Spring naar bijdragen

nieuw


eefje

Aanbevolen berichten

Hallo ik ben Eefje ik zal me even voorstellen.

Sinds anderhalf a twee jaar probeer ik weer te drinken, daarvoor heb ik 20 jaar niet meer gedronken.
Ik weet niet of me dit gaat lukken, heb dagen dat het goed gaat, en dagen dat ik te veel drink, en me dus weer heel rot voel.
En dus ook denk waarom ben ik weer begonnen voelde me heel goed zonder drank.
Hoe nu verder, ik weet het heel vaak niet, voel me nu ook rot na gisteren toch te veel gedronken te hebben.

Hoi Eefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Eefje,

Welkom op het forum!
20 Jaar, dat is me nogal wat! Ik moet zelf nog aan mijn twintig dagen toe komen... Petje af!
Is er een reden aan te geven waarom je weer bent gaan drinken en vervolgens weer blijven drinken? Hoe ben je twintig jaar geleden gestopt? Fijn dat je je bij het forum hebt aangesloten, ik hoop dat het helpt.

Heb je je aangemeld voor de Tactus behandeling?
In ieder geval heel veel succes met je nieuwe poging om het drinken onder controle te krijgen, onze steun heb je!

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Twan,

Fijn om je bericht te lezen ik kan wel wat steun gebruiken.
Ik heb een nieuwe relatie gekregen en ik had ook de hoop dat ik weer zou kunnen drinken in het begin ging het ook heel goed, nu ben ik erg aan het worstelen.
ik heb me nog niet aangemeld wil dat wel gaan doen, ook omdat ik weet dat ik hulp nodig heb.
ik ben 20 jaar geleden gestopt na 10 dagen detox en daarvoor verschillende opnamens, het koste me toen niet eens zo veel moeite, de maat was toen echt vol.
Hoe is het met jou?
liefs Eefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Winnie,

Dank voor je tip, ik heb me net aangemeld gewoon m,n e-mail adres geven ik had daar wel even moeite mee, maar dacht ook wat heb ik te verliezen niets meer inmiddels.
Ja ik wou dat ik het nooit meer die eerste stap had gezet naar de drank.

hoi Eefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Eefje,

Welkom op het forum, goed dat je je hier aangemeld hebt, is zowiezo al een hele stap.

Je moet je niet schuldig voelen dat je na twintig jaar zonder alco weer hebt geprobeerd met mate te drinken, het zou zomaar kunnen, je situatie is veranderd, je bent zelf veranderd, maar nu blijkt dat het niet gaat vind ik het heel knap dat je je probleem zo snel weer onder ogen ziet, en dat je niet dóórgaat.

Je trekt op tijd aan de rem, ik denk dat het voor alcoholgevoelige mensen altijd veel meer moeite zal kosten met mate te drinken als helemaal te stoppen, een enkele uitzondering daargelaten, en ja, we hopen natuurlijk altijd dat we bij de uitzonderingen horen!

Nogmaals welkom hier, lees mee, en lucht je hart als je daaraan behoefte hebt,

veel succes,

Verientje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Verientje en Anjo,

Wat is het moeilijk om toe tegeven dat ik niet kan drinken, ik vind dat zo moeilijk.
ik ben heel blij met de steun die ik krijg van jullie. ik heb die hard nodig ik voel me vaak zo eenzaam in mijn worsteling de wanhoop je weer zo ellendig voelen.
Hoe gaat het met jullie?

groet Eefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Anjo

Ja ik weet dat ik de kracht heb om te stoppen, en toch kom ik er zo moeilijk bij steeds stop ik weer een paar dagen om dan weer te beginnen gaat dan even goed, om dan weer fout te gaan, waarom stop ik niet gewoon.

groet Eefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Originally posted by:
eefje

Hoi Anjo




Ja ik weet dat ik de kracht heb om te stoppen, en toch kom ik er zo moeilijk bij steeds stop ik weer een paar dagen om dan weer te beginnen gaat dan even goed, om dan weer fout te gaan, waarom stop ik niet gewoon.




groet Eefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Eefje,

Welkom op het forum, het is niet niks na 20 jaar weer terug te vallen in je oude gewoontes. Ik hoop dat je hier de kracht vindt om weer te stoppen . Het is je toen gelukt en het zal je nu ook weer lukken.
Jouw bericht sterkt mij in mijn gedachten dat drank aan mij niet meer besteed is. Veel te bang dat het dan ook weer mis gaat, en tot nu toe ook niet de behoefte om weer te proberen "sociaal"te drinken.

veel sterkte groetjes Wil133

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Eefje,

Wat me opviel in je aanhef was de zin: 'Sinds 1,5 jaar probeer ik weer te drinken!'. Ik heb die zin een paar keer moeten lezen voordat ik de rest kon lezen. Ik had daar hele beelden bij van: ?????????????????? we proberen hier toch van de drank af te komen niet eraan, totdat ik verder las. Jammer dat het na 20 jaar niet drinken toch niet lukt om sociaal te drinken. Maar hier krijg je volop steun om weer te stoppen.

Andersom is het voor mij ook goed te weten dat zelfs na 20 jaar stoppen, 1 wijntje nog steeds niet kan. Als je de smaak weer te pakken krijgt gaat het dus weer mis. Je nieuwe relatie zal zonder drank waarschijnlijk ook beter af zijn.

Wat ik me ook afvraag is waarom hoop je weer te kunnen drinken, is dat nodig voor je relatie of voor de vrienden die een andere relatie met zich meebrengt.

Liefs Chinagirl

I did it my way

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chinagirl,

Mijn relatie drinkt ook behoorlijk dus doen we dat samen, ik ben ook bang dat als ik niet meer mee doe het over en uit is tussen ons, terwijl ik weet er is maar een ding belangrijk goed voor mezelf zorgen dus stoppen met drinken, je zou ook kunnen zeggen ik heb door mijn relatie een reden gevonden om weer te drinken.
en ik weet dat alcohol niet mijn vriend is, maar mijn vijand.

Hoe is het met jou?


Hoi Eefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Eefje

Welkom op het Forum enne lozen die gozer!!!!!!!!!.

Zo! dat is er uit, en verder ben ik lief hoor, ik vind het erg voor je wat er gebeurt nu met jou, natuurlijk
heb je door een roze bril de wereld gezien en dacht je dat je alles aan kon, snif, niet dus!

Je nieuwe vriend moet heel snel achter je gaan staan, dat drank niet bij jou hoort, daar is het een
relatie voor, je bent verdorie niet zijn drink maatje, en je vriend, als het een beetje vent is kan die ook alleen zuipen.

Over je stoppen daar zijn we voor, en vergeet niet dat je lichaam een beter geheugen heeft dan,
die reclame van die rolo olifant, eerst zal het lekker voelen maar, verbazend snel kan je weer net
zo veel drinken als 20 jaar geleden, zonder probleem.

Dus welkom hier voor steun, raad, en stoppen, jo ! Voor dat het je weer meer kost dan je
verliezen wou.

Groetjes Helder

Rechts onder zit een printertje, aan klikken en op de voordeur plakken en hoppa naar de dokter
maar weer voor je medicijnen.

Tja dat was Helder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Eefje,

Ik sluit me volledig aan bij de woorden van Helder, loze die vent. Wat is dat nou, relatie over om dat je niet mee wil zuipen. Waar is je gevoel voor eigenwaarde, moet je kijken hoe je eraan toe bent, 20 jaar niet drinken en dan nu weer dat gevecht aan. Dat moet je niet willen hoor meis.

Dat is geen relatie dat is een gevangenis waar je in zit. De wereld is vol goeie kerels die jou accepteren zonder dat je drinkt. En die roze bril is nu een zwarte geworden.

Je weet dat je t kan, doen doen doen en nog eens doen. Gooi die drank door het afvoerputje.

Met mij gaat t goed, af en toe een dip, maar dat wordt steeds minder. Door de tactussen ben ik mijn valkuilen gaan zien en weet ik wat ik ermee aanmoet. Vooruit in schrijven voor de internetbehandeling en naar de dokter. EN een rustig hoekje zoeken om te spiegelen met wat je wil

:o

Liefs en knuffel
Chinagirl

----------
I did it my way

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Helder en Chinagirl,

Ik moet nog erg wennen aan hoe het hier werkt, had dus ook een e-mail thuis gekregen probeerde daar op terug te e-mailen kreeg toen een e-mail van de Moderator(wie is dat).
Goed om te voelen dat jullie me steunen, mijn relatie is geen hij maar een zij, en zij heeft dus ook een drankprobleem, en als ik stop zet dat haar aan het denken en dat is natuurlijk vervelend, misschien zou ze ook moeten stoppen.
ik weet wel dat als zij er niet achter staat dat ik stop ik niet bij haar blijf.
ik heb me dus opgegeven voor de tactus ik hoop gauw wat te horen, hebben jullie enig idee hoe lang dat kan duren?

lieve groet Eefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Eefje,
Ik heb even lopen nadenken over jouw probleem; je bent waarschijnlijk weer gaan proberen sociaal te drinken vanwege je relatie. Na 20 jaar alcohol-vrij je goed te hebben gevoeld. Het feit dat je je hier aanmeld zegt genoeg: je merkt, dat je weer een probleem hebt en eigenlijk moet je gewoon stoppen. Waarom schenk je vanavond niet gewoon voor je vriendin een drankje in en voor jezelf fris? Als zij dat niet leuk vindt, heeft zij een probleem, niet jij. In een goede relatie is er wederzijds respect en moet jouw vriendin jouw keuze gewoon accepteren. En als je bang bent haar daardoor te verliezen, dan zou ik maar eens heel goed nadenken waar je dan mee bezig bent.
Sterkte en tot horens,
Fleur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Fleur,

Ja ik dacht na 20 jaar zou het best eens kunnen dat ik net als veel mensen gewoon een paar glazen kan drinken, er is zo veel verandert in mijn leven dus misschien ook met de drank, in het begin ging het goed dronk alleen in het weekend een paar glazen, tot ik een keer te veel dronk toen is het langzaam steeds slechter gegaan, ook het steeds denken aan drank in de trant van wanneer mag ik weer, je word er gek van, en jezelf steeds voor de gek proberen te houden , ik denk maar steeds het is me eens gelukt dus nu ook weer gewoon stoppen, zeg dan tegen mezelf heerlijk toch niet meer hoeven drinken geen katers meer geen slecht gevoel meer over jezelf.
Hoe is het met jou?

groet Eefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Eefje,

geen Hij maar een Zij ook goed. Blijft staan dat je naast de drank ook relationeel niet optimaal bezig bent. Hoelang het duurt voordat je toegelaten wordt bij de internetbehandeling geen idee. Ik heb het 2 keer geprobeerd en bij de 2e keer was er ruimte, blijven proberen dus.

Jij bent eigenaar van je eigen probleem en zij van die van haar. Doe wat Fleur ook aangaf, schenk voor haar iets sterks in en voor jezelf fris. Kijk wat er gebeurt en ga dat dan niet uit de weg, vlucht niet in de drank.

We zijn er voor je.

xx Chinagirl

------------
I did it my way

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chinagirl,

Ik blijf het proberen, ik zal dat doen, en inderdaad mijn problemen zijn de mijne.
Het is goed om te lezen dat jullie er voor me zijn, ik wil er ook graag voor jullie er zijn, het is goed om te geven en om te ontvangen.
ik voel me op dit moment niet zo ziek meer.
hoe gaat het met jou?

liefs Eefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Fleur,

Wat je over de relatie zegt daar ben ik het helemaat mee eens, ze zou blij moeten zijn met de beslissing dat ik wil stoppen trots op me zijn, ik hoop dat het nog komt, en als het niet komt dan kunnen we niet verder samen, pijnlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Eefje,

Ga jij nu maar eerst ontvangen, dat heb je nu het hartste nodig, dat ontvangen komt wel zodra je daar ruimte voor hebt. Helder heeft ergens op het forum geschreven over houden van jezelf, ga dat maar eens opzoeken, want dat is zo waar als wat. Laat dat maar eens bezinken, de rest komt dan wel.

En onthou 1 ding, ik ben er ook nog lang niet, ook bij mij gaat het echt met vallen en opstaan. Ik kijk nu naar de dagen dat ik droog sta en die rijg ik aan een ketting daar hou ik me aan vast. Zolang de balans nu steeds doorslaat naar het droge dan is het goed. Iedere uur, iedere dag 1 of 2 stapjes vooruit en soms 1 achteruit. Het gaat lukken, voor jou, mij en al de anderen op het forum. Ben ik absoluut van overtuigd.

liefs Chinagirl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Chinagirl,

Ja ik weet houden van jezelf is heel belangrijk, soms lukt dat en vaak ook niet, als ik drink hou ik niet van mezelf, dus ja maar weer opzoek naar houden van, misschien is dat ook weer een stap naar niet drinken.
ja ik denk ook in morgen,middag ,avond ,zoals jij in uren dat je niet gedronken hebt.
kleine stappen zetten, en natuurlijk gaat het jou en mij en alle anderen op het forum het lukken.
samen met elkaar staan we sterk,

liefs Eefje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh Eefje toch, waarin ben jij nu beland? een ex alcoholist samen met een alcoholist, die, als jij stopt misschien wel moet nadenken over haar eigen alcoholgebruik, of jou niet meer zou willen? . So what? nadenken kan geen kwaad. Ze zou zich rot moeten voelen omdat ze jou na 20 jaar weer over de streep trekt en iets laat doen wat niet goed voor je is. Laat je alsjeblieft niet meetrekken in die put, je kent hem goed genoeg, anders had je het niet al 20 jaar volgehouden. Zoek hulp, denk goed na over je relatie.. klopt het wel dat drank opeens een dreigmiddel wordt? Zij maakt haar keuzes, maak jij alsjeblieft de jouwe.

Heel veel sterkte met dit gevecht en houd alsjeblieft genoeg van jezelf om te ontdekken wat goed voor je is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Tapas,

Ik heb gisterenavond een heel goed gesprek gehad met haar en ze heeft me beloofd dat ze me zal steunen, in het niet meer drinken, ik ben goed opgestaan heerlijk zonder kater en ga gewoon zo door leven bij de dag, en goed zorgen voor mezelf.
hoe gaat het met jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...