Spring naar bijdragen

Hoogste tijd


doemijmaareenfrisje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Zit ik weer -met een kater- en ik ben het zat. Echt zat. Na een lange en heftige strijd (therapie vanwege problemen uit het verleden) die ik gewonnen heb, is dit de enig overgebleven strijd die ik blijkbaar niet aankan. Niet alleen althans. Ik ben 37 jaar en alcohol is al een probleem zolang ik me kan herinneren. De laatste 2 jaar durf ik het pas onder ogen te zien en het gaat al wel iets beter (ik drink me niet helemaal meer van de planeet aarde), maar nog lang niet zoals ik zou willen. De laatste tijd gaat het echt weer de verkeerde kant op. Overdag de gedachten wanneer ik weer kan en mag drinken. Ik heb het niet onder controle en dat voelt heel verkeerd, voel me schuldig, een zwakkeling, etc.

'Gewoon niet meer doen' blijkt veel moeilijker dan het klinkt. Ik hoop dat dat wel gaat lukken door het er met jullie over te praten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha Doemijmaareenfrisje,
welkom op het forum, ik hoop dat je er veel aan kunt hebben en wij aan jou natuurlijk.
Heb je je ook aangemeld voor de internetbehandeling? Ik doe het zelf niet maar alle reacties hierover zijn heel positief.
Succes
Tosca

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal,

Enorm bedankt voor jullie reacties! Echt super, ik denk echt daar heel veel steun aan te hebben. Helaas is er geen plaats meer voor de internetbehandeling, te druk:o

Zojuist lang en goed gesprek gehad met mijn vriend. Begrijpen doet hij het niet helemaal, maar hij zal me steunen. We hebben afspraken gemaakt. Doordeweek gewoon sowieso niet (en voorlopig niet). In het weekend bij sociale dingen gaan we vantevoren een afspraak maken over hoeveel glazen. Dat lijkt ons goed om te beginnen.

Ik begrijp het zelf niet waarom ik het niet onder controle heb. Vroeger had ik alcohol echt nodig om me te ontspannen en om problemen te vergeten. Maar dat is nu helemaal niet meer nodig weet ik uit ervaring. Waar ik vroeger naar de fles greep bij moeilijke momenten, denk ik er nu zelfs niet meer aan. Ik weet uit ervaring dat ik het nuchter heel goed aan kan. Dat is al een enorme vooruitgang! Zou het dan gewoonte zijn? Dat ik nog steeds denk dat ik alleen met alcohol plezier kan maken (zelfs als ik alleen ben)? Ben ik nu begonnen met die gewoonte te doorbreken?

Het zal moeilijk worden, maar het voelt wel heel erg goed om het aan te pakken!

Groetjes,
Doemijmaareenfrisje (je moet ergens beginnen :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha DMMEF,

Wat je schreef is voor mij heel herkenbaar. Ook ik heb op dit moment niet meer die problemen die ik in het verleden had, maar de alcoholtrek blijft. Of dat verslaving/ gewenning of gewoonte is, is niet meer zo belangrijk wel dat je de ADB bent. Hoe je dat doet is voor ieder persoonlijk, de 1 doet dat m.b.v. de internetbehandeling [zoals ik zelf], de ander via de GGZ met of zonder pillen, maar allemaal hebben we het forum als onze grote steun en toeverlaat.

Dat is het belangrijkste, je zult hier veel verhalen tegenkomen die herkenbaar zijn en ook niet herkenbaar maar alle zijn wel opstekers of nadenkers voor jezelf. En soms zijn we alleen aan het leuten:)

gr. CG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo doemijmaareenfrisje,

Hartelijk welkom op dit forum. Zelf ben ik sinds vorige week op dit forum aangesloten en je leest heel veel herkenbare zaken. Deze mensen zijn er te allen tijde voor om je verhalen aan te horen en advies te geven.

Je hebt de eerste en meest belangrijkste stap gezet en dat is het erkennen van je probleem en je goed voelen dit probleem serieus aan te pakken. Zelf loop ik bij de AA en deze stap is de meest belangrijkste die je kunt zetten als (ex)alcoholiste, drinker. Zelf ben ik nu 28 dagen alcoholvrij want voor mij was het stoppen of niet. Flessen moesten bij mij leeg en ook al had ik dezelfde afspraken met mijn vriend gemaakt als jij ik ging alleen maar stiekem drinken. Zolang je het bespreekbaar maakt en je je aan de afspraken houdt die je maakt met je vriend moet het toch zeker goedkomen.

Toi toi en succes en hou vol en het gaat lukken!

Appel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

quote:


Flessen moesten bij mij leeg en ook al had ik dezelfde afspraken met mijn vriend gemaakt als jij ik ging alleen maar stiekem drinken. Zolang je het bespreekbaar maakt en je je aan de afspraken houdt die je maakt met je vriend moet het toch zeker goedkomen.



In die zin ben ik al enorm vooruitgegaan! Vroeger (2 jaar geleden) dronk ik nog wel stiekem, tot ik dat zat was en open kaar ben gaan spelen met mijn vriend. Dat is een belangrijke stap voor me geweest om toe te geven dat ik een problem heb/had. Alleen merk ik dat ik nog meer controle wil. En weet je? Iets in mij zegt dat ik dat echt moet kunnen omdat het goed voelt. Hoe meer ik ervaar dat het veel fijner is zo, hoe makkelijker het zal worden (met het gevaar om de hoek natuurlijk).

Voor jou ook toi toi!

Frisje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Frisje,

Welkom op het forum! Het is inderdaad zo dat je de belangrijkste stap al gezet hebt, die in je hoofd. Fijn dat je onze 'club' komt versterken! Niemand heeft hier de waarheid in pacht, niemand heeft een sluitend antwoord, maar allemaal herkennen we de vragen en vaak ligt er in de verschillende antwoorden van iedereen een antwoord besloten waar je iets aan hebt.

Ook ik kan de internetbehandeling van harte aanbevelen. Er is een wachtlijst, maar misschien kun je je toch inschrijven en tot je aan de beurt bent in ieder geval hier je ei kwijt en meelezen met de anderen.

Fijn dat je je vriend kunt betrekken in het zoeken naar een oplossing. Houen zo, dat is heel belangrijk! Kijk naar de toekomst, niet naar het verleden. Een vlinder hoeft zich niet te verontschuldigen voor de dingen die hij als rups heeft gedaan. Met andere woorden, wees niet verdrietig om wie je geweest bent, bedenk wie je wilt worden.

Liefs,
Twan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Twan,

quote:


Een vlinder hoeft zich niet te verontschuldigen voor de dingen die hij als rups heeft gedaan. Met andere woorden, wees niet verdrietig om wie je geweest bent, bedenk wie je wilt worden.



Wat heb je dat prachtig beschreven! Dit is o.a. een van de dingen waar ik de laatste jaren keihard voor geknokt heb en met trots kan ik zeggen dat ik mezelf recht in de ogen kan kijken, ondanks/dankzij menselijke misstappen, die zullen er altijd zijn.

Ik heb me ingeschreven op de wachtlijst voor internetbehandeling. In de tussentijd wil ik het samen met jullie aanpakken.

Bedankt voor de fijne woorden!

Liefs,
Frisje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel herkenbaar frisje, zo was het bij mij ook, door therapie was ik mijn problemen flink de baas behalve de alcohol.. Ik heb een tijd flink gedronken en was dat op een gegeven moment helemaal zat. Heb toen ruim een jaar me 1x per week van de wereld gedronken, 6 dagen per week schoon en droog.. hoewel op feestjes enzo mocht ik ook.. Tot ik dat ook zat was. Nu ben ik een maand of 4 bezig, heb de Tactustherapie inmiddels afgerond heb mijn missers ook echt wel gehad, een week geleden nog gleed ik weer even flink af. De belangrijkste les voor mij is geweest dat ik me zoveel frisser en fijner voel zonder katers.. zuiverder van lichaam en van geest. Als ik me nu rot voel is dat iig niet aan een kater te wijten waardoor ik me dan ook minder schuldig voel samen met het rot voelen.

Het leven zonder is echt prettiger, de lange termijn zonder is zoveel fijner dan de korte termijn met.

Ik wens je veel succes en sterkte toe in je strijd! en als je in therapie al zoveel overwonnen hebt kan je dit ook!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...