Spring naar bijdragen

memyselfI


romanski

Aanbevolen berichten

tja en dan ben je 45 succesvol in zo ongeveer alles en blijk je opeens (!) al jaren verslaafd te zijn aan drank, eerst heel lang beheersbaar want ongemerkt de dagen door, dan langzaam maar zeker steeds dwingender en omvangrijker. Onmisbaar dus in het leven van alle dag. En alle redeneringen heb ik inmiddels ontelbaar keren bekeken, ontleed, doorgeprikt, opgeblazen en wat al niet meer
een vicieuze cirkel, ondoorbreekbaar zo lijkt het
what to do?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom in het forum, Romanski!

Je bent hier op de juiste plek. Heel veel mensen hier maken dagelijks hetzelfde mee als jij en willen graag steunen en door jou gesteund worden. Door het erover te hebben met anderen en de verhalen van anderen te lezen zul je zien dat je niet de enige bent, en dat helpt. Je kunt anderen ook tot steun zijn met jouw verhaal als je dat wilt. Heb je je opgegeven voor de internetbehandeling?

Veel succes, je hebt de eerste stap gezet door hier te komen, en dat is heel goed!

Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het hele forum leeggelezen, maar (met alle respect uiteraard voor een ieder afzonderlijk) kom ik nogal wat erg dramatische en beschadigde levens tegen waarbij mijn leed denk ik in het niet valt en vandaar ook de vraag of je juist daardoor niet alle excuses in handen krijgt gespeeld om er onderuit te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het zo bekijkt is het forum misschien inderdaad niet de plek voor jou, Romanski.

Maar het kan ook zijn dat je uit de verhalen van anderen dingen herkent,
van fouten van anderen leert, je optrekt aan successen van anderen.
Leert dat iedereen fouten maakt en ziet dat sommigen dan weer opstaan en doorgaan.
Leert dat jij ook fouten mag maken en door die te erkennen misschien wat meer ruimte voelt om aardig voor anderen te zijn als zij fouten maken.

Zomaar wat ideeen die boven kwamen drijven...

Jij hebt je aangesloten bij dit forum, wat verwacht jij ervan?

Groet,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Romanski,
Welkom!. Je lijkt zo op het eerste gezicht nogal onder de indruk van wat mensen meemaken.
Daar kun je zelf de voor-of nadelen van zien. Als jij geen andere problemen naast je alcoholprobleem hebt, oké. Wees blij, dat je daar achter bent. Mijn vraag: wat wil je doen? Hoe ben je van plan je probleem aan te pakken?
Misschien kan ik wat voor je betekenen of andersom?
Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om heel eerlijk te zijn is het enige wat je meer brengt, om nu vandaag te stoppen met drinken, dan zal je veel meer gaan herkennen van wat iedereen schrijft. En het is zeker niet allemaal kommer en kwel (heb je echt wel alles gelezen?)

Wat je schrijft is heel herkenbaar, je drinkt nu en dan wat, of wat vaker en nooit was het echt een probleem, hoort gewoon bij het leven, tot er een moment komt dat je denkt.. verrek... ik heb het niet meer in de hand.. op dat punt zijn we hier eigenlijk allemaal wel aangeland denk ik.. en dan komt de volgende stap.. wil ik er iets aan doen? als je antwoord daarop ja is dan komt de moeilijkste stap, het doorbreken van je gewoontes.

Dat kan je op vele manieren doen en dit forum en de therapie van Tactus is maar een van die manieren. Of het jouw manier is dat zul je zelf moeten ontdekken! Het heeft mij iig geholpen om in het begin de eerste stap te zetten en te stoppen. Daarnaast heeft de tactus behandeling me geholpen om me bewust te worden waarom ik dronk en kan ik nu weloverwogener kiezen of ik wil drinken of niet.

succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dank voor alle goede raad

en nee ik ben niet erg snel onder de indruk van wat mensen meemaken fleur, maar je zoekt toch vooral een spiegel als je herkenning wilt voor je falende controle. als die spiegel te veel vervormt, blijk je óf verdwaald in een pretpark, óf verzand in een nachtmerrie; in beide gevallen geeft het alle ruimte om te ontsnappen aan de voornemens. Dat is wat ik me al enkele weken hier rond scharrelend afvraag
Niettemin heb ik blijkbaar toch aanknopingspuntn gevonden en ben ingestapt. ben benieuwd hoelang de rit duurt

sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Romanski,
Als je bang bent te verdrinken in de problemen van de ander heb je al iets genoemd waar je moeite mee hebt, nl. het begrenzen van wat bij jou hoort en wat bij de ander. Heb je daar in je dagelijks leven last van?

Ben ook benieuwd welk aanknopingspunt je hebt gevonden.

En misschien zie jij geen spiegel voor je, maar kijk je wel goed? Gevoelens zijn namelijk universeel, ook al zijn de persoonlijke-, sociale- en noem maar op wat voor omstandigheden volkomen verschillend.

Durf je de rit wel aan, zo ja: heb je je veiligheidsgordel goed vast? Bumpy ride hier!

BeepText

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Romanski

Ik fladder hier ook sinds kort wat rond. Heb nogal wat kritiek/achterdocht gehad op heel dit forum. Maar door vele fijne reacties ben ik gesust. Ik vind dat ook ik in geen 'dramatische' toestand leef. Normaal patroon: tof kind, geweldige parnter, leuke job, leuk huis. Zeer klassiek. ( is ooit anders geweest ). Ik mag me ook behoorlijk succesvol voelen. En toch blijf ik steeds naar dit forum terugkomen. Wellicht om de herkenning en erkenning...wie had dat gedacht? Elke herkenning is een ontmanteling van mijn houding van: alles is prima met mij, alleen ja dat duiveltjedrinken. Het zit toch wel wat dieper dan ik dacht. Enne, ik geef toe, sommige dagen denk ik, help ik wil al dat gedoe hier niet meer lezen op dit forum. Ik kan het er niet bijhebben, hoor. Al dat vallen en opstaan van die anderen. En dan lees ik het diagonaal. Maar na enkele dagen zit ik zelf met een ei, en ben blij dat ik er hier iets van terugvind en zelf eens iets kan zeggen.
Romanski, het is zoals een boekenwinkel hier: je neemt een boekje vast, dat je aanspreekt, sommige neem je mee, andere bekijk je vanuit de hoogte, maar terugkomen doe je toch.
Wat mij betreft, tof dat je er bent .
En ik hoop dat je je snel kan inschrijven op de internetbehandeling. Want dat denk ik is toch de essentie hoor van heel dit ding.
Succes! Lena van het verre zuiden.
O ja, die eindzin van jou, zeer luchtig en mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Romanski

Welkom hoor op het forum, we zullen wel licht tot steun kunnen zijn ook voor jou, toch wil ik je even wakker schudden als je alvast bedacht hebt geen gelijke te vinden, om dat jou spiegel zecht een geweldige vent te zien, is dat zo ?

Ik weet niet hoe succes vol je dan wel bent, maar een drank probleem is een drankprobleem.

2 jaar geleden zat ik op piep met en dame te kletsen die liet een piep bouwen van xx mln euro ruzie met haar man die bouwde een piep in piep voor xx mln,beiden weigerden elkaars (smaakverschil) te gaan bekijken, beetje herie over drank.

Maar misschien ben je niet zo succes vol en moet je het doen met een lullige xx mln in monaco of zo, ik heb er een vriendin van 30 en wil heel graag een kind, haar man waar ze echt gek op is, heel succes vol, getrouwd met dus een bloedliefde meid, kan met zijn 60 lentes z,n conjacje niet missen en moet dus biljarten met een touwtje.
mooie Romio
Misschien moet je het gewoon nog doen met een baantje, kijk maar eens om je heen die gewipt door zijn parners, die weg, die een ( burn out) enz, enz.

Het is zo gek nog niet als je voor de spiegel vraagt, wat doet drank met jou?

Hier op het forum kan je misschien een paar meiden vinden die succes voller zijn dan je dacht.

Sorry hoor, maar ben je al zover dat je huisarts op de hoogte is bijvoorbeeld?

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Romanski, ik ben er ook zo een die de wind behoorlijk mee heeft maar voor mij is het leed van anderen absoluut geen excuus om meer te gaan drinken. Voor die anderen trouwens meestal ook niet. Vergis je niet in de kracht van de schrijvers hier op het forum. En leed en ellende moet je niet met elkaar vergelijken, ik heb ook m'n redenen om te drinken.

En jij ook. Toch?

Dus kijk wat je er mee kunt zou ik zeggen. Gewoon er in springen.

Over springen gesproken, ik ben benieuwd wat jij bedoelt met die vrije val waar je in zit. Dat klinkt dramatisch, niet meer te stoppen, ondoorbreekbaar noem je het zelf. Zijn dingen uit de hand aan het lopen?

Toen ik moest erkennen dat ik het niet meer in de hand had ben ik hier gaan schrijven en vlak daarna gestopt met drinken. Ik doe mijn eigen ding maar het lezen en schrijven helpt me daarbij.

Hoop nog wat van je te horen,

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er er zijn ook nog manier (ik ben er zo een) die mensen gebruiken (ik ben uit dat Hout gesneden) om cynisch naar jezelf te kijken.

Van Villa naar Dozo-woning: guttegut valt dat nou niet tegen? Nee hoor, stuk minder schoonmaken en OZB betalen. BAAAMMMMMMMMMMM is ook een methode.

Durf je daar door heen te kijken en de kwetsbaarheid en de pijn te zien, dan openen mensen zich voor je en laten hun innerlijk zien. De reis naar het middelpunt van de aarde is minder spannend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, misschien is er maar een manier Romanski.

Gewoon beginnen vandaag, nu...........vandaag drink ik niet en het dan ook doen.
Ik heb nu 90 dagen bezig waarvan 87 niet gedronken en dat struikelen heb ik helemaal in mijn eentje gedaan, ook het niet drinken trouwens.

Het forum is daarbij; steun, warmte en gezelschap dat weet waar ik het over heb als het over alcohol gaat.
Soms is het gezellig gekwebbel, soms zijn we extreem open en durven ons kwetsbaar op te stellen.
Daar moet met respect mee om gegaan worden. Stuk voor stuk zijn het sterke mensen die het gevecht aan gedurft hebben.
Er gebeurd ook meer dan je op het forum kan lezen door de pb-tjes maar die had je al ontdekt.
Dat je zo succesvol bent is fijn en dat jij denkt dat het thuis ook nog rozegeur en maneschijn is ook.
Bevallen de dagdraadjes je niet dan begin je toch zelf er een, wie weet wat er dan uit komt.
Het gaat geheel om eigen inzet en respect.

Als je dat gevecht aan durft, zal ook jij ondervinden dat je kwetsbaar bent, alcohol is een verdoving,
daarvan bij komen is niet altijd prettig.

Ik geef je heel even "the benifit of the doubt" stel dat je oprecht bent dan is de vraag niet wat wij voor jou kunnen betekenen maar zeer zeker ook of jij van waarde ben voor ons.
Je bent binnen gekomen als een stier in een porselein winkel, maar we zijn gewend om brokken op te ruimen en weer aan elkaar te lijmen.

Zoals je weet ben ik niet overtuigd van die oprechtheid, ik zou zeggen; "prove me wrong" or "take a hike."

Anjo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi hoi Romanski even het scherpe er af halen.

Ik heb je lekker door elkaar gerammeld als het gaat over succes en niet zonder reden hoor ik heb een kennis die nog niet vind dat er een probleem is als die in de spiegel kijkt van zijn jacht terweil die dronken in het ij licht.

En ik kan je vertellen dat ik heel goed luister naar echt succes volle mensen, je kan er zo van leren, en op het moment dat het ijs gebroken is zijn het vaak zo sympathieke mensen en soms net zo eenzaam als je hier op het forum leest en zeker erg ongelukkig kunnen zijn door drank.

En wat mij dan zo opvalt is dat succes niet gemeten word in geld , maar in levensverwachting, en dat gaat dan best ver, zo vanwege de belastingen zorgen dat je amerikaan bent als je je hoofd laat zakken vanwege het door erven , maar om veiligheids redenen gaan wonen in spanje en niet bv in californie.
Soms zo dat het bijna een obsessie word oud te worden, drie jaar!! voor de sunami had ik het er over met een miljonair, en vertelde als hij met tegenzin wel eens naar thailand moest en altijd de bovenste hotel kamer laat boeken.
En jawel hij zat hoog en droog tijdens de sunami

Met mij gaat het helemaal niet zo goed als ondernemer maar leer wel van bovenstaande dat succes geen wapen is tegen gewoon ziek zijn of een verslaving, als je je zorgen maakt , doe er wat aan juist als alles je toelacht in het leven.
Voor jou betekend het dat je nog sterker in je schoenen moet staan voor je beslissing omdat er nu zo weinig tegen gas is .

Wat succes volle mensen veelal delen is dat ze niet ziek te krijgen zijn, zorg dat je erbij hoort.

Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beslissing van min leven is vandaag genomen: vanaf morgen niets meer. plan de campagne met mijn gesprekspartner de shrink om de horizon eerst op een half jaar te leggen, hem te bellen als het fout gaat (dag en nacht) en in dat geval op zo'n kort mogelijke termijn (waar ik ook zit ter wereld) een afspraak te maken. Extra steun van het wellicht placebomiddeltje tegen mijn enorme zucht en vooral van mijn geliefde waarmee ik nu heb afgesproken geen begrip voor terugval meer te tonen, maar bijvoorbeeld de vakantie etc gewoon af te breken als het fout gaat. ,,beter een stukgelopen vakantie dan een stukgelopen leven'' zoals de shrink zegt

of ik er goed aan doe??

ik hoop het

en wie heeft er ervaring met dat pilletje??

groet R

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...