Spring naar bijdragen

wetenschappelijk onderzoek


lenaliey

Aanbevolen berichten

Beste allemaal

Ik heb wat zitten snuffelen in de archieven.
Daar kom ik van die zaken tegen, dat dit forum zou veranderd zijn tegen vroeger?
Dat het zou dienen voor wetenschappelijk onderzoek? ( op zich geen probleem mee, als ik maar weet voor wat ik als proefkonijn dien)
Wat moet ik me daar bij voorstellen?
Heeft iemand hier meer info over?
Ik ben niet (nog) paranoïde, maar soms als ik iets aanhaal op het forum, dan plots zitten er in andere 'gespreken' hier ook mensen met ineens een gelijkaardig iets, zonder me rechtstreeks te beantwoorden, zeer eigenaardig?

een misschien te nieuwsgierige lena

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lena,

Dat profiel daar kies je zelf in het begin voor of dat zichtbaar is of niet.
Ik heb gekozen voor niet zichtbaar. Ik weet niet hoe je dat ongedaan kunt maken, maar je kunt wel via de knop "profiel" bovenaan je scherm je gegevens weghalen/onherkenbaar maken.

Ha ha, wat jij denkt dacht ik in het begin ook: zitten er tactussen onder de forumleden?
Toch denk ik na wat langer lezen dat dat wel meevalt, iedereen blijkt echt menselijk met ups en downs en zijn eigen rariteiten.

Er schijnt een verzoek te zijn geweest om aan wetenschappelijk onderzoek mee te doen. Maar dat bericht is door tactus weer verwijderd meen ik. Ze lezen dus wel mee, om te kijken of er geen dingen gebeuren die niet op dit forum thuis horen of mensen zich wel aan de spelregels houden, niet anderen kwetsen of uitschelden etc.
Als je in "home" zit kun je zien wie er ingelogd zijn en soms zie je het lampje "tactus" branden.

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Lena,
nee, als je een profiel ziet is dat vaak niet de bedoeling. Anonimiteit he. Maar er zijn wat forum leden die niet hebben aangevinkt dat ze hun profiel "onzichtbaar" willen hebben.

Ja, het forum is veranderd niet vanwege wetenschappelijk onderzoek maar door de vraag van de forumleden. Zo hebben we nu een onderverdeling van items. Vroeger (3 maanden geleden ofzo) zat alles onder 1 "kopje" en daar wij zulk een actieve schrijvers zijn werd het een onoverzichtelijke boel. Dus dankzij Houtje, PP etc. heeft Tactus het zo aangepast als wij dat willen. Leuk he.

Beetje antwoord gekregen op je vragen?
Trouwens, jij was toch van dat telefoontje een paar dagen geleden? Heel vreemd verhaal. Dat moet iemand zijn geweest die je goed kent en jouw telefoonnummer heeft en blijkbaar ook op dit forum leest. Alle gegevens die je aan Tactus geeft worden strikt vertrouwelijk behandeld. En jij hebt geen zichtbaar profiel dus...
Maar naar lijkt het me wel.

Tot horens,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het even nagezocht want ik dacht dat ook, maar dat was mismaf die hetzelfde "gezichtje" gebruikt als Lena!

Grappig is dat die plaatjes die we gebruiken, of hoe noem je die dingen: je weet dat het onzin is maar je psyche slaat ze toch ergens op en je identificeert de mensen er toch onbewust mee.
Is ook grappig vaak als je de leeftijden leest die niet altijd overeenkomen met de jonge gezichtjes!
Zo had ik me automatisch bij fleur een jonge blom voorgesteld (dat bedoel ik niet rot Fleur echt niet!!!!!!!!!!) maar ze bleek niet begin 20 te zijn. (zo voelt ze zich waarschijnlijk wel na een jaar niet drinken!)

groetjes,
Kate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik ben blij dat er met mij van alles mis maar geen paranoia op het forum....

Ik kan jullie echt geruststellen: er zitten géén cactussen stiekum mee te schrijven. Wél wordt het forum "gemodereerd" dat wil zeggen alle medewerkers van de internetbehandeling (en dat zijn er 16) hebben om de beurt de taak het forum te doorlopen (checken) op berichten bevoorbeeld (ik weet niet precies hoe het gaat) van die dag en bv. scheldwoorden, schuttingtaal enz. te verwijderen. Zie hiervoor ook als je inlogt de "algemene voorwaarden" waarmee je akkoord bent voordat je hierop kunt schrijven.

Verders heb ik het één keer meegemaakt dat iemand van het forum mij ontzettend negatief benaderde (ik was gestoord, moest ophoepelen e.d.) en dat is toen verwijderd. Verder worden de regels zoals die staan in de algemene voorwaarden gevolgd. Je mag geen drugs aanprijzen, mekaar afbranden, enz. (eigenlijk logisch). Dat is het enige wat de Cactussen doen dus....

Verder ken ik de meesten hier al sinds oktober 2005 (het forum en de internetbehandeling zijn gestart in maart 2005) en in oktober 2005 waren er 80 deelnemers op het forum, nu ruim 300 en ik kan aardig zien of iemand zich voordoet als iemand anders (erg moeilijk trouwens omdat je inlognaam e.d. beschermd is en niet gekopieerd kan worden)(.

Wat je wel kan doen als je je privacy beter wilt beschermen is beginnen met uitloggen en dan opnieuw aanmelden, ik ben op een gegeven moment na 500 berichten van "Houten" overgeschakeld naar "Houtje" dat zijn er inmiddels ook ruim 600 dus het wordt tijd voor een nieuwe gebruikersnaam. Maar ach, waarom eigenlijk?

Verder mag je geen e-mail adressen uitwisselen op het forum, adressen en tel. nummers maar dat mag je weer wel in een berichtje geven; en je kunt bv. ook msn-adressen uitwisselen als beide partijen dat willen. Nog vragen? Stel ze maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Femmy schreef:
---

Ik had dat idee ook een tijdje. Dat er veel "niet echte mensen "zaten op het forum en dat er automatisch wat berichten werden geplaatst. Maar, dat zou niet mogen denk ik. Je mag mensen toch niet zo zonder daar info over te geven bewhandelen. Het is officiele hulpverlening en dus heb je recht op te weten hoe dingen werken. Een behandeling mag geen valse voorwenselen hebben voor zover ik weet..

---

Maar dit forum is toch openbaar, en maakt geen deel uit van de officiele hulpverlening? Iedereen kan dit lezen, en iedereen die zich aanmeldt kan hier schrijven. Staat me bij dat Tactus daar op wijst als je naar het forum gaat via hun website.

En nee, ik ben geen Cactus... heb me nog niet eens aangemeld... las dit draadje en dacht: huh?

groeten van water

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lenaliey,

Ik denk dat de internetbehandeling een onderzoek is. Kijk maar eens onder over ons of zo voordat je inlogt.
Voor zo ver ik weet is dit de enige internetbehandeling voor verslaafden. Wel zijn er meerdere voor burn-out en zo.
Het forum valt daar niet onder lijkt me. Of deze mensen op deze site echt zijn? Ik ben echt, ben jij ook echt?

Wat water zegt is natuurlijk waar, jan en alle man kan dit lezen.
Maar is dat belangrijk als je er wat aan hebt?

groetjes,
Anjo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...