

Ik kan Uwes ook adviseren u in te schrijven voor de Tactus treatment, heeft velen van ons goed geholpen. Ik bevind me in de ploeg van herfst 2005, die toen gestopt is (pietjepuk, piggelmee, emma, mathilde, Fleur (was al een half jaar gestopt dus die staat bijna op één jaar droog), Frank, Katrien, en we hebben nu de ploeg van mei 2006 dus welkom !!!!!!!

Dit forum heeft mij er door heen gesleept, de eerste 4 weken gingen wonderlijk goed, hoewel ik de strakke gewoonte had om vier uur, half vijf, de dagelijke liter ww (witte wijn voor intimi) te ontkurken, meer dames van ons deden dat.... en nu al een half jaar niet meer. Daarna heb ik echt een crisis periode gehad na Sinterklaas, niet wetende dat dat een Post Sint Depressie was (met kleine kids valt het niet mee in je eentje). Daar heeft de Cactus (voor intimi de Cactussen) me door heen gesleept.

Na eindeloos gezoek is gebleken dat je alleen door volhouden en postitieve gedachten ontwikkelen van de gewoonte afkomt (ach ja, ik rook ook al 10 jaar niet meer).

Er zijn allerlei ervaringsdeskundigen hier, gebruik hun kennis zij weten wat je doormaakt,

overigens zijn er veel Thee-Aanhangers, ik ben van de Sterrenmix,

ik wens je veel succes en welkom bij de club !!!!!! (en schrijf je in ondanks die wachtlijst, het heeft mijn leven veranderd!!!!!)


* Hee Marietje als dat geen paranormale ondersteunig tegelijk van TheeTon is !!!!!!!!
* Ik vind water ook niks dus Spa Rood, overdag Cola Lemon Light, Koffie, en Thee. Soms Tomatensap maar dat staat me soms tegen.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo bierton, welkom in de club.

Ben hier sinds afgelopen woensdag en ervaar dit forum uiterst positief. Was mijn bedoeling om drastisch te minderen en heb woendag slechts 4 biertjes gedronken. Zoals te verwachten viel, was dit niet genoeg voor mijn lichaam en heb uiterst slecht (bijna niet dus) geslapen. Dat heeft dus geen zin, dus heb ik mijzelf helemaal droog gezet. Een heel vreemde ervaring. En eerlijk gezegd "valt het mee".

De tweede nacht een klein beetje geslapen, waardoor ik gisteren doodmoe was. De afgelopen nacht 12 uren geslapen als een roos. Af en toe een lichte hoofdpijn en m´n dijbenen doen wat zeer. Door de afwezigheid van bier vraagt mijn lichaam om andere voedingsmiddelen en loop ik haast coninu met een knorrende maag. Kleine ongemakken en daar valt dus mee te leven.

Psychisch ligt het wat moeilijker, maar dat heeft meer te maken met het uur van de dag en de omgeving waar je je op dat ogenblik bevind. Mijn humeur heeft er nauwelijks onder te lijden. Zat gistermiddag met een collega in een bar (we moesten wat bespreken wat op de werkvloer niet kon), hij een biertje en ik een fanta lemon. Ik was trots op mezelf dat ik de verleiding kon weerstaan. Wellicht kon ik dat, omdat ik pas begonnen ben met het stoppen en daardoor uiterst gemotiveerd ben. Op langere termijn (als het nieuwtje ervan af is) zou dat best wel eens moeilijker kunnen worden. De moeilijkste ogenblikken zijn als ik ´s middags in de auto zit. Behalve het autorijden op zich heb je dan even niets te doen en ben je alleen. De gedachten dwalen dan af en begin te snakken naar een biertje. Thuis gaat het uitstekend. Het plezier dat ik mijn vrouw heb gedaan met deze beslissing en met als gevolg de ondersteuning die ik van haar krijg zijn met geen woorden te beschrijven. We hebben de afgelopen dagen meer met elkaar gepraat dan ooit tevoren.

Water krijg ik ook niet door mijn keelgat. Ik hou het op sinaasappelsap, tonic, bitter-lemon en rooibosthee.

Vraagje aan eenieder die dit leest, jullie drinken allerlei soorten thee. Ben ik de enige die rooibosthee drinkt? Zit van nature geen caffeïne in zodat je het zelfs voor het slapen gaan kan drinken.

Cor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Cor,

nogmaals dank aan al jullie hartelijke verwelkomingen.

Ook ik heb de in eerste twee nachten moeite gehad met slapen.
Het was gelukkig weekend en dus heb ik het kunnen doorstaan.
Zo na een tijdje merk ik ineens dat ik slaap als een blok!
en dat terwijl ik altijd van mening was zonder niet te kunnen slapen!
Ook voel ik mij energieker en doe bijvoorbeeld eindelijk weer eens wat in huis!

Vrijdag constateerde de huisarts een behoorlijke verlaging van de bloeddruk (ik had dus verhoogde bloeddruk), zijn er meer mensen met een soortgelijke ervaring? En heeft het een met het ander te maken?

groet ton

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Theeton!
volgens mij klopt dat wel van die bloeddruk.. bij de bloedbank werd mijn bloeddruk een week of 6 geleden ook opgemeten en die was lager dan gewoonlijk. Toen ik vertelde dat ik gestopt was met drinken zei de arts dat dat heel goed de reden daarvoor kan zijn.

sterkte met het stoppen! en ik ben dol op rooibosthee, vooral de variant met honing!
water ben ik niet dol op maar omdat ik ook aan het gezond eten ben probeer ik dat wel te doen, Spa rood bevalt me dan toch beter!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...