Spring naar bijdragen

Nieuw in the hous


VanHatzum

Aanbevolen berichten

Hallo. Ik ben een 28-jarige Fries en ik heb afgelopen vrijdag het besluit genomen om eindelijk iets te gaan doen aan mijn drinkgedrag. Na een feestje waarin ik weer eens veel te veel naar binnen werkte, heb ik de gehele vrijdag ziek op bed gelegen.

Ik ben op mijn negentiende na een mislukte relatie begonnen met het serieuze grote innemen. Alhoewel ik daarvoor ook al een voorliefde had voor de fles. (Stiekem jenever drinken in de kelder van mijn ouders). Nu ik enkele jaren een baan heb, is het grote innemen wel wat afgevlakt, maar het blijft mijn gedachten beheersen.

Daarnaast ben ik het type stiekeme drinker. Elke avond in mijn eentje met een kaasje en dan een lekker 'wijntje' drinken. Nooit meer dan drie. Maar als ik toe zou geven aan mijn trek, dan zoop ik de fles het liefst tot op de laatste druppel leeg.

Op feesten en partijen ben ik het type snelle drinker. Vaak na een uurtje al in hogere sferen om daarna pas te stoppen als het veel te laat is. (Weë gesprekken, van de fiets flikkeren, de volgende ochtend ziek als een hond)

Kortom. Na zo'n acht jaar los geweest te zijn met de fles, maar eens bewust kijken naar wat ik wil. Ik heb dit ook met mijn vriendin besproken. Ik ga eerst proberen om afspraken met mezelf te maken. Dus gecontroleerd drinken. Mocht dit experiment niet lukken, dan zoek ik hulp.

Tot ziens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom van Hatzum!

Wat goed van je om 'zo vroeg' al op de rem te gaan staan. In vergelijking met mij dan... ik heb doorgetetterd tot ik zevenenveertig was...

Goed ook om hier te schrijven wat je van plan bent. Dat voelt toch alsof je een afspraak gemaakt hebt vind je niet? Dat was voor mij een belangrijke reden om op het forum te gaan schrijven.

Ik hoop dat je hier je draai kunt vinden en ik hoop dat het je lukt om je drankgebruik de baas te worden.

Succes!

Satja

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hollao van Hatzum,
Welkom op het forum en goed van je dat je de eerste stap hebt genomen. Je schrijft dat je eerst afpraken met je zelf gaat maken en als dat niet lukt dat je hulp gaat zoeken. Maar het fijt dat je je hier bij het forum hebt aangemeld, is ook hulp zoeken. Dit helemaal niet negatief bedoeld maar juist positief dat je kijkt hoe anderen het doen en of je daar iets aan hebt en of het je kan helpen je afspraken die je met jezelf maakt kunt nakomen. Ik neem aan dat je met hulp zoeken professionele hulp bedoeld van
een therapeut of een opname?? Ik wens je veel sterkte en vastberadenheid zodat je het in je eentje redt met steun van de forumleden.
groeten Wil

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom van Hatzum,

New in da hous? Klinkt als "wats gebeurt?" achtige rap (waar ik allemaal te oud voor ben). Door kinderen blijf ik er nog even in meedoen.
Goed van je dat je die afspraken maakt met je vriendin. Heb je verder nog enige andere begeleiding, dit is geen kritiek maar een vraag, omdat het in de praktijk best moeilijk is. De internettherapie heeft een wachtlijst maar aanmelden kan volgens mij nog steeds. Velen van ons hebben die therapie gedaan en veel resultaat mee geboekt.

Succes met alles !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is inderdaad moeilijk. Heb mezelf al meerdere malen voorgenomen om te stoppen of te minderen. verschil met nu is dat ik er voor het eerst openlijk met mijn vriendin over heb gesproken en dat ik haar ook heb laten inzien dat ik volgens mij wel degelijk een probleem heb. Na het lezen van dit forum kan ik dit alleen maar onderkennen!

De andere begeleiding die ik heb is een boekje over omgaan met een alcoholprobleem. Hierin staan ook tips om te minderen en mocht dit niet lukken dan wordt er verwezen naar diverse instanties en hulpprogramma's, waaronder ook de consulten bij alcoholdebaas.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uiteraard! Het is een betere start dan dat ik ooit eerder heb gemaakt. Daarnaast merk ik nu dat ik (omdat ik zonet even trek had (11 uur, van Hatzum's drinkmoment!) het een opluchting is om even op het forum te kruipen en het gewoon even op te schrijven.

Grt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook van mij welkom, vanHatzum!

Ik kan de online behandeling van harte aanbevelen, ook al is er een wachtlijst. Ik heb iedere dag 's ochtends geprobeerd me aan te melden en opeens lukte het. Misschien is dat een tip om er tussen te komen. Wat je ook doet, de bewuste keuze om er iets aan te doen (en zelfs met steun uit je omgeving, dat is een enorm pluspunt) is het belangrijkst,

heel veel succes! Hou ons op de hoogte...

Groet,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat wordt onze nieuwe lijfkreet: Van Hatzum jongens !!!!!!!

Ik ben máándenlang om 4 uur achter de pc gaan zitten zó moeilijk tussen 4 ren 4 ('s middags welteverstaan).

Ik hoop dat je nog ietsiepietsie meer hulp kunt krijgen dan alleen "wij". Heeft het zin om daarnaar uit te kijken denk je, via de huisarts, of het CAD (is ook anoniem) of iets anders?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik raad je aan om eigenlijk eerst eens (als het lukt) je voor te nemen om bv een week niet te drinken, minderen is zo lastig is mijn ervaring.. dat lukt een paar dagen maar de pest met drank is dat als er een paar glazen inzitten de grenzen opeens weer zo vervagen. Ik herken ook erg goed je zieke vrijdagen.. dat was voor mij echt de motivatie om te stoppen. Als ik me nu rot voel op vrijdag weet ik iig dat dat niet door de drank komt maar dat er andere dingen spelen. Het maakt het hele leven wat helderder.

Ik raad je ook aan om binnen zien te komen bij de Tactus online therapie, samen met dit forum heeft het mij geholpen om echt iets te gaan doen aan een probleem wat er al minstens 20 jaar was. Eerder had ik dat al bij een verslavingsinstantie geprobeerd maar elke keer dat praten over alcohol zorgde alleen maar voor nog meer trek bij mij. Bij de online therapie had ik daar minder last van, misschien omdat ik dat gewoon in mijn eigen tijd en op mijn eigen tempo kon doen.

Van Hatzummedokie!! zet hem op, veel succes!!

oja en potverdorie, nu krijg ik me toch trek in kaas na je eerste berichtje pfffff

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...