Spring naar bijdragen

Nieuw Tika

Tika

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Nou, het moet er maar eens van komen, ik ga maar eens meepraten.
Ik ben Tika, vrouw (of eigenlijk toch meer een meisje vind ik natuurlijk zelf) 38 jaar oud en draai vandaag precies 7 weken en een halve dag mee met het programma.
Hoe je leven kan veranderen binnen twee maanden !!!! Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Sprecificeer: van gemiddeld 70 glazen per week naar een gemiddelde van 6 ! En niet minder belangrijk: van humeur -10 naar + 90. Dit komt zeker ook voor een groot deel door jullie, Forumleden.
Hoe ik ook lange tijd geleden heb onder het 16.00 uur-syndroom Afgezien van linke zonnige dagen zoals nu, ben ik daar voor een groot deel van genezen.

Bedankt daarvoor, allemaal! Ik zal mijn steentje bij gaan dragen om anderen te steunen. Beloofd.
Liefs, Tika

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is mooi Tika ten eerste dat je je hier meldt ten tweede dat de therapie zo geweldig goed gaat 10% van de gebruikelijke consuptie per week, peanuts !!! Ten derde dat je het hier zo gezellig vindt, dat is nl. zo.
en op dit moment kan ik van iedereeen alle steun gebruiken (zie UWWWV-verhal vanmogen). us graag wijsheid en raad nar Houten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Tika,
Wat fijn dat de therapie zo goed werkt! Wat jij doet wil ik eigenlijk ook. Maar ik weet niet of ik maat kan houden. Zit nu op dag 3 met niks drinken. Ik heb nog geen vastomlijnd doel. Ik kijk nu even hoe het gaat. En na mijn vakantie (dan is het half juni) word ik echt serieus! Welk doel het dan ook wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Femmy en Marietje,

Wat mij tot nu toe heel goed helpt is dat ik van te voren met mezelf afspreek hoeveel ik maximaal mag drinken. Voorheen sprak ik een tijdstip af waarop ik moest stoppen, en je hebt geen idee hoeveel ik kan drinken in twee uur tijd.
Nu is dat dus anders, ik mag van mezelf zo lang als ik wil drinken, meestal is dat buitenshuis, maar niet meer dan bijvoorbeeld drie glazen. Heel gek, maar dat werkt dus echt en blijft het gewoon gezellig.
Natuurlijk ben ook ik een keer de mist in gegaan en heb me niet aan mijn afspraak gehouden. Daar ben ik best van geschrokken want het kwam voor mij echt onverwachts. Ik ben nu aan het uitzoeken wat er gebeurd is, wat ik in godsnaam dacht op dat moment waardoor ik het liet gebeuren. Nu vraag ik me telkens van te voren af of ik zeker weet of ik me aan de afspraak ga houden. Als ik maar een beetje twijfel mag ik simpelweg 0 drinken van mezelf, of niet weggaan. Want 0 drinken is misschien nog wel makkelijker dan 3. Want ook voor mij was het grootste probleem: maat houden.
Probeer het gewoon eens zo. Wie weet? Heel veel succes allebei!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo ongeveer werkt het voor mij ook Tika. Afspraken met mezelf.

Ik was een zuipmelammer en nu denk ik er over na: wat brengt het me, wat doet het met me, wat heb ik er aan, wat moet ik morgen...
Voor mij is de werking van alcohol belangrijk. Een standaard-glas wordt in anderhalf uur afgebroken door je lichaam dus ik mag van mezelf 1 glas per twee uur. Tussendoor drink ik water en sapjes. Doordeweeks drink ik niet (werk). Zolang ik mezelf daar aan hou ben ik mijn alcohol de baas, zeker in vergelijking met hoe het een week of wat geleden was (en de jaren daarvoor...)

Het is allemaal wilskracht, nadenken, eisen stellen aan jezelf en beloftes nakomen. Het is een keuze.

Iedereen hier doet het goed op zijn/haar manier.

groeten van water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...