Spring naar bijdragen

Hallo allemaal ik wil mij even voorstellen


Angel6

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allemaal,

Wat een goed forum is dit, elkaar allemaal ondersteunen/aanmoedigen om niet meer te drinken en nuchter te blijven.

Graag wil ik mij even voorstellen. Ben angel6 en sinds 20 dagen nuchter! Ben ruim 8 jaar verslaafd geweest aan alcohol en na verschillende stoppogingen is nu (hoop ik) het kwartje gevallen (ofwel ik heb mijn dieptepunt 3 weken geleden bereikt). Aangezien je er niet echt met andere mensen over kunt praten (zeker niet met mensen die zelf de verslaving niet kennen) ben ik eens op internet gaan surfen en kwam deze geweldige site tegen. Het is namelijk erg belangrijk dat je je ervaringen kunt delen.

Loop sinds 3 weken bij de AA en moet zeggen dat ondanks alle verhalen die ik erover gehoord heb ik in een geweldige groep terecht ben gekomen die je dag en nacht kunt bellen als je ook maar trek krijgt in alcohol. Gelukkig heb ik ze nog niet hoeven bellen :-) heb de kracht tot nu toe bij mezelf weten te vinden.

Groetjes van Angel6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi hoi,
welkom en wat fijn dat het al 20 dagen goed gaat. Verstandig dat je naar de AA bent gegaan, het is goed "de ander" te herkennen.
Dus dubbelop voor jou, en forum en AA. Ik hoop dat je je hier ook snel thuis zal voelen,
Emma

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Angel6

het is precies zoals je schrijft: in je échte omgeving zit iedereen die je al in vertrouwen wilt nemen je appelig aan te kijken over dit probleem maar meestal dúrf je het er niet over te hebben

En op dit forum begrijpt iedereen exact wat je doormaakt, in goede en in slechte dagen. Daar komt bij dat iedereen erg met elkaar begaan is, wat in het stopproces een grote hulp kan bieden.

Ik hoop dat we veel aan elkaar zullen hebben, ik zal mijn best doen! Ik hoop jij ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Katrien,

Inderdaad zowel grappig als serieus betrokken, ik heb al een aantal thema's doorgelezen. Fijn dat jullie iedereen zo snel opnemen!

Zal eens op de themadagdraad gaan kijken want volgens mij ben ik daar nog niet geweest.


Groetjes Angel6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:) Appelig wat een grappige woordspeling. Nee inderdaad je vrienden snappen het meestal niet helemaal die hebben meer zoiets van je drinkt dan toch gewoon niet meer! Net zoiets van als je vol zit eet je toch ook niet meer!!! Lastig hoor maar wel heel goed dat ze dit soor forums hebben.

Mooi dat iedereen begaan is met elkaar dat heb je ook wel nodig zeker in de zware tijden en ook gewoon als je behoefte hebt om te praten.

Ik zal ook zeker mijn best doen.

Groetjes van Angel6
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Angel6,

Welkom op het forum, leuk dat je er bent!

We kunnen elkaar de hand geven, ik ben ook drie weken geleden gestopt (ik dacht nog: volgens mij stopt er ergens nu nog iemand, en ja hoor...)

Veel succes met alles!

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Angel6 een beetje appeligheid kan geen kwaad bij al die meligheid. Ik vrees dat Emma en Fleur strijden om de eer om het langst aangemeld te zijn?

Maar ik heet jou ook van harte welkom. Inderdaad, je kunt er met niemand over praten. Sta je ingeschreven voor de internettherapie? Is een geweldige methode, daardoor wel wachtlijst helaas. Gewoon elke dag inloggen, vandaag weer iemand gelukt ik dacht Francesca.

Ik heb 20 jaar (minstens) elke dag een fles ww (witte wijn) gedronken laten we de rest maar weglaten. Ik ben 3 oktober 2005 gestart met de Tactus (ook wel Cactus genoemd) en 28 oktober boem-bats gestopt. Dat is nu meer dan 8 maanden geleden. Zonder dit forum had ik het niet gered.

Kijk maar eens bij het kopje "archief". Het forum is namelijk gereorganiseerd door de beheerder (op ons aller aandringen).

En, zonder deze club had ik het nóóóóit gered. Elke dag is voor mij een nieuwe dag om NIET dat eerste glas te nemen, en elk uur ook. Mijn pijnpunt is van 1600 tot aan het eten. Maar sinds een maand of zo gaat het - eindleijk - beter.

Suc6, en voor jou ook suc7 en suc8 dan krijg je de beloning die je verwacht !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Twan,

Nou dat is apart! Op welke dag ben jij gestopt? Lukt het een beetje? Doe je het met behulp van medicijnen, AA of iets anders.

Jij ook heel veel succes met alles en als je je momenteel net zo voelt als ik dan gaat dat vast en zeker goed komen (ook al is het niet altijd makkelijk he?)

groetjes van Angel6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Koekie,

Nee ik sta (nog) niet ingeschreven voor internettherapie ik heb mij wel aangemeld en als er een plaatsje vrijkomt dan krijg ik een bericht. Zal zeker even dagelijks kijken.

Wat ontzettend top om te lezen dat je al 8 maanden gestopt bent. Dat geeft volgens mij een overweldigend gevoel van trots? En dat na 20 jaar drinken. Mijn petje gaat af hier achter mijn pc!

Ik ga zeer zeker eens in het archief kijken want dan lees ik denk ik ook wat meer achtergrond van de mensen? Of is dit niet het geval? Anders stel ik wellicht vragen die al 10 of 20 x beantwoord zijn.

Vind ik echt een goed streven: elke dag beginnen om niet dat eerste glas te drinken! Mijn knelpunten zijn in het weekend (ben ik vaak alleen) en inderdaad tussen thuiskomen van het werk en eten. Ik geloof zeker dat je bijzonder veel aan dit forum hebt. Ik heb gisteren eerst uitgebreid gekeken en mij aangemeld en vanochtend mijn eerste berichtje geplaatst. Klinkt misschien gek of anders als compliment naar jullie toe: voel mij er heel prettig bij en het lijkt wel alsof ik al langer aan dit forum meedoe.

Ben pas drie weken "nuchter" letterlijk en figuurlijk :) het is niet altijd even gemakkelijk maar door het lezen van dit soort verhalen weet ik dat het voor mij ook mogelijk kan zijn.

groetjes van Angel6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Angel6,

Van harte welkom bij de club. Allemaal gelijkgestemde zielen. Wat je schrijft over met niemand praten is heel herkenbaar daarom is dit forum ook zo fijn. Iemand schreef ooit, wie dat weet ik niet meer, 1 is teveel en 10 is te weinig. En zo is het ook.

Hoop dat je gauw bij de internetbehandeling terecht kan en goed van je dat je naar de AA bent gestapt.

gr. Chinagirl [CG]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Angel6

Ik ben gestopt op 12 juni, een dag voor jou las ik. Ik ben gestopt toen ik ben begonnen met de internettherapie en dat bevalt me heel goed. Heb zelf geen ervaring met andere manieren, dus geen vergelijkingsmateriaal...

Succes, tot snel

Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Angel6,
Van harte welkom, ook van mij Fleur.
Goed, dat je nu gestopt bent. En nu maar proberen vol te houden. Dit is een warm badje en koester je erin. Ik ben 1 juni 2005 gestopt, dus nu ruim een jaar alcohol-vrij. Ik taal er niet meer naar. Ergens anders werd geschreven, dat ik het helemaal op eigen kracht deed; ik heb in het begin wel Campral geslikt tegen de ergste trek. In combinatie met eigen wilskracht heeft mij dat geholpen om door te zetten. De stap naar de huisarts was er een met lood in de schoenen, maar ik heb er geen spijt van en achteraf zeg ik: dat had ik veel eerder moeten doen.
Sterkte en liefs van Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Angel6,

Ook namens mij van harte welkom.
Hartstikke goed dat je het al zoveel dagen volhoudt!
Elke dag is er tenslotte een.
Ik ben zelf ook nog niet zo lang aangemeldt voor het forum en heb het gevoel dat ik nu een beetje ingelezen ben. Dus hopelijk zullen we vaak van elkaar kunnen"horen".

Hou vol en hou je taai,

Schatje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fleur,

Dank je wel. en wat goed zeg dat je al een jaar alcoholvrij bent. Daar mag en ben je zeker supertrots op! Ik heb in een eerdere stoppoging ook campral geslikt maar nadat ze op waren ben ik toch weer begonnen met drinken. Het kwartje was nog niet gevallen :-) Uiteindelijk komt er ook een groot stuk wilskracht bij kijken en als je hier nog niet klaar voor bent heeft het stoppen nog niet zoveel zin (althans zo denk ik er nu over).

Wat fijn om te lezen dat je er na een jaar ook niet meer naar taalt, dat geeft de burger moed!

Bedankt voor je aardige woorden.

Angel6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Schatje (ha grappige nickname),

Ik zie inderdaad dat je je ook net hebt aangemeld. Bevalt het jou ook zo goed om de herkenbare verhalen te lezen? En de hartelijkheid waarmee je ontvangen wordt?

Zal je zeker vaker tegenkomen. Ook jij bedankt voor je aardige woorden.

Angel6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...