Spring naar bijdragen

Het leed dat online gokken heet.


Grootsedromer

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik mezelf voor de tweede keer ingeschreven in het cruks register. 

De eerste keer schreef ik me in voor een halfjaar. In de hoop dat ik na dat halfjaar sterk genoeg was om op eigen houtje niet meer te gaan gokken.

Je raadt het al.. Het half jaar was voorbij en het eerste wat ik weer ging doen was online gokken. 

Waar het ooit begon?

Op een spelletjessite kwam ik in aanraking met het spelletje governor of poker. Leuk tijdverdrijf dacht ik toen. Niet wetende dat dit het begin zou zijn van een jarenlang gok- probleem/verslaving.

Van governor of poker op de spelletjessite, naar freerolls op een bekend pokerplatform. Van af en toe een tientje storten naar steeds iets vaker en steeds iets meer. 

Van periodes gokvrij, naar toch weer een keertje proberen. 

Interesse in de gokkasten had ik de eerste jaren niet. Het leek me gemaakt om alleen maar geld te trekken i.p.v. te winnen. (Wat onder aan de streep natuurlijk ook zo is.)

Waarbij ik bij het pokeren nog het gevoel had dat ik mijn winkansen (en dus ook mijn verliezen) zelf in de hand had, geloofde ik dus totaal niet dat er op die stomme gokkasten iets te winnen viel.

Totdat ik eens werd verleid een bedrag te storten waarbij ik een bonus toegekend kreeg die alleen kon worden ingezet op de gokkasten van dat pokerplatform.

Dat was het begin van een jarenlange onlinegokkastverslaving.

 

bewerkt door Grootsedromer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonde en herkenbaar, je bent helaas niet de eerste en ook niet de laatste die op deze manier in een verslaving terechtkomt. Daar is helaas niks meer aan te doen en het enige wat nu telt is dat te accepteren en de juiste stappen te doen. Cruks is inderdaad een mooi middel, maar ook niet meer dan dat. De komende tijd is het investeren in jezelf en inzicht krijgen in je eigen patronen en keuzes die er onder liggen. Anders is het resultaat dat je over 6 maanden weer gaat gokken en de vraag is dan altijd hoe lang en met welke consequenties.

Het is makkelijke dit verhaal te verplaatsten naar ‘wie is wie’ met je eigen draadje dat we kunnen volgen.

Succes!

TB

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Op 16-1-2023 om 22:00 zei Grootsedromer:

Vandaag heb ik mezelf voor de tweede keer ingeschreven in het cruks register. 

De eerste keer schreef ik me in voor een halfjaar. In de hoop dat ik na dat halfjaar sterk genoeg was om op eigen houtje niet meer te gaan gokken.

Je raadt het al.. Het half jaar was voorbij en het eerste wat ik weer ging doen was online gokken. 

Waar het ooit begon?

Op een spelletjessite kwam ik in aanraking met het spelletje governor of poker. Leuk tijdverdrijf dacht ik toen. Niet wetende dat dit het begin zou zijn van een jarenlang gok- probleem/verslaving.

Van governor of poker op de spelletjessite, naar freerolls op een bekend pokerplatform. Van af en toe een tientje storten naar steeds iets vaker en steeds iets meer. 

Van periodes gokvrij, naar toch weer een keertje proberen. 

Interesse in de gokkasten had ik de eerste jaren niet. Het leek me gemaakt om alleen maar geld te trekken i.p.v. te winnen. (Wat onder aan de streep natuurlijk ook zo is.)

Waarbij ik bij het pokeren nog het gevoel had dat ik mijn winkansen (en dus ook mijn verliezen) zelf in de hand had, geloofde ik dus totaal niet dat er op die stomme gokkasten iets te winnen viel.

Totdat ik eens werd verleid een bedrag te storten waarbij ik een bonus toegekend kreeg die alleen kon worden ingezet op de gokkasten van dat pokerplatform.

Dat was het begin van een jarenlange onlinegokkastverslaving.

 

Hey ... Ik heb ook een zeer ernstige gokverslaving en ben begonnen aan mijn herstel... Ik ben 3 jaar verslaafd, maar in een zeer hoog tempo. 
Zodanig hoog, dat ik in die 3 jaar al mijn spaargeld heb verspeeld, torenhoge schulden heb opgebouwd (90.000 euro) en mijn huis heb moeten verkopen. 
Ondertussen ben ik al even in behandeling, de weg is moeilijk en het is echt vallen en opstaan. 
Blijven proberen, blijven vechten en strijden, want het is een stille moordenaar... 

Ik ben ook mijn blog begonnen, als je mijn verhaal wilt lezen, en volgen, want ik ben nog maar pas gestart, kan dat zeker. Ik laat de link even na. En ik wens je echt heel veel succes, je bent niet alleen, vergeet dat niet...

Rien ne va plus (jessiekerkhof.blogspot.com)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...