Spring naar bijdragen

Ben nieuw op forum


Dre

Aanbevolen berichten

Drink nu al een jaar elke dag gaan er wel drie vier flessen wijn er doorheen. Als ik twee dagen niet drink is dat heel wat, voel me dan goed en denk ik weer maat te kunnen houden. Niet dus! En zo loop ik in een cirkel. Zwak he. Laatst vast gezeten na huishoudelijk geweld met mijn vriendin. Door verwezen naar Malibaan waar ik nu nog op wacht voor een behandeling. Al mijn vakantie dagen zijn op en meld me vaan ziek. Studie loopt nu al een jaar achter en vrienden familie zijn er sinds kort allemaal achter gekomen over mijn alcohol probleem (zij zien mij nu als patient). Voel me nu ook niet goed, ja natuurlijk gisteren ook gezopen en ruzie gemaakt. Ben ik nou dom of niet....denk het haast wel. Waarom blijf ik er niet van af...dat beloof ik toch elke dag, om te stoppen? Lichaamlijk ga ik ook achteruit...misschien een teken om te stoppen..ja natuurlijk en waarom doe je dat niet...ben ik zwak? ja dat moet helaas wel. Ik ben Dre, ben 30 jaar en heb al wat gelezen op deze form vandaag. Moest even mijn verhaaltje kwijt. Wens iedereen veel geluk en succes met zijn of haar methode om te stoppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dre,
Welkom. Je bent hier in goed gezelschap. We hebben allemaal een drankprobleem en we proberen daar allemaal iets aan te doen.
Misschien helpt het om voor jezelf eens op een rijtje te zetten wat er allemaal gebeurt als je drinkt. Dat is niet mis, als ik het zo lees. En dan, voordat je je eerste fles opentrekt, lees je het nog even door en maak je bewust een keuze. Wat wil ik nou zo door of wil ik dat niet?
Je hebt er dan in ieder geval over nagedacht.
Het is net makkelijk om te stoppen, dat weten we hier allemaal. Ik zit zelf pas op dag drie, dus ik heb nog niet veel recht van spreken.
Sterkte gr. Marietje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi, bedankt voor de steun. Mijn vriendin heeft verder geen hulp nodig beep. Verder gaat het met ons erg goed. Vanaf morgen ga ik stoppen. Erg he nu weer een paar biertjes. Maar het moet ophouden en ik heb toch het gevoel dat het gaat gebeuren.

Lees veel op dit forum van jullie allemaal en hier en daar kan ik mezelf herkennen.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dank je. Ik ga ook ervoor. Maar na een aantal dagen ben je zwak en denk je ik kan nu wel maat houden en toch weer aantal flessen....en ook al is het leuk, ik kan me moeilijk concentreren op me werk een kater, duizelig......en dan is dat het moment dat ik zeg ik stop ermee! en zo blijf je aan de gang...iemand tips om hoe je (als je na een aantal dagen niet drinken weer wilt drinken) er mee om kan gaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Dre,

Zoals je wel gelezen zult hebben ben ik hier ook nog maar een paar dagen.
Het is hartstikke goed van jou (en van mij en alle anderen ook, trouwens) dat je er nu over nadenkt en er over "praat" want in stilte alcohol zuipen kunnen we allemaal, maar dit is veel moeilijker. Het resultaat is er wel naar hoor! Ik ben vier dagen (bijna vijf, drink nu ook een biertje) nuchter geweest en mijn lijf begint nu toch echt ergens op de achtergrond zachtjes aan te jubelen, zonder overdrijving, zo voelt het.
Ik zat op een dikke halve krat bier per dag, jij 3-4 flessen wijn, jongen wat doen we onszelf aan? En onze omgeving?
Voor mezelf heb ik het idee dat ik zoop (sorry, ik weet er geen ander woord voor) om niet te voelen, niet na te hoeven denken. Nu zie ik dat het lente is, mijn hond vind het super dat ik met 'm ga lopen ipv dat ik op de bank lig, het eten smaakt echt beter, noem maar op.
Daar geniet ik van. Ik wil niet nadenken over wat ik allemaal fout deed toen ik zoveel dronk, ik wil genieten van wat ik nu meemaak. Door te stoppen met drinken verander je het verleden niet, maar wel de toekomst. En het heden.

Hou vol, vriend.
groeten van water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je water,

je hebt gelijk echt waar. Toekomst kan en wil er ook veel beter uitzien en dat weet ik ook. Ik stel (dat merk ik) steeds uit met drinken. En voor dat je je het weet zijn er weer maanden voorbij. Maar ik werk eraan want dat wil ik. Leven zonder te veel drinken ziet er ook veel beter uit. Maar toch doe ik het weer. Dan denk ik morgen stop ik, nu is het weekend. Hopen dat het zo blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Water,
Fijn dat je het 4 dagen helemaal droog hebt gehouden. Wat ik me afvroeg is of je of weet waa je niet wilde voelen en waar je niet over na wilde denken?
Heerlijk om weer te kunnen ervaren hoe de lente ruikt en voelt en je hond zal ook wel blij met je zijn.
Ben jij ook blij met wat je tot nu toe al hebt bereikt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Beep,

jij ook een dikke pluim hoor, knap van ons he?
Ja ik weet wel wat ik niet wil voelen en ja ik weet wel waar ik niet over na wil denken en ja ik ben nuchter een beetje adhd maar het wordt voor mij tijd dat ik al die processen maar eens even beleef, doorloop, verwerk en afsluit. Als ik dat niet doe dan ga ik naar de spreekwoordelijke kl__t_.
En dat wil ik niet want ik ben een lief mens en ik doe heel veel en ik kan zoveel betekenen voor een ander.
Zo, trek je daar maar even aan op dan... ik ben klaar met de alcohol, nu nog lichamelijk en geestelijk van de verslaving af en mijn leven is weer zoals ik het wil.

Doe je mee?
groeten van water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Waterman,
Als je het snel schrijft lijkt het niks, beleven, doorlopen, verwerken en afsluiten...
Pff wij weten toch wel beter, als het zo makkelijk was als het klonk hadden we dat al lang gedaan en waren we niet aan de drank geraakt. Nee, het zwoegen. ploeteren, tobben, vallen en weer opstaan, soms bont en blauw van de val.
Maar we hoeven het niet alleen te doen en dat is een hele geruststellin, vind je niet?
Hoop dat je je morgen niet te rot voelt, als je nu op een kwart van normale vrijdag zit,

Beep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dre, je vraagt hoe heb je het gedaan? Ik heb het nog niet gedaan... zei net al dat ik nu ook aan een biertje zit, maar dat is op dit moment zelf-analyse. Voor mij was het gewoon een moment van zelf-inzicht, zo van Dit Kan Zo Niet Verder!!! Net zoals ik ooit (dat is alweer 25 jaar geleden ofzo) een coke-verslaving had, toen had ik ook zo'n moment, de gedachte "als ik nu niet stop ga ik kapot" en de reactie daarop. Ik kan mezelf op zo'n moment een enorme schop onder m'n hol geven gelukkig.
Van de week ook nog, zit ik op m'n werk, heb ik ineens die flash van "nog twee uurtjes dan heb ik een lekker biertje aan de bar" en dan schop ik ff: doe normaal man! je bent aan 't werk! Koppie d'r bij!
En twee uur later reed ik straal aan die kroeg voorbij, mijn besluit stond vast.

groeten van water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beep,

snl schrven, l a n g z a a m, dat maakt niet uit, ik moet er toch doorheen, dus laat het nu maar komen dan. Makkelijk zal het nooit zijn, maar dan heb ik het dus liever hard en snel. Dat zal niet iedereen passen, dat is zo.

groeten van water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja ik ken dat water. Nu even niet ophouden met die gedachtens, je gaat niet drinken nu, maar op een dag begin ik weer. Maar goed dat heb jij ook wel, maar het gaat goed met je goed zo. Heb vroeger ook jaren aan de drugs gezeten en vreemd genoeg ben ik daar in een keer vanaf gekomen maar nu is het verhaal wel anders, mede misschien omdat mijn vriendin ook drink, niet zoals ik maar het geeft wel uitnodoging. Fijn dat ik hier kan praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn vriendin drink ook maar met mate...zij werkt en wordt niet agressief...niet dat ik dat altijd ben hoor, maar soms wel, niet goed te keuren...maar ik drink veel dat ik de dag erna niks meer kan. bang ben ik dan onzeker. Maar goed ook al heeft zij de nagatieve dinegen niet vind ik wel dat zij veel drink (niet zoals ik). Ze heeft trouwens zich net aangemeld op dit forum, ben benieuwd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

jeeee man Dre met z'n twee-en werken aan iets wat je allebei als een probleem ervaart, weet je wel hoe sterk je dan bent? als team? Dat is bijna een luxe-probleem (zei de vrijgezel, grapje hoor... :-)
ga er voor, met z'n beidjes, jullie komen er wel!

groeten van water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou water,
Het is voor mij moeuilijker dan alleen denk ik. Nu steken we elkaar aan. als zei sterk is ben ik zwak als ik sterk ben is zei zwak en zo blijf je gaan. Pffff maar goed we gaan het redden net als jij. Hoe heet je hond?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...