Spring naar bijdragen

mag ik er effe bij, ben nieuw?


lenaliey

Aanbevolen berichten

Dag allen op dit forum,

Wat een fijne bende zijn jullie,
Ik keek af en toe is mee op deze site en stond versteld hoeveel herkenbare dingen ik zag!?
Tof om te weten dat ik niet alleen ben, met deze 'rare' verschijnselen. Ik ben een zeer 'open, sociaal, positief persoon' en toch heeft niemand in mijn omgeving door wat ik eigenlijk uitspook als ik alleen ben. Ik ben een nogal 'eenzame' drinker. Heel herkenbaar vind ik de dame die spa drinkt op een party en daarna naar huis holt om wijntjes begint te drinken..Wat creërt al die taboe rond drinken toch? Always to try to be the perfect person...
Enfin, ik ben momenteel in een fase van: wil ik een 'af-en-toe drinker' zijn? of helemaal niks?
Daar ben ik nog niet uit. Ik heb al alle stadiums geprobeerd. En ik denk dat ik hier wel wat kan opsteken.
groetjes

Lenaliey

midden in de storm is het stil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lenaliey,

Ook van harte welkom.
Leuk dat je ons hebt gevonden!
Het voelt goed ,he, om allemaal mensen te treffen waar je dingen van herkent?
Ik denk dat we allemaal een af en toe drinker willen zijn maar dat de meesten van ons weten dat je we dat nu even niet meer kunnen zijn. Maar het is voor iedereen anders.
Ik hoop vaker wat van je te horen.

Groet,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anjo
(Ik hoop hier het juiste ikoontje gebruikt te hebben om te antwoorden?)
Alvast fijn dat er zo snel iemand reageert. Er staan zoveel positieve zaken op, dat ik bijna zou denken dat het een ingestelde machine is die antwoord!
oké, het is waar het is voor iedereen anders, toch benieuwd wat het 'chemische' antwoord is
groetjes
lenaliey

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Lenaliey,
Ook van mij welkom. Je hebt al veel herkenning gevonden. Voor een heleboel mensen hier geldt: voor de buitenwereld allemaal heel normaal, maar ondertussen...........
Juist daarom is dit forum zo belangrijk. Ik hoop, dat je er veel aan zult hebben en dat het je helpt bij het oplossen van je probleem.
Groetjes, Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lena (mag dat zo?),

Welkom ook van mij, Satja.

Ik ga iets herhalen dat ik ook al naar Pipo schreef:

Eigenlijk heb ik maar één advies en dat is: luister onbevangen naar jezelf. Diep van binnen wéét je al lang wat goed is voor jou. Diep van binnen wéét je ook of je onafhankelijk genoeg bent om te kunnen kiezen voor weinig drinken. Je bent je eigen beste raadgever als je maar eerlijk bent en op jezelf vertrouwt.

Ik hoop je hier vaker te zien!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank allemaal voor jullie hartelijke onthaal!
Ja Satja ja het is waar het is waar...alleen ik verspring steeds van gedachten ....Ik zal die gedachten van mij moeten leren vasthouden.
Ik weet nu al zeker dat deze site me veel ondersteuning zal geven! Hopelijk kan ik ook iets bijdragen.
groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...